Вступ до фаху "Облік і оподаткування"
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: проф. Загородній Анатолій Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
- загальних:
ЗК 08. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Результати навчання: ПР02. Розуміти місце і значення облікової, аналітичної, контрольної, податкової та статистичної систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної, економічної і екологічної відповідальності підприємств.
ПР03. Визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності.
ПР29. Визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізит:
• Бухгалтерський облік, Менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються загальні підходи до навчального процесу підготовки фахівців з обліку, оподаткування, аналізу й аудиту; формується професійний портрет відповідного фахівця, а також визначаються перспективи його кар’єрного зростання.
Теоретичний матеріал охоплює 15 тем, що сприяють формуванню фахових компетентностей у сфері бухгалтерського обліку, аналізу, фінансового контролю. Теми можна умовно об’єднати в такі модулі: організаційно-методичні засади підготовки фахівців з обліку і оподаткування (теми 1, 2, 3,11), вступ до вивчення бухгалтерського обліку і аналізу (теми 4, 5, 6, 7), вступ до вивчення фінансового контролю (теми 8, 9, 10), практика організації бухгалтерського обліку та контролю (теми 12, 13, 14, 15).
Під час викладення матеріалу основну увагу звертають на: пришвидшення адаптації студентів до умов університетського життя; ознайомлення їх з організацією навчального процесу у ЗВО, профілем спеціальності, перспективами майбутньої професійної діяльності.
Опис: Сучасний фахівець з обліку і оподаткування: формування та перспективи реалізації. Організація підготовки фахівців з обліку і оподаткування. Професія бухгалтера в Україні. Історія бухгалтерського обліку. Теоретичні основи обліку та звітності підприємств. Облік як інформаційне джерело прийняття управлінських рішень. Економічний аналіз: особливості методики та організації. Теоретичні, методичні та організаційні аспекти аудиту. Державний фінансовий контроль в Україні. Податкова система і податкова політика України. Організація державного податкового контролю в Україні. Основи автоматизованого ведення обліку, аналізу і аудиту. Організація обліку та контролю на промисловому підприємстві. Організація бухгалтерського обліку та контролю в банківських установах. Організація бухгалтерського обліку та контролю в державному секторі економіки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50 %) : усне опитування, контрольна робота
Підсумковий контроль (50%): диференційований залік (тестування)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
- практичні заняття - 30 балів;
- виконання та захист контрольної роботи - 20 балів;
- письмове тестування - 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Облік і оподаткування: вступ до фаху: навч. посібник / Кіндрацька Г. І., Загородній А. Г., Яремко І. Й., Грицай О.І., Воськало В. І., Пилипенко Л. М., Партин Г. О., Чубай В. М., Хомяк Р. Л., Яструбський М. Я., Лучишин Л.М., Шквір В. Д., Карп’як Я. С., Шепель Т.П., Борщук І. В. Височан О. С.; за заг. ред. проф. Загороднього А. Г. та проф. Яремка І.Й. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 270 с.
2. Бухгалтерський облік: основи теорії та практики: підручник / А.Г. Загородній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко, Т.І. Партин. Черверте видання, доопрацьоване і доповнене. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. - 280 с.
3. Карп’як Я. С. Організація обліку: навч. посібник / Я. С. Карп’як, В. І. Воськало, В. С. Мохняк. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 368 с.
4. Кіндрацька Г.І. Аналіз господарської діяльності : підручник. / Г.І. Кіндрацька, А.Г. Загородній, Ю.І. Кулиняк. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 320 с.
5. Управлінський облік: підручник/ Г.О. Партин, А.Г. Загородній, А.І. Ясінська, Т.І. Воскресенська. -Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. - 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).