Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.013
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: КНЯЗЬ Святослав
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи): оволодіння сучасними методами, формами професійної діяльності; формування у здобувачів вищої освіти професійних умінь і навичок, необхідних для самостійного вирішення завдань в умовах реального виробничого, документаційного, інформаційно-аналітичного процесу; набуття необхідних практичних знань та навичок з використання сучасних виробничих та інформаційних технологій, а також виховання потреби систематичного професійного самовдосконалення та набування первинного практичного досвіду. Завданнями практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи є: – закріплення та поглиблення знань, отриманих здобувачами вищої освіти в процесі вивчення циклу теоретичних дисциплін професійної підготовки; – набуття практичних навичок і вмінь зі спеціальності; – набуття вмінь збирати та опрацьовувати фактичний матеріал для виконання практичних та наукових творчих робіт.
Завдання: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. СК 1. Здатність розробляти та реалізовувати стратегію розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. СК 2. Здатність проводити оцінювання продукції, товарів і послуг в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності. СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. СК 4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності. СК 5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності. Лінія 1. Товарознавство та митна експертиза товарів ФКС1.1. Здатність застосовувати методики для проведення експертизи товарів при здійсненні експортно-імпортних операцій та процедури документального оформлення експертиз при експортно-імпортних поставках товарів ФКС1.2. Здатність застосування інструментів та технологій митного регулювання експортно-імпортних операцій ФКС1.3. Здатність володіти засобами і методами виявлення фальсифікації, проводити комплексну товарознавчу оцінку якості товарів Лінія 2. Комерційна діяльність та міжнародний трансфер товарів ФКС2.1. Здатність визначити оптимальну модель систем міжнародного трансферу товарів та оцінити економічну і технологічну ефективність систем міжнародних комерційних операцій ФКС2.2. Здатність застосовувати універсальний інструментарій для вимірювання та управління комерційними ризиками, використовувати стратегію мінімізації комерційних ризиків, шляхом їх уникнення та диверсифікації ФКС2.3. Здатність застосовувати інструментарій математичного моделювання для прийняття рішень щодо оптимізації трансферних потоків Лінія 3. Інтернет–торгівля ФКС3.1. Здатність визначати оптимальну бізнес-модель підприємства інтернет-торгівлі відповідно до основних суб'єктів взаємодії та застосувати її функціональні можливості для проведення бізнес-операцій в мережі Інтернет ФКС3.2. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у вивченні сучасних технологій електронного бізнесу, що передбачає ефективне та безпечне управління процесами купівлі (продажу) товарів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій глобальної мережі Інтернет ФКС3.3. Здатність реалізації комплексного підходу до аналітичної оцінки економічної і фінансової діяльності підприємства інтернет-торгівлі за умов експрес та поглибленої діагностики.
Результати навчання: РН1 Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН2 Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН3 Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН4 Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН5 Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН6 Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. РН7 Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності РН8 Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. РН9 Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності. РН10 Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків. РН11 Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур Лінія 1. Товарознавство та митна експертиза товарів РНС1.1 Вміти застосовувати методики проведення основних видів експертиз при експортно-імпортних поставках товарів та здійснювати документальне оформлення експертиз при експортно-імпортних поставках товарів РНС1.2 Здатність забезпечувати митне регулювання щодо окремих груп товарів відповідно до заявленого митного режиму РНС1.3 Здатність оцінювати характеристики товарів за допомогою сучасних методів, володіти засобами і методами проведення ідентифікації та виявлення фальсифікації товарів Лінія 2. Комерційна діяльність та міжнародний трансфер товарів РНС2.1 Здатність ефективно здійснювати міжнародні комерційні операції, оперативно реагувати на зміни ринку товарів, розширювати сфери впливу техніки комерційних суб'єктів та посилювати їх конкурентні переваги РНС2.2 Вміти проводити кількісний і якісний аналіз ризиків підприємства та розробляти заходи щодо їх мінімізації чи усунення РНС2.3 Здатність володіти методами вироблення оптимальних управлінських рішень щодо оптимізації трансферних потоків за допомогою інструментарію математичного моделювання Лінія 3. Інтернет–торгівля РНС3.1 Здатність формувати систему функціонування підприємства інтернет-торгівлі, яка охоплює всі основні бізнес-процеси торговельного підприємства із врахуванням особливостей бізнес-моделі шляхом визначення оптимальної організаційної форми взаємодії суб’єктів електронного бізнесу РНС3.2 Здатність демонструвати навички організації та управління процесами купівлі (продажу) товарів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій глобальної мережі Інтернет РНС3.3 Здатність здійснювати комплексну бізнес-діагностику підприємств інтернет-торгівлі, результати якої слугуватимуть основою для розроблення і впровадження ефективних господарських рішень ЗН1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей УМ1 Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються К2 Використання іноземних мов у професійній діяльності АВ1 Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування АВ2 Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди АВ3 Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Обов’язкові та вибіркові компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Під час практикистуденти повинні дати відповіді на такі питання: – коротка характеристика підприємства-бази практики (структура, функції і завдання підприємства); – асортимент продукції, що виробляється на даному підприємстві (назва товару, ціна, спосіб фасування, вага, рецептурний склад тощо); – характеристика основної і допоміжної сировини (вимоги до якості, джерела надходження тощо); – схема виробництва і її опис (обладнання, режими, контроль якості на етапах виробництва) - на прикладі одного найменування товарів, що виробляється даним підприємством за вибором студента; – можливі дефекти і способи їх усунення; – організація зберігання готової продукції і реалізація споживачам.
Опис: 1. Організаційно-правова форма підприємства. 2. Організація роботи із здійснення основних видів діяльності. 3. Джерела та канали надходження інформації для забезпечення діяльності підприємства, порядок її обробки. 4. Формування структури асортименту торговельного підприємства. 5. Аналіз походження товарів за штриховим кодом. 6. Визначення виробників товарів за особливостями маркування. 7. Оцінювання товарних запасів бази, складу, магазину та їх оптимізація. 8. Обчислення оптимальної партії та інтервалу завезення товарів. 9. Перевірка якості, відповідність маркування, комплектність товарів вітчизняного (закордонного) виробництва, що реалізуються підприємством. 10. Визначення ступеня екологічної безпеки товарів та тари (на прикладі конкретної групи товарів). 11. Особливості контролю за дотриманням технології обслуговування, додержання правил охорони праці, техніки безпеки та захист довкілля від забруднення. 12. Аналіз забезпеченості підприємств необхідним технологічним обладнанням для зберігання товарів. 13. Розроблення заходів щодо усунення причин порушень торговельно-технологічних процесів та підвищення якості обслуговування. 14. Організація оперативного контролю режимів зберігання товарів. 15. Організація, укладання і оформлення угоди щодо закупівлі товарів. 16. Організація і впровадження прогресивних методів продажу товарів. 17. Формування бізнес-плану розвитку торговельного підприємства. 19. Особливості управління фінансами, товарними запасами, товарним забезпеченням торговельного підприємства. 20. Організація матеріального стимулювання на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів практики студентів проводиться за 100-бальною шкалою з обов’язковим переведенням бальних оцінок до національної шкали (з виставленням оцінки “відмінно”, “добре”, “задовільно” чи “незадовільно”) і складається з: 1) суми балів за зміст звіту про практику окремо за кожним структурним розділом програми практики; 2) суми балів безпосередньо за захист звіту про практику. Під час захисту звіту про практику комісія уважно розглядає зміст звіту про практику, виставляє бали за зміст кожного розділу, після чого задає студентові усні запитання, які дозволяють оцінити розуміння студентом викладених у змісті звіту про практику положень. Виставлена загальна сума балів переводиться у традиційну оцінку і заноситься у відповідні документи як підсумкова оцінка з проходження практики. Критерії оцінювання змісту звіту практики: - відповідність змісту представленого звіту поставленим завданням; - чіткість, повнота та послідовність розкриття кожного питання звіту; - особистий аналіз діяльності підприємства; - якість виконаного індивідуального завдання; -правильність оформлення та відповідність додатків до звіту; - відсутність орфографічних і синтаксичних помилок; - правильне оформлення роботи відповідно до стандартів. Критерії оцінювання захисту звіту практики: - володіння змістом роботи, яка проводилася на практиці, чітке розуміння суті обраної наукової проблеми та володіння здобутками науки у цій сфері; - знання відповідного матеріалу, публікацій з обраної проблематики; - уміння студента відповідати на проблемні питання, пов'язані із змістом звіту практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100 балів) – диференційований залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність: організаційно-методичні положення державної атестації Навчальний посібник / С. В. Князь, М. Т. Бець, О. В. Фарат, В. В. Косовська. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).