Корпоративна культура в сфері підприємництва
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф.Олександра Фарат
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральної компетентності:
здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог.
загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності
Результати навчання: РН1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності
РН4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп.
РН5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері
підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити:
Професійна та цивільна безпека
Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності
Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі
Методи і моделі прийняття управлінських рішень
Постреквізити:
Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Корпоративна культура в сфері підприємництва» є обов’язковою навчальною дисципліною і спрямована на формування у студентів теоретичних та прикладних знань щодо сутності поняття корпоративної культури, методів діагностики та корекції, використання корпоративної культури для зміцнення іміджу підприємства та поліпшення його цілісності.
Опис: Тема 1. Сутність корпоративної культури, її функції та
завдання
1. Основні завдання корпоративної культури
2. Структура, види і функції корпоративної культури
3. Складові концептуальної моделі корпоративної культури.
4. Принципи формування корпоративної культури.
5. Структура корпоративної культури.
Тема 2. Зовнішні атрибути корпоративної культури
1. Девізи, символи
2.Організаційні обряди, ритуали, звичаї, традиції, легенди
3.Мова як чинник і символічний код формування
корпоративної культури та фінансової грамотності
Тема 3. Роль і місце корпоративної культури в сфері
підприємництва
1.Системи менеджменту і корпоративна культура
2.Креативний менеджмент і корпоративна культура – як модель
інноваційного розвитку організації
3.Фактор корпоративної культури у гармонізації відносин між
суб’єктами ринку
Тема 4. Взаємозв’язок корпоративної культури із системою
управління персоналом організації
1.Роль корпоративної культури в управлінні персоналом
2.Різновиди переміщення спеціалістів і службовців в
організації
Тема 5. Культурні сценарії діяльності організації
1.Культура мислення, спілкування
2.Корпоративний імідж в системі культурного сценарію
діяльності
Тема 6. Фінансова грамотність як складова корпоративної
культури компанії
1.Основи фінансової грамотності в контексті корпоративної
культури підприємця
2.Правила фінансової грамотності
3. Правила розрахунку власного бюджету як елемент
корпоративної культури підприємця
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного контролю.
Поточний контроль (100%): тестування, виконання та захист практичних завдань, виконання та захист контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти» (Редакція 2), що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р.
За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання;
аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
ОЦІНЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ (80 балів):
Оцінювання знань під час практичних занять здійснюється за такою методикою:
9-10 балів, коли студент повністю вірно виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання практичного завдання;
6-8 балів, коли студент повністю вірно виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій, проте давав частко невірно відповіді на додаткові питання.
3-5 балів, коли студент частково вірно виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій, проте давав поверхневі відповіді на додаткові питання.
1-2 бали, коли студент мінімально виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій, давав не вірні відповіді на додаткові питання. балів, коли студент повністю не виконав практичне завдання.
ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ (14 балів):
14 балів: відмінно - робота виконана без жодних помилок, з чіткою логікою і структурою, всі завдання повністю розкриті, відповіді є глибокими та детальними, використані додаткові джерела або теоретичні знання, які демонструють високий рівень розуміння матеріалу, присутній самостійний аналіз і аргументація, що показує критичне мислення, оформлення роботи акуратне та відповідає всім вимогам (стилістика, орфографія, граматика на відмінному рівні).
11 балів: дуже добре - робота майже без помилок, незначні помилки або неточності, які не впливають на загальну якість, основні завдання виконані повністю, але відсутній глибокий аналіз або додаткові джерела, відповіді чіткі та логічні, але можливі окремі
незначні прогалини в аргументації, структура роботи зрозуміла, проте є незначні недоліки у викладенні матеріалу, оформлення роботи хороше, але можуть бути поодинокі помилки в стилістиці або граматиці.
8 бали: добре - в роботі є кілька несуттєвих помилок або неточностей у виконанні завдань, завдання розкриті частково або недостатньо детально, відповіді логічні, проте не завжди аргументовані або недостатньо розгорнуті, відсутній самостійний
аналіз або використання додаткових матеріалів, робота виконана без серйозних порушень, але є певні проблеми з логікою, структурою або аргументацією, оформлення роботи має кілька граматичних або стилістичних помилок.
5 бали: задовільно - у роботі допущені суттєві помилки, які впливають на правильність виконання завдань, не всі завдання виконані, або їх виконання поверхневе, відповіді містять значні логічні прогалини або неправильну інтерпретацію матеріалу, робота має проблеми з логікою викладення, відсутня структура, оформлення роботи не відповідає вимогам (багато граматичних або стилістичних помилок).
2 бали: незадовільно - більшість завдань виконані неправильно або взагалі не виконані, відповіді нечіткі, невірно інтерпретовані або не розкриті, в роботі спостерігаються серйозні логічні, структурні та аргументаційні помилки, відсутність або недотримання базових вимог до оформлення роботи (багато граматичних і орфографічних помилок).
ОЦІНЮВАННЯ ЕКСПРЕС-КОНТРОЛЮ (6 балів):
Після кожної теми студент проходить експрес-контроль у ВНС, де максимальна кількість балів становить 1 бал за кожну тему. Оцінювання відбувається в автоматичному режимі системи ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бутко Л. В., Маслак В. І., Василенко Д.П., Саранча В. І., Шабуніна В. В. Імідж бібліотеки: навч. посібник. Кременчук: ПП Щербатих О. В., 2020. 375 с.
2. Форвард С., Фрейзер Д. Характеристики Емоційний шантаж. Коли люди з вашого життя використовують залякування, обов'язки та провину, щоб маніпулювати вами. Харків : В-во «Фабула», 2019. 336 с
3 . Сивогракова З. А., Алєксєєнко Н. В. Психологія конфліктів. Соціально- психологічний вимір управління конфліктами : конспект лекції. Харків : УкрДУЗТ, 2020. 52 с.
4. Корпоративна культура: навчально-методичний посібник. [Євтухова Т. І., Легенько Ю. В., Родіонов О. В., Родіонов О. В., Руденко О. М.] Київ: Державне підприємство «Центр науково технічної інформації та сприяння інноваційному розвитку України» (ДП «Укртехінформ»). 2023. 186 с.
5. Корпоративна культура та етикет : навчальний посібник / Уклад. А. М. Зленко. Переяслав-Хмельницький : К.С.В., 2019. 324 с
6 Яхно Т. П. Конфліктологія та теорія переговорів : навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2020. 168 с.
7. Бізнес-етика: конспект лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. персоналом та економіка праці» / М. М. Дученко, О. А. Шевчук; КПІ ім. І. Сікорського, К. : КПІ ім. Ігоря, 2020. 56 с. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/39693/1/Posi bnyk_Biznes-etyka.pdf
8. Чичкало-Кондрацька І. Б., Новицька І. В. Дипломатичний та діловий протокол : конспект лекцій. Полтава : НУПП, 2020. 70 с.
9. Пантелюк М. І., Марунич І. І., Гайдаєнко І. В. Ділове спілкування та культура мовлення. К. : ЦУЛ, 2020. 224 с.
10. Фарат О. В. Етика бізнесу: навчальний посібник / О. В. Фарат. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 210 c.
11. Фарат О. В. Корпоративна культура і фінансова грамотність у сфері міжнародних трансферних відносин: навчальний посібник / О. В. Фарат. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 150 c.
12. Фарат О. В. Теоретико-методологічні підходи до забезпечення конкурентоспроможності суб'єктів підприємництва на засадах розвитку інноваційних кластерів: монографія / О. В. Фарат. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019.
– 224 c.
13. Management, finance, economics: modern problems and ways of their solutions: колективна монографія / I. Khoma, Y. Voytsekhovska, I. Matviy, O. Farat, T. Danko,
N. Yavorska. – Boston: Primedia eLaunch, 2021. – 615 c.
14. Ткачук В.О. Корпоративна культура: конспект лекцій / В.О. Ткачук. – Житомир: Житомирська політехніка, 2021. –128с.
15. Фарат О. В., Косовська В. В., Кедебец К. І. Проблеми соціального підприємництва під час пандемії [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2021. – Вип. 31.
16. Фарат О. В., Шайда О. Є. Дослідження особливостей корпоративної соціальної відповідальності агрохолдингу «Кернел» в умовах військового часу [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 50.
17. Фарат О. В., Русин-Гриник Р. Р., Бахор О. Р. Зміст і форма системи цінностей циркулярної економіки // Інвестиції: практика та досвід. – 2023. – № 21. – С. 32–37.
18. Olexandra Farat, Mariana Bets. Formation of the information support for the entities of management by the development of innovation clusters // Baltic Journal of Economic Studies. – 2018. – Vol. 4, No. 2. – P. 249–253.
19. Farat O., Heorhiadi N., Kazymyra I., Pavlenko O., Gnylianska L., Sai L., Moroz S., Kalashnyk O., Skrynkovskyy R. Modeling of options of providing entrepreneurship entities competitiveness on the basis of innovation clusters development // Vision 2025: Education excellence and management of innovations through sustainable economic competitive advantage : proceedings of the 34th International business information management association conference, 13–14 November 2019, Madrid, Spain. – 2019. – C. 7319–7323. (Web of Science).
20. Farat O., Kniaz S., Bochko O., Stoianovskyi A., Kaydrovych K., Smirnova K., Kotsiumbas O., Karpenko G., Druhov O. Review and analysis of cluster development theories as an economic and managerial phenomenon // Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. – 2020. – C. 1250–1256. (Web of Science).
21. Kniaz S., Farat O., Merezhko N., Kozhushko L., Skynkovskyy R., Moroz S., Kalashnyk O., Karpenko G., Turenko Y. Managing the competitiveness of innovation clusters
// Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. – 2020. – C. 1257–1262. (Web of Science).
22. Фарат О. В. Особливості професійно-педагогічної діяльності учасників освітнього процесу вищого навчального закладу в умовах корпоративної культури // Проблеми сталого розвитку : матеріали міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 10-й річниці створення інституту (Львів-Зозулі, 22–23 жовтня 2021 р.). – 2021. – C. 168–169.
23. Фарат О. Технологія реалізації організаційних рішень із забезпечення конкурентоспроможності суб’єктів підприємництва // Сталий розвиток – стан та перспективи : матеріали ІІ Міжнародного наукового симпозіуму SDEV‘2020, 12–15 лютого 2020 року, Львів-Славське, Україна. – 2020. – C. 305–306.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).