Менеджмент

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.012
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дарміць Р.З.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоїти необхідні базові знання з управління організацією, об’єктивні закони і принципи її функціонування, отримати знання щодо умов, методів та інструментів менеджменту, а також розвинути уміння та навички прийняття раціональних управлінських рішень у процесі професійного зростання і самовдосконалення.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 01. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 03. Здатність працювати в команді. фахові компетентності: ФСК 1.13. Ідентифікувати та виокремлювати небюджетні неприбуткові організації як окремих суб’єктів господарювання з врахуванням особливостей створення, реєстрації, господарської діяльності та порядку фінансування таких організацій; ФСК 2.4. Здатність до розуміння організаційно-технологічних особливостей діяльності підприємств різних видів економічної діяльності і їхнього впливу на формування обліково-аналітичної системи підприємства та до відображення інформації про діяльність таких підприємств у системі бухгалтерського обліку.
Результати навчання: ПР01. Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем. ПР20 Виконувати професійні функції з урахуванням вимог соціальної відповідальності, трудової дисципліни, вміти планувати та управляти часом. ПР31. Розуміти особливості практики здійснення внутрішньогосподарського контролю діяльності підприємств різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання. ПР35. Розуміти особливості практики здійснення контролю та ревізії діяльності підприємств різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізит: -Українська мова за професійним спрямуванням пререквізит: - Маркетинг - Економіка підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни "Менеджмент" передбачає ознайомлення з основними категоріями менеджменту, освоєння методів проектування ОСУ, опрацювання форм і систем заробітної плати в розрізі мотивування персоналу, розуміння, функцій і методів, управлінських рішень, комунікацій та застосування підходів до ефективного керівництва у процесі управління організацією тощо.
Опис: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво та лідерство. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них: - 30% - виконання та захист лабораторних робіт; Підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань здобувачів освіти відбувається на основі виконання завдань в межах лабораторних робіт (поточний контроль) та екзаменаційного контролю. Рішення викладача щодо рівня знань та умінь студента виявленого під час виконання завдань в межах лабораторних робіт занять та екзаменаційного контролю оцінюється за національною шкалою і 100-бальною шкалою та переводиться у шкалу ECTS відповідно до шкали переведення
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О.Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є.Кузьмін, О.Г.Мельник, І.С.Процик, С.Б.Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-ге вид., випр. та доп. – Львів: видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208с. 2. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – 3-є вид. Львів: НУ «Львівська політехніка» (ІВЦ «ІНТЕЛЕКТ+» ІПДО) «Інтелект-Захід», 2007. – 384с. 3. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття. Навчальний посібник. Для студентів всіх форм навчання галузей знань „Менеджмент і адміністрування” (дисципліна „Основи менеджменту”) та „Економіка і підприємництво” (дисципліна „Менеджмент”) / Укл.: О.Є. Кузьмін, І.С. Процик, Х.С. Передало, Р.З. Дарміць. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017. – 172 с. 4. Основи менеджменту: підручник для студентів вищих навчальних закладів / кол. авторів; за ред. А.А. Мазаракі; Харків: Фоліо, 2014. – 846 с. 5. Адізес І. Ідеальний керівник. Чому ним неможливо стати. К.: "Наш формат", 2022. – 288с. 6. Волш Кіаран. Ключові показники менеджменту. 100+ фінансових коефіцієнтів для ефективного управління компанією / пер. з англ. Ярослав Вішталюк, за наук. ред. Михайла Колісника. – К.: Наш Формат, 2023. – 428 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).