Психологія організацій та управління персоналом
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.020
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: д.психол.н., проф. Сняданко Ірина Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
-Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
-Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів і технік.
-Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
-Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
-Вміння здійснювати психологічну діагностику персоналу відповідно до запиту.
-Здатність володіти основними принципами та особливостями функціонування організації та проводити психологічні консультації у її межах, відповідно до запитів.
-Здатність володіти методологією організації та проведення бізнес-тренінгу в організації.
Результати навчання: -Використовувати методи організаційної психології у власній консультативній практиці (вміння самостійно організовувати процес діагностики, консультування та психокорекції, дбати про психогігієну праці).
-Проводити психопрофілактичні,консультативні та тренінгові заняття із персоналом організації, застосовуючи відповідний психологічний інструментарій.
-Здійснювати соціально-психологічний супровід змін в організаціях, шляхом імплементації бізнес-тренінгу та тренінгу фасилітація в організаціях.
-Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологічне консультування в організації
Короткий зміст навчальної програми: Курс передбачає оволодіння теоретичними знаннями в області психології організацій та управління персоналом; володіння психологічною теорією і практикою організаційного аналізу; формування системи знань і розвиток здібностей, що дасть змогу в ході управління організаціями провадити управлінську, організаційну, методичну, діагностичну, інноваційну діяльність, спрямовану на розвиток і ефективне використання кадрового потенціалу.
Опис: Зміст курсу передбачає наступні теми для вивчення: методологічні аспекти психології організацій та управління персоналом; соціально-психологічні аспекти управлінням персоналом: лідерство та керівництво в організації, особистість підлеглого; організаційна та корпоративна культура, соціально-психологічні особливості організаційних комунікацій, соціально-психологічний клімат та конфлікти в організаціях; людина і організація: адаптація, абсентеїзм, плинність кадрів і відданість організації, мотивація, задоволеність роботою та стимулювання персоналу; здоров’я, безпека та благополуччя працівника; психологічна служба організації: діагностична, корекційно-розвивальна, консультативна робота організаційних психологів. Викладання дисципліни здійснюється шляхом читання лекцій, проведення практичних занять, індивідуальної роботи, а також самостійної підготовки студентів.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни «Психологічні техніки бізнес-тренінгу»» є такі:
1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, навичок, вмінь і здатності
2) письмовий контроль:
- реферати;
- письмові експрес-опитування;
- одна контрольна робота для студентів ДФН;
- дві контрольні роботи для студентів ЗФН;
3) побічне спостереження: під час практичних занять, рольових та ділових ігор та ін.;
4) дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів;
5) метод проблемних ситуацій;
6) педагогічне тестування (використання педагогічних тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних, семінарських та індивідуально-консультативних заняттях;
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань і вмінь студентів під час лекційних, практичних (семінарських), лабораторних та індивідуально-консультативних занять здійснюється за шестибальною еквівалентною шкалою: 0, 1, 2, 3, 4 і 5 (тут «еквівалентність» означає, що ці бали еквівалентні, пропорційні балам, визначеним за поточний контроль, контрольну роботу та ін.).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бочелюк В. Організаційна психологія на підприємстві. / Віталій Бочелюк, Ольга Пучина. - К. : Скиф, 2012. - 272 с.
2. Данчева О.В. Практична психологія в економіці та бізнесі / О.В.Данчева, Швалб Ю.М. - Лібра, 1998 – 270 с.
3. Джуэлл Л. Индустриально-организационная психология : учебник для вузов. СПб., 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).