Ініціювання інноваційних проєктів в підприємницькій та торговельній діяльності

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Святослав КНЯЗЬ, завідувач кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння необхідними теоретичними знаннями із ініціювання та обґрунтування інноваційних проектів та розроблення управлінських рішень, спрямованих на розробку інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахові компетентності: СК1. Здатність розробляти та реалізовувати стратегію розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. СК4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності. СК5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності РН2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення РН3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності РН9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності РН10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків РН11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН 2. Знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку підприємницької діяльності та наукових принципів і методів прогнозування її динаміки. УМ 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються АВ1 Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування АВ2 Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі Методи і моделі прийняття управлінських рішень Професійна та цивільна безпека Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі Декларування товарів в комерційній діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «магістр». Дисципліна забезпечує формування у студентів системи управлінських та інформаційних навиків, що характеризують інноваційні можливості і очікувані економічні результати від бізнес планування та ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності.
Опис: Ініціювання проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Планування в системі управління підприємством Методологічні аспекти ініціювання інноваційних проектів Джерела і методи вироблення бізнес-ідей. Процес формування проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Джерела і об'єкти інновацій проектів інноваційного проекту Визначення витрат і прибутку на період інвестування проекту та показників ефективності інноваційного проекту Технології Ініціювання інноваційних проектів Поняття та категорії інноваційного аудиту Об'єкти, цілі та завдання аудиту інноваційних проектів Організація проведення аудиту проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Етапи проведення аудиту проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Результати аудиту інноваційних проектів Аудит державних інноваційних проектів Механізм функціонування системи технологічного та цінового аудиту
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів: Поточний контроль (40%): практичні роботи, виконання та захист лабораторних робіт, усне опитування, тестовий контроль. Підсумковий контроль (60%): екзамен; тестові завдання (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час модульного та семестрового контролю проводиться згідно з Положенням “Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів”, затвердженим ректором Національного університету “Львівська політехніка” від 23 січня 2019 р. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу. Його проводять з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль, а також атестація студентів. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лекцій, практичних, лабораторних, та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента, що сприяє підвищенню мотивації студентів до системної активної роботи впродовж усього періоду навчання за відповідним освітнім рівнем. За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль (40%): Максимальна кількість балів за практичні роботи 1-8 (2 бали) Максимальна кількість балів за лабораторні роботи 1-8 (2 бали) Розв’язання тестів за темами 1-14 0,5 балів, за темою 15 1 бал Порядок виставляння балів за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР: 0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР; 40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало; 60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог; 80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо); 100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР. СК проводять у формі екзамену за накопичувальною системою в терміни, передбаченого графіком навчального процесу Університету. Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті: 100-88 балів Атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів Атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів Атестований з оцінкою «задовільно» 49-26 балів Не атестований 25-00 балів Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Покропивний С. Ф. Бізнес-план: технологія розробки та обґрунтування : [Навч. посібник] // С. Ф. Покропивний, С. М. Соболь, Г.О.Швиданенко, О. Г. Дерев’янко. –вид. 2-ге, доп. –К. : КНЕУ, 2022. –379 с. 2. Блага Н. В. Управління проєктами : навч. посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. 152 с 3. Микитюк П. П., Брич В. Я., Микитюк Ю. І., Труш І. М. Управління проектами: підручник. [для студ. вищ. навч. закл.]. Тернопіль, 2021. – 416 с 4. Аудит проектів [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.В. Амеліна, О.А. Романенко; за ред. Є.В. Мниха, д-ра екон. наук, проф. ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. – К. : [Київ. нац. торг.-екон. ун-т], 2020. – 347 с. 5. Петренко Л.А. Інноваційний розвиток підприємства: генезис теорії та сучасна практика управління / Л. А. Петренко – Київ : НУОУ, 2020. – 328 с. 6. Редченко К.І. Oсобливості зовнішнього та внутрішнього аудиту інноваційних проектів [Електронний ресурс] / К.І. Редченко . – Режим доступу: http :// www . nbuv . gov . ua / portal / natural / Vnulp / Menegment / 2019_647/85. Pdf 7. Друкер П. Ф. Інновації та підприємництво. Практика і принципи. Київ: Видавництво Старого Лева, 2019. – 320 с. 8. Князь С. В. Управління підприємницькими структурами на засадах забезпечення їх конкурентоспроможності: монографія / С. В. Князь, В. П. Мартинюк, Р. Р. Русин-Гриник, Н. П. Яворська, Н. Г. Георгіаді. – Львів: Афіша, 2019. – 200 c. Допоміжна 1. Абрамович М., Пилипенко І. М., Погребняк А. Т., Князь С. В., Русин-Гриник Р. Р., Ковальчук Ю. І. Визначення факторів впливу на систему управління інноваціями підприємств сфери е-бізнесу // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2022. - №10. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-10-8314 2. Konovalyuk I., Knyaz S., Pavlenko O., Shauda O., Kosovska V., Moskvyak Y., Kucher L. Developing a monitoring system of agricultural enterprises’ propension to bankruptcy // Scientific Papers. Series "Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development". – 2022. – Vol. 22, iss. 1. – P. 341–349. 3. Sokil O., Podolchak N., Knyaz S., Sokil Y., Kucher L. Sustainable development prediction of start-ups in Ukraine // Journal of Environmental Management and Tourism. – 2022. – Vol. 13, iss. 7(63). – P. 1901–1911. 4. Kniaz S., Podolchak N., Dziurakh Yu., Karkovska V., Kucher A. Development of government regulation on investment activities in agriculture of Ukraine. Ikonomicheski Izsledvania. 2023. Vol. 32. No. 2. Pp. 136–150. 5. Kniaz S., Brych V., Marhasova V., Tyrkalo Y., Skrynkovskyy R., Sumets A. Modeling of the information system of environmental risk management of an enterprise // Advanced computer information technologies : conference proceedings of the 12th International conference, Spisska Kapitula, Slovakia 26–28 September 2022. – 2022. – C. 215–218. 6. Князь С. В., Русин-гриник Р. Р., Коновалюк І. В. Цілі моніторингу діяльності бізнес-структур // Problems of the development of modern science : proceedings of the ХХXIV International scientific and practical conference, Madrid, Spain August 30 – September 02, 2022. – 2022. – C. 61–62. 7. Князь С. В., Русин-гриник Р. Р., Коновалюк І. В. Економічна діяльність бізнес-структур як об’єкт моніторингу // Економіка, фінанси, облік та право: тенденції, виклики, перспективи : збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції, 6 вересня 2022 р., м. Полтава, Україна. – 2022. – C. 19–20. 8. Kniaz S., Kosovska V., Shayda O., Novosad Z., Yaremko L., Fedyuk V. Method of selection of indicators in the context of information and analytical support of evaluation of development of foreign economic activity of enterprises // Advanced computer information technologies, ACIT’2021 : proceedings of the 11th International conference (Deggendorf, Germany, September 15-17, 2021). – 2021. – C. 389–392. Інформаційні ресурси 1. Сайт Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.minregion.gov.ua/ 2. Сайт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.me.gov.ua/Tags/DocumentsByTag?lang=uk UA&tag=StrategichnePlanuvannia 3. Український бізнес-портал. Актуальні бізнес-ідеї для України. [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://delo.org.ua/nashi-kontakti/ 4. Укрбізнес. [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://ub.ua/ 5. The National Academies Press (NAP). Environmental Impacts of Wind-Energy Projects http://www.nap.edu/read/11935/chapter/1
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).