Облік у державному секторі економіки

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.036
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Височан Олег Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студента здатності ефективно розв'язувати типові задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері обліку в державному секторі економіки із застосуванням спеціалізованих теоретичних та емпіричних методів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю; фахові компетентності: - здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення; - демонструвати розуміння вимог щодо професійної діяльності, зумовлених необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної, правової держави.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: – визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності; – володіти методичним інструментарієм обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування господарської діяльності підприємств; – розуміти особливості практики здійснення обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування діяльності підприємств різних форм власності, організаційно-правових форм господарювання та видів економічної діяльності; – знати механізми функціонування бюджетної і податкової систем України та враховувати їх особливості з метою організації обліку, вибору системи оподаткування та формування звітності на підприємствах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Фінансовий облік І, Фінансовий облік ІІ кореквізити: Контроль і ревізія
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 12 тем, що розкривають теоретичні і практичні аспекти бухгалтерського обліку суб'єктів державного сектору економіки. Розкриття предмета дисципліни розпочинається із вивчення теоретико-регламентаційних засад діяльності суб'єктів державного сектору економіки та їх впливу на організацію та методику ведення бухгалтерського обліку. Навчальні матеріали дисципліни розкривають методику реєстрації облікової інформації на різних стадіях та за різними напрямками: облік доходів і видатків, фінансово-розрахункових операцій, розрахунків із заробітної плати, страхування і стипендій, необоротних активів, нематеріальних активів, запасів, виробничих витрат, власного капіталу, фондів та результатів виконання кошторису, основ складання звітності установ‚ діяльність яких здійснюється за рахунок фінансування із бюджету. Вивчення курсу дає змогу студентам набути навичок опрацювання і використання облікової інформації в управлінні діяльністю суб'єктів державного сектору економіки.
Опис: Основи побудови бухгалтерського обліку в державному секторі економіки. Облік основних засобів. Облік нематеріальних активів. Облік запасів. Облік фінансових інвестицій. Облік операцій з грошовими коштами та дебіторської заборгованості. Облік операцій з власним капіталом. Облік зобов'язань. Облік розрахунків із заробітної плати, страхування і стипендій Облік виробництва продукції (робіт, послуг). Облік доходів, витрат і фінансових результатів виконання кошторису. Порядок подання звітності суб'єктами державного сектору.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, письмове опитування, тести у віртуальному навчальному середовищі. Семестровий контроль результатів навчання включає проводиться у формі екзамену з обов’язковою усною компонентою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: - робота на практичних заняттях - 20 балів; - тестування - 20 балів; Екзаменаційний контроль: - письмова компонента - 60 балів; - усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дідик А. М. Бюджетні установи: облік, оподаткування та звітність: навч. посібник / А. М. Дідик, В. І. Лемішовський. – Львів: Видавництво “Апріорі”, 2019. – 1168 с. 2. Облік у бюджетних установах: навч. посібник / О. Ю. Акименко, В. В. Гливенко, Т. А. Гоголь та ін.; за ред. Леня В. С. – Чернігів : Десна Поліграф, 2018. – 559 с. 3. Атамас П.Й. Облік у бюджетних установах: навч. посібник / П. Й. Атамас, О. П. Атамас. – 5-те вид., перероб. та доп. – К.: ЦУЛ, 2020. – 392 с. 4. Михайлов М. Г. Бухгалтерський облік у бюджетних установах: навч. посібник / М. Г. Михайлов, М. І. Телегунь, О. П. Славкова; за заг. ред. М. Г. Михайлова. – 2-ге вид. – К.: ЦУЛ, 2019. – 384 с. 5. Верига Ю. А. Облік у бюджетних установах: навч. посіб. / Ю. А. Верига, Т. В. Гладких, О. В. Артюх, Н. О. Кулявець, А. І. Мілька. – Київ: Центр учбової літератури, 2018. – 592 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).