Психологічне консультування в організації

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: канд. психол. наук, доцент Партико Неоніла Вікторівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни “Психологічне консультування в організації” є вироблення у слухачів розуміння поняття психологічне консультування в організації, основні етапи психологічного консультування в організації, види та напрямки психологічних консультувань, відмінності між поняттями психологічне та психотерапевтичне консультування, оволодіння основними техніками психологічного консультування в організаціях.
Завдання: -Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог. -Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. -Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів і технік. -Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології. -Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію. -Вміння здійснювати психологічну діагностику персоналу відповідно до запиту. -Здатність володіти основними принципами та особливостями функціонування організації та проводити психологічні консультації у її межах, відповідно до запитів. -Здатність володіти методологією організації та проведення бізнес-тренінгу в організації.
Результати навчання: -Використовувати методи організаційної психології у власній консультативній практиці (вміння самостійно організовувати процес діагностики, консультування та психокорекції, дбати про психогігієну праці). -Проводити психопрофілактичні,консультативні та тренінгові заняття із персоналом організації, застосовуючи відповідний психологічний інструментарій. -Здійснювати соціально-психологічний супровід змін в організаціях, шляхом імплементації бізнес-тренінгу та тренінгу фасилітація в організаціях. -Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навча
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Етнопсихологія Соціальна психологія Супутні і наступні навчальні дисципліни: Написання магістерської роботи Дизайн наукового дослідження
Короткий зміст навчальної програми: Психологічним консультуванням називається особлива область практичної психології, пов'язана з наданням з боку фахівця-психолога безпосередньої психологічної допомоги людям, які потребують її. Метою навчальної дисципліни психологічне консультування є отримання інформації щодо видів психологічних консультувань, отримання знань про основні етапи та техніки психологічного консультування. Вивчення міжкультурної взаємодії відбувається у форматі лекційного матеріалу та інтерактивних практичних занять (стратегічних та тренінгових вправ).
Опис: 1. Цілі та завдання психологічного консультування 2. Відмінність психологічного консультування від психотерапії. 3. Контракт в психологічному консультуванні. 4. Етапи психологічного консультування 5. Поняття резилентності в психологічному консультуванні. 6. Основні техніки психологічного консультування. 7. Типові помилки психолога-консультанта. 8. Оцінка результатів психологічного консультування. 9. Основні причини недостатньої результативності психологічного консультування в організації. 10. Умови результативності психологічного консультування
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на дисципліні «Психологічне консультування» здійснюється за допомогою вибіркового усного опитування; оцінення виступів на практичних заняттях, оцінки активності у дискусіях, тестування, оцінки індивідуальних проєктів та контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів, які може отримати студент під час навчання 100 (ПК), що включає в себе виступи на практичних заняттях, аналіз фахової літератури, участь у дискусіях, виконання індивідуального завдання, результати тестування за кожною із тем. Система за якою студент набирає бали – накопичувальна. Мінімальний бал з яким студент допускається до екзамену – 0 балів. Відпрацювання на дисципліні можливі за умови індивідуального графіку навчання здобувача.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Абрамова, Г. С. Практикум з психологічного консультування. - Єкатеринбург: Ділова книга, 1995. 2. Альошина, Ю. Є.Індивідуальне та сімейне психологічне консультування. - М.: Изд. центр консорціуму "Соціальне здоров'я Росії", 1994. 3. Основи психоконсультування : навч. посіб. / упоряд. і ред. Т. Л. Надвинична. – Тернопіль : ТНЕУ, 2019. – 200 с. – 4. Піз, Аллан. Мова рухів тіла. Як читати думки інших по їхніх жестах. - Нижній Новгород: "Ай Кью", 1992. 5. Титаренко Т.М. Кризове прсихологічне консультування/ Т. М. Титаренко ; Академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – К. : Міленіум, 2009. – 64 с. 6. Титаренко Т.М. Життєві кризи. Технології консультування У 2-х ч. / Тетяна Титаренко. – К. : Главник, 2007. – Ч. 2 – 176 с. – (Серія "Психологічний інструментарій"). 7. Титаренко Т.М.Життєві кризи: технології консультування : [навч. посіб.]. У 2-х ч. / Тетяна Титаренко. – К. : Главник, 2007. – Ч. 1 – 144 с. – (Серія "Психологічний інструментарій"). 8. Титаренко Т. М. Кризове психологічне консультування : [наук.-метод. посіб.] / Т. М. Титаренко. – К. : Главник, 2004. – 96 с. – (Серія "Психологічний інструментарій").
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).