Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Професор Слав'юк Р. А.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Спеціальні (фахові) компетентності (С(Ф)К)
СК 2. Здатність проводити оцінювання продукції, товарів і послуг в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності.
СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
СК 4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності.
Результати навчання: Автономія і відповідальність (АВ)
АВ2 Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
АВ3 Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
РН1.Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
РН2.Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
РН5.Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН7.Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності
РН9.Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
РН10.Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
ЗН1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
ЗН2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння (УМ):
УМ1 Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
УМ2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити, Постреквізити: Методи і моделі прийняття управлінських рішень
Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та
торговельній діяльності
Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює сучасні підходи до прогнозування економічної ефективності підприємницької та торговельної діяльності. Здобувачі ознайомляться з основами прогнозування, його роллю в прийнятті управлінських рішень, етапами прогнозування та вимогами до вихідних даних. Особлива увага приділяється вивченню функцій, принципів і методів прогнозування, зокрема кількісних та експертних методів. Дисципліна також розглядає процеси прогнозування в умовах недостатньої інформації, сезонні коливання, а також застосування методів екстраполяції та аналітичних інструментів.
У програмі дисципліни передбачено вивчення сучасних методик індивідуальної та колективної експертної оцінки, зокрема методів Дельфі та синектики. Також акцентується увага на прогнозуванні ефективності біржової діяльності та використанні зарубіжних методик. Заключною темою є оцінка результатів прогнозів і їх застосування для розробки стратегічних планів розвитку підприємств у сферах підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Дана дисципліна забезпечує здобувачів знаннями для успішного застосування прогнозування у процесі прийняття рішень, підвищення ефективності діяльності та створення конкурентних переваг на ринку.
Опис: Тема 1. Економічне прогнозування в системі управління
підприємницькою діяльністю
Тема 2. Сучасні функції, принципи та методи прогнозування
економічної ефективності
Тема 3. Застосування методів індивідуальної експертної оцінки у
процесі прогнозування економічної ефективності
Тема 4. Методи колективної експертної оцінки в економічному
прогнозуванні
Тема 5. Кількісні методи прогнозування в умовах недостатньої
інформації
Тема 6. Методи екстраполяції на основі середніх при розробці і
прийнятті рішень щодо забезпечення ефективності діяльності
суб’єктів господарювання
Тема 7. Прогнозування сезонних процесів і прийняття
управлінських рішень
Тема 8. Економічне прогнозування ефективності біржової
діяльності в умовах недостатньої інформації
Тема 9. Оцінка результатів прогнозування та їх застосування при
побудові стратегічних планів розвитку суб’єктів господарювання
у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): лабораторні роботи, усне опитування.
Підсумковий контроль (60%): екзамен; тестові завдання (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 5-6 балів, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання
лабораторної роботи.
4 бали, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, проте давав частко невірно відповіді на додаткові питання.
3 бали, коли студент частково вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, давав поверхневі відповіді на додаткові питання.
1-2 бали, коли студент мінімально виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, давав не вірні відповіді на додаткові питання.
Заочна форма: за кожну контрольну роботу – 6 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. 1. Мендель Дж., Вердербер М. Прогнозуванняекономічнихпоказників: методи і приклади. – Київ: Кондор, 2020. – 360 с.
2. Шипіло Т. І., Горбашко О. В., Іщенко О. М. Економічний аналіз: підручник. – Київ: КНЕУ, 2020. –
512 с.
3. Савченко Т. С., Бондар О. В. Методологія та організаціяекономічногоаналізу:
навчальнийпосібник. – Одеса: ОНУ ім. І. І. Мечникова, 2021. – 210 с.
4. Галущак М. П., Галущак О. Я., Кужда Т. І. Прогнозування соціально-економічних процесів: навчальний посібник для економічних спеціальностей. – Тернопіль: ФОП Паляниця, 2021. – 160 с.
5. Савченко Т. С., Бондар О. В. Методологія та організація економічного аналізу: навчальний посібник. – Одеса: ОНУ ім. І. І. Мечникова, 2021. – 210 с.
6. Слав’юк Р. А. Словник економічних термінів. – Львів: Простір-М, 2022. – 190 с.
7. Галущак М. П., Галущак О. Я., Кужда Т. І. Прогнозування соціально-економічних процесів: навч. посібник для екон. спец-ей. Тернопіль: ФОП Паляниця, 2021. 160 с.
8. Лозовська Л.І., Бандоріна Л.М., Савчук Л.М., Удачина К.О. Прогнозування соціально- економічних процесів : навчальний посібник. Дніпро : УДУНТ, 2022. 146 с.
9. Golebiowski Grzegorz, Grycuk Adrian, Tlaczala Agnieszka, Wisniewski Piotr. Analiza finansowa przedsiebiorstwa. Difin, 2020 - 334 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Професор Слав'юк Р. А.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Спеціальні (фахові) компетентності (С(Ф)К)
СК 2. Здатність проводити оцінювання продукції, товарів і послуг в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності.
СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
СК 4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності.
Результати навчання: Автономія і відповідальність (АВ)
АВ2 Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
АВ3 Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
РН1.Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності.
РН2.Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
РН5.Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності.
РН7.Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності
РН9.Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
РН10.Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків.
ЗН1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи
ЗН2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей
Уміння (УМ):
УМ1 Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
УМ2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити, Постреквізити: Методи і моделі прийняття управлінських рішень
Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та
торговельній діяльності
Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює сучасні підходи до прогнозування економічної ефективності підприємницької та торговельної діяльності. Здобувачі ознайомляться з основами прогнозування, його роллю в прийнятті управлінських рішень, етапами прогнозування та вимогами до вихідних даних. Особлива увага приділяється вивченню функцій, принципів і методів прогнозування, зокрема кількісних та експертних методів. Дисципліна також розглядає процеси прогнозування в умовах недостатньої інформації, сезонні коливання, а також застосування методів екстраполяції та аналітичних інструментів.
У програмі дисципліни передбачено вивчення сучасних методик індивідуальної та колективної експертної оцінки, зокрема методів Дельфі та синектики. Також акцентується увага на прогнозуванні ефективності біржової діяльності та використанні зарубіжних методик. Заключною темою є оцінка результатів прогнозів і їх застосування для розробки стратегічних планів розвитку підприємств у сферах підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
Дана дисципліна забезпечує здобувачів знаннями для успішного застосування прогнозування у процесі прийняття рішень, підвищення ефективності діяльності та створення конкурентних переваг на ринку.
Опис: 1.Методи економічного прогнозування показників діяльності підприємства (на прикладі підприємства).
2. Модель аналізу балансу підприємства та моделювання прогнозного балансу.
3. Сучасні моделі економічного прогнозування результатів комерційної діяльності підприємства.
4. Аналітичні процедури сучасних методик економічного прогнозування та моделювання фінансового стану підприємства.
5. Аналіз та економічне прогнозування фінансових результатів комерційної діяльності підприємства.
6. Аналіз виконання плану з прибутку та прогнозування фінансових результатів.
7. Модель економічного прогнозування прибутку від операційної діяльності підприємства.
8. Комплексна модель економічного прогнозування резервів збільшення прибутку від звичайної діяльності.
9. Економічне прогнозування обсягів виробництва, собівартості та прибутку.
10. Економічне прогнозування рентабельності комерційної діяльності підприємства.
11. Економічне прогнозування рентабельності інвестиційної діяльності підприємства.
12. Економічне прогнозування фінансової діяльності підприємства.
13 Економічне прогнозування власного оборотного капіталу підприємства.
14. Економічне прогнозування власного капіталу підприємства.
15. Економічне прогнозування платоспроможності підприємства.
16 Економічне прогнозування можливого банкрутства підприємства.
17 Економічне прогнозування кредитоспроможності підприємства.
18. Економічне прогнозування ефективності використання оборотних активів підприємства.
19. Економічне прогнозування резервів зростання рентабельності операційної діяльності.
20 Економічне прогнозування дебіторської заборгованості підприємства.
21 Економічне прогнозування динаміки складу та структури джерел формування активів.
22 Економічне прогнозування фінансової стійкості підприємства.
23 Економічне прогнозування ділової активності підприємства.
24 Економічне прогнозування ліквідності балансу підприємства.
25 Економічне прогнозування руху грошових коштів підприємства.
26 Економічне прогнозування грошових потоків комерційної діяльності підприємств.
27 Економічне прогнозування грошових потоків комерційної діяльності торговельних підприємств
28. Економічне прогнозування прибутку готелю.
29. Економічне прогнозування прибутку ресторану.
30. Економічне прогнозування грошових потоків комерційної діяльності підприємства готельного бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (70%), захист курсового проекту (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання виконання курсового проекту (максимум 70 балів) 1. Відповідність змісту курсового проекту темі та затвердженому плану 0-5 0 - зміст жодного із розділів курсового проекту не відповідає затвердженому плану; 2 - зміст одного розділу курсового проекту відповідає затвердженому плану; 5 - зміст усіх розділів курсового проекту відповідає затвердженому плану. 2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань 0-5 0 - залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до10джерел), етика посилань не дотримана; 2 – залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15джерел), етика посилань дотримана частково; 5 – залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана 3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації 0-30 0 - використані методи не відображають мету та завдання курсового проекту; 10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики; 15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний; 25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 4. Відповідність оформлення курсового проекту встановленим вимогам 0-10 0 - текст курсового проекту оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 5 - текст курсового проекту оформлено з незначними порушеннями; 10 - текст курсового проекту оформлено відповідно до вимог. 5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки 0-10 0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки; 2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку; 5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка. 6. Вчасність виконання як усієї курсового проекту так і її окремих етапів 0-10 0-здобувач невчасно виконував роботу на усіх етапах; 5- здобувач вчасно не виконав роботи на одному етапі; 10- здобувач вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах.
Оцінювання захисту курсового проекту керівник, присутні члени комісії (максимум 30 балів)1. Розуміння основних складових, етапів курсового проекту 0-10 0 - здобувач не може пояснити тему, мету дослідження; 5-доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях здобувача; 10 – усі розділи курсового проекту відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, здобувач розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів. 2. Виступ здобувача на захисті та якість презентації виступу 0-10 0 – виступ здобувача без презентації; 5 – виступ здобувача неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика; 10 - виступ здобувача аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), здобувач вклався у визначених йому для захисту 7-10 хвилин. 3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання 0-10 0 – здобувач не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 – здобувач дає неповні, поверхневі, не ґрунтовні відповіді; 10 -здобувач дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. 1. Мендель Дж., Вердербер М. Прогнозуванняекономічнихпоказників: методи і приклади. – Київ: Кондор, 2020. – 360 с.
2. Шипіло Т. І., Горбашко О. В., Іщенко О. М. Економічний аналіз: підручник. – Київ: КНЕУ, 2020. –
512 с.
3. Савченко Т. С., Бондар О. В. Методологія та організаціяекономічногоаналізу:
навчальнийпосібник. – Одеса: ОНУ ім. І. І. Мечникова, 2021. – 210 с.
4. Галущак М. П., Галущак О. Я., Кужда Т. І. Прогнозування соціально-економічних процесів: навчальний посібник для економічних спеціальностей. – Тернопіль: ФОП Паляниця, 2021. – 160 с.
5. Савченко Т. С., Бондар О. В. Методологія та організація економічного аналізу: навчальний посібник. – Одеса: ОНУ ім. І. І. Мечникова, 2021. – 210 с.
6. Слав’юк Р. А. Словник економічних термінів. – Львів: Простір-М, 2022. – 190 с.
7. Галущак М. П., Галущак О. Я., Кужда Т. І. Прогнозування соціально-економічних процесів: навч. посібник для екон. спец-ей. Тернопіль: ФОП Паляниця, 2021. 160 с.
8. Лозовська Л.І., Бандоріна Л.М., Савчук Л.М., Удачина К.О. Прогнозування соціально- економічних процесів : навчальний посібник. Дніпро : УДУНТ, 2022. 146 с.
9. Golebiowski Grzegorz, Grycuk Adrian, Tlaczala Agnieszka, Wisniewski Piotr. Analiza finansowa przedsiebiorstwa. Difin, 2020 - 334 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).