Методи і моделі оптимізації трансферних потоків (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у засвоєнні і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вмінні прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків, вмінні будувати моделі планування трансферних потоків, виокремлювати форми комерціалізації трансферних технологічних потоків через комерціалізацію інноваційних ідей, результатів наукових досліджень, трансферу технології на етапі розробки технології.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральні: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. фахові професійного спрямування: ФКС2.3. Здатність застосовувати інструментарій математичного моделювання для прийняття рішень щодо оптимізації трансферних потоків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РНС2.3. Здатність володіти методами вироблення оптимальних управлінських рішень щодо оптимізації трансферних потоків за допомогою інструментарію математичного моделювання. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей УМ1. Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Корпоративна культура в сфері підприємництва Кореквізити: Стратегія та тактика поведінки споживачів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Методи і моделі оптимізації трансферних потоків» є обов’язковою навчальною дисципліною і спрямована на засвоєння і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вміння прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків.
Опис: ТЕМА 1. ФІНАНСОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ Суть фінансових потоків. Конкурентні економічні потоки та їх логістизація. Логістичні операції і їх види ТЕМА 2. УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Цілі та завдання прогнозування та планування грошових потоків. Критерії прогнозування та планування грошових потоків. Механізми прогнозування та планування грошових потоків. Основи бюджетування грошових потоків. ТЕМА 3. ОПТИМІЗАЦІЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ 1. Суть оптимізації грошових потоків. 2. Система зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків. 3. Дефіцитний грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 4.Надлишковий грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 5. Чистий грошовий потік; необхідність та методи його оптимізації. 6.Основні мета та послідовність розробки плану надходжень і витрачань грошових потоків. 7.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від операційної діяльності. 8.Склад вхідних і вихідних грошових потоків від інвестиційної діяльності. 9.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від фінансової діяльності. ТЕМА 4. МОДЕЛІ ПЛАНУВАННЯ ТРАНСФЕРНИХ ПОТОКІВ Суть планування грошових потоків Модель Баумола Модель Міллера - Орра Оптимізація грошових потоків ТЕМА 5. ПОНЯТТЯ ТРАНСФЕРУ Транспортний трансфер Банківським трансфером Трансфер технологій та бізнес-процесів Трансфер сертифіката Трансфер в розумінні спортивних команд Аутсорсинг бізнес-процесів ТЕМА 6. ФОРМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ТРАНСФЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПОТОКІВ Комерціалізація інноваційних ідей Комерціалізація результатів наукових досліджень Комерціалізація трансферу технології на етапі розробки технології Продаж заснованого на технології виробництва Продаж виробленої за розробленою технологією продукції Механізми комерціалізації технологій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (70%); захист курсової роботи (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями: – ступінь відповідності змісту курсового проекту завданню; – ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо); – логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів; – масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах; – ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи; – наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання. – ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі; – ступінь використання сучасних інструментів аналізу; – наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості; – наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Голіков В.І. Трансфер технологій: Навч.посібник. — Миколаїв: НУК, 2019. — 362 с. 2. Князь С.В. Трансферний потенціал інноваційного розвитку машинобудівних підприємств: [монографія] / С.В. Князь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 332 с. 3. Косарев О. Й. Фінансові потоки в логістичних системах : навч. посібн. / О. Й. Косарев, О. В. Позняк – К. : НАУ-друк, 2010. – 246 с 4. Коваленко Н. Управління грошовим потоками українських підприємств у сучасних умовах господарювання / Н. Коваленко // Економічний аналіз. – 2011. – № 8. – С. 40-44. 5. Трансфер технологій : підручник / А.А. Мазаракі, Г.О. Андрощук, С.І. Бай та ін. ; за заг. ред. А.А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. – 556 с. 6. Майборда О.В. Оптимізація фінансових потоків промислового підприємства: теоретичні аспекти питання / О.В. Майборода // Економіка розвитку. – Харків: ХНЕУ. – 2012. - №1(61). – С. 107-110. 7. Перловська Н.В. Обґрунтування критерію ефективності управління грошовими потоками підприємства / Н.В. Перловська // Економічні науки. – 2011. – № 7. – С. 87-90. 8. Ролько О.Ю. Значення ефективності управління грошовими потоками підприємств / О.Ю. Ролько // Актуальні проблеми економіки. – 2011. – № 3. – С. 18-22.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Методи і моделі оптимізації трансферних потоків

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у засвоєнні і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вмінні прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків, вмінні будувати моделі планування трансферних потоків, виокремлювати форми комерціалізації трансферних технологічних потоків через комерціалізацію інноваційних ідей, результатів наукових досліджень, трансферу технології на етапі розробки технології.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Фахова компететність: ФКС2.3. Здатність застосовувати інструментарій математичного моделювання для прийняття рішень щодо оптимізації трансферних потоків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РНС2.3. Здатність володіти методами вироблення оптимальних управлінських рішень щодо оптимізації трансферних потоків за допомогою інструментарію математичного моделювання. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей УМ1. Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Корпоративна культура і фінансова грамотність у сфері підприємництва Кореквізити: Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Методи і моделі оптимізації трансферних потоків» є обов’язковою навчальною дисципліною і спрямована на засвоєння і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вміння прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків.
Опис: ТЕМА 1. ФІНАНСОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ Суть фінансових потоків. Конкурентні економічні потоки та їх логістизація. Логістичні операції і їх види ТЕМА 2. УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Цілі та завдання прогнозування та планування грошових потоків. Критерії прогнозування та планування грошових потоків. Механізми прогнозування та планування грошових потоків. Основи бюджетування грошових потоків. ТЕМА 3. ОПТИМІЗАЦІЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ 1. Суть оптимізації грошових потоків. 2. Система зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків. 3. Дефіцитний грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 4.Надлишковий грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 5. Чистий грошовий потік; необхідність та методи його оптимізації. 6.Основні мета та послідовність розробки плану надходжень і витрачань грошових потоків. 7.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від операційної діяльності. 8.Склад вхідних і вихідних грошових потоків від інвестиційної діяльності. 9.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від фінансової діяльності. ТЕМА 4. МОДЕЛІ ПЛАНУВАННЯ ТРАНСФЕРНИХ ПОТОКІВ Суть планування грошових потоків Модель Баумола Модель Міллера - Орра Оптимізація грошових потоків ТЕМА 5. ПОНЯТТЯ ТРАНСФЕРУ Транспортний трансфер Банківським трансфером Трансфер технологій та бізнес-процесів Трансфер сертифіката Трансфер в розумінні спортивних команд Аутсорсинг бізнес-процесів ТЕМА 6. ФОРМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ТРАНСФЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПОТОКІВ Комерціалізація інноваційних ідей Комерціалізація результатів наукових досліджень Комерціалізація трансферу технології на етапі розробки технології Продаж заснованого на технології виробництва Продаж виробленої за розробленою технологією продукції Механізми комерціалізації технологій
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30% ) - індивідуальне науково-дослідне завдання,підготовка до навчальних занять та контрольних заходів підсумковий контроль (70% ) - екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Голіков В.І. Трансфер технологій: Навч.посібник. — Миколаїв: НУК, 2014. — 362 с. 2. Князь С.В. Трансферний потенціал інноваційного розвитку машинобудівних підприємств: [монографія] / С.В. Князь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 332 с. 3. Косарев О. Й. Фінансові потоки в логістичних системах : навч. посібн. / О. Й. Косарев, О. В. Позняк – К. : НАУ-друк, 2010. – 246 с 4. Коваленко Н. Управління грошовим потоками українських підприємств у сучасних умовах господарювання / Н. Коваленко // Економічний аналіз. – 2011. – № 8. – С. 40-44. 5. Матвієць М.В. Диверсифікація грошових потоків підприємства у контексті його фінансової політики / М.В. Матвієць // Наукові праці НДФІ. – 2010. – № 11. – С. 37-41. 6. Майборда О.В. Оптимізація фінансових потоків промислового підприємства: теоретичні аспекти питання / О.В. Майборода // Економіка розвитку. – Харків: ХНЕУ. – 2012. - №1(61). – С. 107-110. 7. Перловська Н.В. Обґрунтування критерію ефективності управління грошовими потоками підприємства / Н.В. Перловська // Економічні науки. – 2011. – № 7. – С. 87-90. 8. Ролько О.Ю. Значення ефективності управління грошовими потоками підприємств / О.Ю. Ролько // Актуальні проблеми економіки. – 2011. – № 3. – С. 18-22. 9. Харченко В.А. Система управління грошовими потоками підприємства / В.А. Харченко // Вісник економічної науки України. – 2011. - №1. – С. 61-65.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).