Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Доктор філософії, доцент Русин-Гриник Роман
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування професійних компетенцій і надання знань з методології та інструментарію застосування Internet-технологій у бізнесі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові: Здатність визначати оптимальну бізнес-модель підприємства інтернет-торгівлі відповідно до основних суб'єктів взаємодії та застосувати її функціональні можливості для проведення бізнес-операцій в мережі Інтернет.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Вміти формувати систему функціонування підприємства інтернет-торгівлі із врахуванням особливостей бізнес-моделі шляхом визначення оптимальної організаційної форми взаємодії суб’єктів електронного бізнесу. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей. Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління комерційними ризиками Методи і моделі оптимізації трансферних потоків торговельної організації Стратегія і тактика поведінки на товарних ринках
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові теоретичні і практичні питання організації електронного бізнесу, інструментарій електронної комерції на базі глобальної мережі Інтернет, сфери та основні принципи ведення електронного бізнесу, дають характеристику основних форм і видів електронних платежів.
Опис: Тема 1. Моделі та стратегії ведення інтернет-торгівлі. Тема 2. Суть та характеристика моделі бізнес для споживача (В2С). Тема 3. Суть та характеристика моделі бізнес для бізнесу (В2В). Тема 4. Суть та характеристика моделей бізнес - уряд (G2B/B2G – Government to Business/Business to Government). Тема 5. Суть та характеристика моделі споживач – уряд (G2C/C2G – Government to Citizens/ Citizens to Government). Тема 6. Суть та характеристика моделі споживач для споживача (С2С).
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): практичні роботи, усне опитування, тестовий контроль. Підсумковий контроль (60%): екзамен; тестові завдання (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • робота на практичних заняттях це розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів - 16 балів, • проходження тестування - 9 балів; • за виконання і захист лабораторних робіт (3 робіт по 5 балів) – 15 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Бізнес-моделі підприємств інтернетторгівлі» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15146 2. Методичні вказівки для проведення лабораторних та практичних занять з дисципліни «Бізнесмоделі підприємств інтернет-торгівлі» для студентів освітнього рівня «магістр», спеціалізації «Інтернет–торгівля». Укл.: Русин-Гриник Р.Р. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2023. – 20 с. 3. Аналіз впливу Угоди про асоціацію з ЄС на комплексний розвиток електронних сфер урядування, закупівель та комерції (2018). 4. Береза А.М., Козак І.А., Левченко Ф.А. (2012). Електронна комерція: навч. посібник. К.: КНЕУ. 326 с. 5. Вилкова Е. (2018). Пример кейса: “Алибаба: стратегические вызовы и решения Джека Ма”. Учись просто. URL: https://prostoucheba.ru/кейс-алибабаджек-ма. 6. Дражниця С.А. (2013). Електронна комерція: навч. посібник. Львів: Новий світ-2000. 184 с. 7. Симоненко К. (2020). Топ-20 факторів, які будуть впливати на онлайнторгівлю в 2020 році. RAU. URL: https//rau.ua/ecommerceuk/top-20-faktorivonlajn-torgivlyu/.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).