Облік та аналіз комерційної діяльності
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.01.E.044
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Лемішовська Олеся Степанівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
• здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю
фахові компетентності:
• здатність продемонструвати системні знання з обліку та аналізу господарських операцій на підприємствах торгівлі і ресторанного господарства в контексті сучасних концептуально-методологічних і методичних засад обліку і оподаткування;
• вміння розв’язувати типові задачі та вирішувати практичні проблеми в комерційній діяльності для прийняття управлінських рішень.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- знати: особливості організації та методики ведення бухгалтерського обліку та аналізу комерційної діяльності підприємств, теорію, методологію, практику ведення обліку в торговельних підприємствах та громадському харчуванні;
- уміти: практично застосовувати набуті знання при веденні обліку та аналізу діяльності торговельних підприємств.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Бухгалтерський облік, Фінансовий облік І, Фінансовий облік ІІ, Економічний аналіз;
- корреквізити: Організація бухгалтерського обліку, Бухгалтерський облік в управлінні підприємством.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Облік та аналіз комерційної діяльності» - це курс, який входить у вибірковий блок циклу професійної підготовки освітньо професійної програми підготовки бакалаврів з обліку і оподаткування. У цьому курсі розкриваються питання організації та ведення обліку торгівельних підприємств та підприємств ресторанного господарства, а саме порядок ведення обліку на підприємствах гуртової торгівлі, бухгалтерський облік товарних операцій на підприємствах роздрібної торгівлі, особливості обліку комісійної торгівлі. Особливу увагу приділено економічному аналізу та організації аналітичної роботи в торгівлі, аналізу доходів і фінансових результатів торгівельного підприємства, особливостям аналізу витрат обігу торгівельного підприємства.
Опис: Особливості діяльності комерційних підприємств і їх вплив на організацію обліку. Порядок ведення обліку на підприємствах гуртової торгівлі. Бухгалтерський облік товарних операцій на підприємствах роздрібної торгівлі. Облік тари та тарних матеріалів у торгівельних підприємствах. Організація і ведення бухгалтерського обліку на підприємствах громадського харчування. Звітність торгівельних підприємств. Економічний аналіз та організація аналітичної роботи в торгівлі. Аналітичні показники діяльності торгівельних підприємств. Аналіз фінансового стану торговельних підприємств.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання контрольної роботи;
- підсумковий контроль (60%): іспит;
- усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: усне опитування - 10
робота на практичних заняттях - 10
екзамен: письмова компонента - 60
екзамен: усна компонента - 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Бухгалтерський облік в торгівлі та ресторанному господарстві: навч. посіб. / Г.В. Блакита. І.О. Гладій, О.М. Дзьоба, О.Т. Бровко. – К.: Центр учбової літератури, 2019. – 288 с.
2.Утенкова К. Облік у торгових підприємствах: Навчальний посібник /К. Утенкова .-К.: Алерта, 2016.-222 с.
3.Максимова В., Кузіна З., Стиренко Л., Степова С. Облік у галузях економіки: Навчальний посібник – К.: Центр учбової літератури, 2019. – 496 с.
4.Матвієнко А., Ковешников В., Разметова О.Організація готельно-ресторанного господарства: Навчальний посібник – К.: Центр учбової літератури, 2018. – 564с.
5.Економічний аналіз в підприємствах торгівлі та харчування : навч. посібник / Н.М. Гаркуша, Н.Б. Кащена, О.В. Цуканова, Нат. М. Гаркуша : Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - X., 2016. - 266 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).