Аудит

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.035
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: канд. екон. наук, проф. Чубай Володимир Миколайович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Аудит» є засвоєння студентами знань з теорії та прикладних засад проведення аудиту та виконання інших професійних завдань в сфері аудиторської діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю. фахові компетентності: • здатність застосовувати методики проведення аудиту й інших послуг з надання впевненості; • здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знання суті та завдань аудиту, відмінностей між видами аудиту, особливостей різних об’єктів аудиту; • знання методів аудиту, аудиторських процедур; • знання етапів аудиторського процесу, видів і структури аудиторських звітів та підстав висловлення аудиторської думки відповідного виду; • знання законодавчо-нормативних вимог до аудиторської діяльності; • знання механізму проведення аудиту фінансової звітності та розуміння особливостей його проведення; • вміння визначати аудиторський ризик; • вміння планувати і здійснювати аудиторські процедури; • вміння оцінювати достовірність та достатність аудиторських доказів; • вміння проводити аудит фінансової звітності підприємства; • вміння заповнювати робочі та складати підсумкові документи аудитора.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: «Бухгалтерський облік», «Звітність підприємств», «Фінансовий облік». - кореквізити: «Аналіз господарської діяльності», «Судово-бухгалтерська експертиза».
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни дає змогу сформувати у студента базові теоретичні знання та практичні вміння для проведення незалежного аудиту різних форм фінансової звітності суб’єктів господарювання, а отже набути потрібних компетентностей для ефективного виконання завдань з аудиту. Дисципліна «Аудит» займає важливе місце в навчальному процесі. Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 10 тем, які зокрема розкривають сутність, види та об’єкти аудиту, методи аудиту та його інформаційне забезпечення, регламентацію аудиторської діяльності в Україні, сутність аудиторського ризику і процедури оцінювання системи внутрішнього контролю, технологію планування аудиторської діяльності та стадії аудиторського процесу, порядок отримання аудиторських доказів та формування робочих документів аудитора, структуру та процедуру складання аудиторського звіту, механізм аудиту фінансової звітності та критерії її оцінювання, особливості аудиту різних форм фінансової звітності та аудиту фінансового стану підприємства тощо. У процесі викладання лекційного матеріалу значну увагу акцентовано на важливості дотримання Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг у процесі здійснення аудиторської діяльності в Україні.
Опис: Суть, види та об’єкти аудиту. Методи аудиту та його інформаційне забезпечення. Регулювання аудиторської діяльності в Україні. Аудиторський ризик і оцінювання системи внутрішнього контролю. Етапи аудиторського процесу. Аудиторські докази та робочі документи аудитора. Аудиторський звіт. Механізм аудиту фінансової звітності та критерії її оцінювання. Особливості аудиту різних форм фінансової звітності. Аудит фінансового стану підприємства.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, розв’язування задач, виконання домашніх індивідуальних завдань. - Підсумковий контроль (70%, екзаменаційний контроль): письмова та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів): Для денної форми навчання: - практичні заняття – 15 балів (5 балів усне опитування на практичних заняттях, 4 бали поточний тестовий контроль, 6 балів – розв’язування задач); - індивідуальне домашнє завдання (формування робочих і підсумкових документів за результатами виконання аудиторських процедур) – 15 балів (10 балів – виконання і 5 балів - захист). Критерії оцінювання цього завдання наведені в методичних рекомендаціях до самостійної роботи з дисципліни. Порядок і критерії оцінювання екзамену (70 балів) наведені у ВНС дисципліни в електронному документі «Критерії оцінювання з дисципліни «Аудит».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Огійчук М.Ф. Аудит: навч. посібн. / М.Ф. Огійчук, І.І. Рагуліна, І.Т. Новіков. – К.: Алерта, 2020. – 852с.; 2. Аудит: підручник (в двох частинах) / за ред. Грушко В.І./ Брадул О.М., Шепелюк В.А, Ільіна С.Б., Юнацький М.О., Хорошенюк А.П., Брадул Т.В., 4-те вид. доп. і перероб. – К. : Видавництво Ліра-К, 2019. – 324с. 3. Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг (видання 2016-2017 року). Частина 1. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.apu.com.ua/ 4. Баранова А.О. Аудит: навч. посібн. / А. О. Баранова, Т. А. Наумова., А.І. Кашперська. – Х.: ХДУХТ, 2017. – 246 с. 5. Слюсаренко В.Є., Колісник Г.М. Аудит: навчальний посібник (2-ге вид. доп.) / В.Є. Слюсаренко Г.М.Колісник. – Ужгород: КП «Ужгородська міська друкарня», 2016. – 456 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).