Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.025
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Доктор філософії, доцент Русин-Гриник Роман
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
фахові:
Здатність визначати оптимальну бізнес-модель підприємства інтернет-торгівлі відповідно до основних суб'єктів взаємодії та застосувати її функціональні можливості для проведення бізнес-операцій в мережі Інтернет.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи.
Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей.
Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності.
Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління комерційними ризиками
Методи і моделі оптимізації трансферних потоків торговельної організації
Стратегія і тактика поведінки на товарних ринках
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні та практичні аспекти побудови, аналізу та впровадження бізнес-моделей у сфері інтернет-торгівлі. Студенти отримають знання про основні типи бізнес-моделей, їх структурні елементи та механізми адаптації до змін ринку. Особлива увага приділяється стратегіям електронної комерції, управлінню ресурсами, оптимізації бізнес-процесів, а також цифровому маркетингу. Дисципліна надає необхідні інструменти для розуміння та використання інтернет-торгівлі як ключового елемента сучасної економіки.
Опис: Тема 1. Інноваційні бізнес-моделі та стратегії розвитку інтернет-торгівлі.
Тема 2. Концепція та ключові характеристики моделі B2C в умовах сучасної інтернет-торгівлі.
Тема 3. Сутність та характеристика моделі Business-to-Business (B2B): стратегічний підхід.
Тема 4. Моделі G2B та B2G: сучасні механізми взаємодії бізнесу та уряду в цифрову епоху.
Тема 5. Цифрова взаємодія між громадянами та урядом (G2C/C2G): нові моделі та виклики в епоху електронного урядування.
Тема 6. Концепція та еволюція моделі Consumer-to-Consumer (C2C): аналіз ефективності та викликів у цифровій економіці.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного та семестрового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення лабораторних занять і має на меті перевірку рівня засвоєння здобувачами освіти навчального матеріалу дисципліни: виконання та захист лабораторних робіт.
Семестровий контроль (60%) проводиться з метою оцінювання підсумкових результатів навчання і включає семестровий контроль у формі письмового семестрового екзамену: письмова компонента у тестовій формі (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань під час лабораторних завдань здійснюється за такою методикою: лабораторні заняття – 40 балів. На кожну лабораторну роботу, а їх є три, виділяється по 5 балів на кожну. Оцінювання знань під час лабораторних завдань здійснюється за такою методикою:
5-6 балів, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання лабораторної роботи.
3-4 бали, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, проте давав частко невірно відповіді на додаткові питання.
1-2 бали, коли студент частково вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, давав поверхневі відповіді на додаткові питання.
0 - балів, коли студент повністю не виконав лабораторну роботу.
ОПИСАТИ ОЦІНЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ РОБІТ:
2 бали - робота виконана без жодних помилок, з чіткою логікою і структурою, всі завдання повністю розкриті, відповіді є глибокими та детальними, використані додаткові джерела або теоретичні знання, які демонструють високий рівень розуміння матеріалу, присутній самостійний аналіз і аргументація, що показує критичне мислення.
1,5 бали: - робота майже без помилок, незначні помилки або неточності, які не впливають на загальну якість, основні завдання виконані повністю, але відсутній глибокий аналіз або додаткові джерела, відповіді чіткі та логічні, але можливі окремі незначні прогалини в аргументації.
1 бал: - в роботі є кілька несуттєвих помилок або неточностей у виконанні завдань, завдання розкриті частково або недостатньо детально, відповіді логічні, проте не завжди аргументовані або недостатньо розгорнуті, відсутній самостійний аналіз або використання додаткових матеріалів.
0 - балів: робота є відсутньою.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті:
100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно»
87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре»
70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно»
49-26 балів – Не атестований
25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Атестований з оцінкою «відмінно» – відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР);
Атестований з оцінкою «добре» – відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи окремі помилки;
Атестований з оцінкою «задовільно» – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи при їх використанні суттєві помилки;
Не атестований – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню більше 50 % ОІР з навчальної дисципліни;
Не атестований з оцінкою «незадовільно» – відповідає не розумінню сутності поставлених питань та не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню менше 50 % ОІР з навчальної дисципліни (хоча б з одного їх виду).
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15146
2. Методичні вказівки для проведення лабораторних робіт з дисципліни «Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі» для студентів освітнього рівня «магістр», спеціалізації «Інтернет–торгівля». Укл.: Русин-Гриник Р.Р. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2023. – 24 с.
3. Методичні вказівки для проведення практичних занять з дисципліни «Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі» для студентів освітнього рівня «магістр», спеціалізації «Інтернет–торгівля». Укл.: Русин-Гриник Р.Р. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2023. – 24 с.
4. Методичні вказівки для проведення самостійних занять з дисципліни «Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі» для студентів освітнього рівня «магістр», спеціалізації «Інтернет–торгівля». Укл.: Русин-Гриник Р.Р. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2023. – 16 с.
Базова
1. Електронна комерція: конспект лекцій / Г.Р.Кісь. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ. 2020. 109 с.
2. Вилкова Е. (2018). Пример кейса: “Алибаба: стратегические вызовы и решения Джека Ма”. Учись просто. URL: https://prostoucheba.ru/кейс-алибабаджек-ма.
3. Електронна комерція: курс лекцій. О.І. Лисак, Л.О. Андрєєва., В.М. Тебенко – Мелітополь: Люкс, 2020. – 225 с.
4. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2019). Newest digital technology in management of national economic system. Advances in Economics, Business and Management Research, vol. 95. URL: https://www.atlantispress.com/proceedings/smtesm-19/125917609.
5. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2021). Digitalization of Business Processes of Enterprises of the Ecosystem of Industry 4.0: Virtual-Real Aspect of Economic Growth Reserves. WSEAS Transactions on Business and Economics, Vol. 18, Art. #57. 569-580. URL: https://www.wseas.org/multimedia/journals/economics/2021/b165107- 021(2021).pdf. DOI: 10.37394/23207.2021.18.57
6. Global E-Commerce Industry 2021-2024. URL: https://www.reportlinker.com/reportsummary/E-Commerce/160142/Global-E-Commerce-Industry.html.
7. Teaching Guidelines For Digital Entrepreneurship, eds. Kateryna Kraus, Nataliia Kraus, Olena Shtepa, Cracow University of Economics, Kiev-Cracow 2021, 71 p. ISBN: 978-83-959463-6-3. (https://ted.uek.krakow.pl/output-1-teachingguidelines/)
Допоміжна
1. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Говда Д. О. Торговельне підприємництво як специфічне середовище розвитку інформаційних систем // Київський економічний науковий журнал. – 2023. – № 3. – С. 62–68.
2. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Парасюк О. В. Сутність і види ритейлу як середовища розвитку е-комерції [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2023. – № 11.
3. Русин-гриник Р. Р., Гриновець* М. В., Борсук* О. О., Фтемов Е. Ю., Круглов С. В. Сутність та види інформаційного забезпечення підприємства // SWorldJournal. – 2023. – Iss. 22, pt. 3. – С. 7–15.
4. Русин-гриник Р. Р., Яворський* С. В., Фалдина*** В. В. Теоретичні аспекти вибору технологій електронної комерції // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2021. – № 6 (123). – С. 87–90.
5. Князь С. В., Русин-гриник Р. Р., Тимняк З. С. Ідентифікація конкурентних переваг підприємницьких структур методом експертних оцінок // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. – 2020. – Вип. 25. – С. 48–53.
6. Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Павленко*** О. П., Русин-гриник Р. Р. Раціоналізація інтегрованих систем управління підприємствами // Право та науки. – 2019. – № 1/2. – С. 23–29.
7. Марусей Т. В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні //Економіка і суспільство. – 2018. – С. 111-115.
8. Андрощук Г. COVID-19: вплив на електронну комерцію. URL: https://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_ article/EA013716.2/
Інформаційні ресурси
1. Електронна комерція в Україні: конкурентний дисбаланс і податкові виклики (2018). URL: http://reforms.in.ua/news/elektronna-komerciya-v-ukrayinikonkurentnyy-dysbalans-i-podatkovi-vyklyky.
2. Про електронний цифровий підпис: Закон України від 22.05.2003 р. №852-IV.
3. Про електронні документи та електронний документообіг: Закон України від 22.05.2003 р. №851-IV.
4. Про електронну комерцію: Проєкт Закону від 17.06.2013 р. №2306а.
5. Про платіжні системи та переказ грошей в Україні: Закон України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ www.zakon.rada.gov.ua.
6. ТОП трендів електронної комерції у 2020 році. 2020. URL: https://psm7.com/uk/e-commerce/top-trendovelektronnoj-kommercii-v-2020-godu.html
7. Почути український бізнес в умовах пандемії. URL: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/ blog/2020/get-ukrainian-business-heard-during-the-covid-crisis.html.
8. Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/42890 .
9. Електронна комерція-2022: на що варто звернути увагу українським компаніям. URL: https://interfax.com.ua/news/blog/793857.html .
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).