Методи і моделі оптимізації трансферних потоків

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання: засвоєння і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вміння прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків, будувати моделі планування трансферних потоків, виокремлювати форми комерціалізації трансферних технологічних потоків через комерціалізацію інноваційних ідей, результатів наукових досліджень, трансферу технології на етапі розробки технології.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральні: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язківспеціальні компетентності: СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. СК 4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності фахові професійного спрямування: ФКС2.3. Здатність застосовувати інструментарій математичного моделювання для прийняття рішень щодо оптимізації трансферних потоків.
Результати навчання: РН3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Методи і моделі прийняття управлінських рішень Методи емпіричного дослідження та оцінювання товарів Кореквізити: Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Методи і моделі оптимізації трансферних потоків» є вибірковою навчальною дисципліною і спрямована на засвоєння і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вміння прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків.
Опис: ТЕМА 1. ФІНАНСОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ Суть фінансових потоків. Конкурентні економічні потоки та їх логістизація. Логістичні операції і їх види ТЕМА 2. УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Цілі та завдання прогнозування та планування грошових потоків. Критерії прогнозування та планування грошових потоків. Механізми прогнозування та планування грошових потоків. Основи бюджетування грошових потоків. ТЕМА 3. ОПТИМІЗАЦІЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ 1. Суть оптимізації грошових потоків. 2. Система зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків. 3. Дефіцитний грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 4.Надлишковий грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 5. Чистий грошовий потік; необхідність та методи його оптимізації. 6.Основні мета та послідовність розробки плану надходжень і витрачань грошових потоків. 7.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від операційної діяльності. 8.Склад вхідних і вихідних грошових потоків від інвестиційної діяльності. 9.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від фінансової діяльності. ТЕМА 4. МОДЕЛІ ПЛАНУВАННЯ ТРАНСФЕРНИХ ПОТОКІВ Суть планування грошових потоків Модель Баумоля Модель Міллера - Орра Оптимізація грошових потоків ТЕМА 5. ПОНЯТТЯ ТРАНСФЕРУ Транспортний трансфер Банківським трансфером Трансфер технологій та бізнес-процесів Трансфер сертифіката Трансфер в розумінні спортивних команд Аутсорсинг бізнес-процесів ТЕМА 6. ФОРМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ТРАНСФЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПОТОКІВ Комерціалізація інноваційних ідей Комерціалізація результатів наукових досліджень Комерціалізація трансферу технології на етапі розробки технології Продаж заснованого на технології виробництва Продаж виробленої за розробленою технологією продукції Механізми комерціалізації технологій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 балів): виконання та захист практичних завдань, виконання та захист лабораторних завдань. Підсумковий контроль (60 балів) : усна компонента, підсумковий тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти» (Редакція 2), що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р. За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам. ОЦІНЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ: Оцінювання знань під час практичних занять здійснюється за такою методикою: 2 бали, коли студент вірно виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання практичного завдання; 1 бал, коли студент частково вірно виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій, проте давав поверхневі відповіді на додаткові питання. 0 балів - коли студент мінімально виконав практичне завдання згідно методичних рекомендацій, давав не вірні відповіді на додаткові питання балів. ОЦІНЮВАННЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ: 5 балів: відмінно - робота виконана без жодних помилок, з чіткою логікою і структурою. - всі завдання повністю розкриті, відповіді є глибокими та детальними. - використані додаткові джерела або теоретичні знання, які демонструють високий рівень розуміння матеріалу. - присутній самостійний аналіз і аргументація, що показує критичне мислення. - оформлення роботи акуратне та відповідає всім вимогам (стилістика, орфографія, граматика на відмінному рівні). 4 бали: дуже добре - робота майже без помилок, незначні помилки або неточності, які не впливають на загальну якість. - основні завдання виконані повністю, але відсутній глибокий аналіз або додаткові джерела. - відповіді чіткі та логічні, але можливі окремі незначні прогалини в аргументації. - структура роботи зрозуміла, проте є незначні недоліки у викладенні матеріалу. - оформлення роботи хороше, але можуть бути поодинокі помилки в стилістиці або граматиці. 3 бали: задовільно - у роботі допущені суттєві помилки, які впливають на правильність виконання завдань. - не всі завдання виконані, або їх виконання поверхневе. - відповіді містять значні логічні прогалини або неправильну інтерпретацію матеріалу. - робота має проблеми з логікою викладення, відсутня структура. - оформлення роботи не відповідає вимогам (багато граматичних або стилістичних помилок). 2 бали: незадовільно - більшість завдань виконані неправильно або взагалі не виконані. - відповіді нечіткі, невірно інтерпретовані або не розкриті. - в роботі спостерігаються серйозні логічні, структурні та аргументаційні помилки. - відсутність або недотримання базових вимог до оформлення роботи (багато граматичних і орфографічних помилок). 1 бал: дуже погано - робота виконана з грубими помилками, що свідчить про відсутність розуміння теми. - завдання не виконані або виконані невірно. - робота хаотична, відсутні логіка, структура та аргументація. - оформлення роботи не відповідає жодним вимогам. ОЦІНЮВАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ: 8,балів - здобувач виконав лабораторну роботу у повному обсязі із правильними розрахунками та дав правильні відповіді на запитання 6 балів - допущені незначні помилки у розрахунках лабораторної роботи; 4 бали – здобувач не зумів відповісти на усі запитання, робота виконана не в повному обсязі; 2 бали - значні помилки у розрахунках та відповідях на запитання. ПІДСУМКОВИЙ ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ складається з 50 тестових завдань ,правильна відповідь на яке дозволяє отримати 1 бал. УСНА КОМПОНЕНТА включає 5 понятійних запитань, правильна відповідь на яке дозволяє отримати 2 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Голіков В.І. Трансфер технологій: Навч.посібник. — Миколаїв: НУК, 2019. — 362 с. 2. Інновації і трансфер технологій: методи, моделі та механізми управління: колективна монографія / за ред. д.е.н. В.А. Омельяненка. Суми: Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань, 2023. 370 с. 3. Князь С.В. Трансферний потенціал інноваційного розвитку машинобудівних підприємств: [монографія] / С.В. Князь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 332 с. 4. Краус Н.М., Краус К.М., Марченко О.В. Актуальні проблеми фінансів та економіки: навчальний посібник. – Київ: Аграр Медіа Груп, 2023. – 286 с. 5. Корнілова І. М., Розбейко К. К. Конкурентний аналіз інтелектуального капіталу підприємства: методичні підходи //Економіка і управління підприємствами: теорія, методика, практика: колективна монографія / Кол. авторів. Полтава: ПП «Астрая», 2020. 240 с. 64-72. 6. Право інтелектуальної власності: підручник / за заг. ред. О.І. Харитонової. Київ: Юрінком Інтер, 2019. 539 с. 7. Інтелектуальна власність та патентознавство [Електронний ресурс] : підручник для студ., які навчаються за програмами підготовки магістрів / Н. О. Білоусова, Н. В. Гаврушкевич, М. А. Данильченко, М. В. Дубняк, Н. Д. Когут, О. В. Литвин, А. С. Ромашко, П. М. Цибульов, О. Я. Юрчишин ; КПІ ім. Ігоря Сікорського ; за ред. П. М. Цибульова, А. С. Ромашко. - Електронні текстові дані (1 файл: 6,03 Мбайт). - Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 377 с. 8. Фарат О. В. Трансфер у підприємництві: навчальний посібник / О. В. Фарат, В. В. Косовська, О. Є. Шайда. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 300 c. 9. Форнальчик, Є. Ю. Моделювання транспортних потоків [Електронний ресурс] : навчальний посібник / Є. Ю. Форнальчик, В. В. Гілевич, І. А. Могила ; за заг. ред. Є. Ю. Форнальчика . - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2020 . - 216 с. - режим доступу: http://elib.chdtu.edu.ua/e-books/4244 10. Шевченко Н. В., Мельник С. І.Фінансовий менеджмент : навчальний посібник у схемах і таблицях. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. 224 с. 11. Фарат О. В., Ковальчук Ю. І. Характеристика ознак, що впливають на розвиток механізмів тактичного управління в діяльності суб’єктів е-бізнесу [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 54. 12. Farat O., Lyvdar M. Elaboration of technology for implementing organizational solutions on innovative clusters development // Baltic Journal of Economic Studies. – 2019. – Vol. 5, No. 3. – P. 207–212. 13. Olexandra Farat, Mariana Bets. Formation of the information support for the entities of management by the development of innovation clusters // Baltic Journal of Economic Studies. – 2018. – Vol. 4, No. 2. – P. 249–253. 14. Результати діяльності головних розпорядників бюджетних коштів у сфері трансферу технологій у 2023 році: Науково-аналітична доповідь [Електронний ресурс] / Т.В. Писаренко, С.В. Мариніна, Т.К. Кваша, Л.В. Рожкова, Н.І. Шабранська, за заг. редакцією Т.В. Писаренко. – К.: УкрІНТЕІ, 2024. – 63 с. 15. Фарат О. В., Косовська В. В., Козак І. І. Дослідження законодавчих змін трансферного ціноутворення в Україні [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2022. – Вип. 44.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Методи і моделі оптимізації трансферних потоків (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у засвоєнні і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вмінні прогнозувати та планувати трансферні потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків, вмінні будувати моделі планування трансферних потоків, виокремлювати форми комерціалізації трансферних технологічних потоків через комерціалізацію інноваційних ідей, результатів наукових досліджень, трансферу технології на етапі розробки технології
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та /або здійснення інновацій за невизначених умов і вимог. загальні компетентності: ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. спеціальні компетентності: СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. СК 4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності фахові професійного спрямування: ФКС2.3. Здатність застосовувати інструментарій математичного моделювання для прийняття рішень щодо оптимізації трансферних потоків.
Результати навчання: РН3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Методи і моделі прийняття управлінських рішень Методи емпіричного дослідження та оцінювання товарів Кореквізити: Стратегія та тактика поведінки споживачів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Методи і моделі оптимізації трансферних потоків (КП)» є вибірковою навчальною дисципліною і спрямована на засвоєння і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вміння прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків.
Опис: ТЕМА 1. ФІНАНСОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ Суть фінансових потоків. Конкурентні економічні потоки та їх логістизація. Логістичні операції і їх види ТЕМА 2. УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Цілі та завдання прогнозування та планування грошових потоків. Критерії прогнозування та планування грошових потоків. Механізми прогнозування та планування грошових потоків. Основи бюджетування грошових потоків. ТЕМА 3. ОПТИМІЗАЦІЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ 1. Суть оптимізації грошових потоків. 2. Система зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків. 3. Дефіцитний грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 4.Надлишковий грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 5. Чистий грошовий потік; необхідність та методи його оптимізації. 6.Основні мета та послідовність розробки плану надходжень і витрачань грошових потоків. 7.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від операційної діяльності. 8.Склад вхідних і вихідних грошових потоків від інвестиційної діяльності. 9.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від фінансової діяльності. ТЕМА 4. МОДЕЛІ ПЛАНУВАННЯ ТРАНСФЕРНИХ ПОТОКІВ Суть планування грошових потоків Модель Баумола Модель Міллера - Орра Оптимізація грошових потоків ТЕМА 5. ПОНЯТТЯ ТРАНСФЕРУ Транспортний трансфер Банківським трансфером Трансфер технологій та бізнес-процесів Трансфер сертифіката Трансфер в розумінні спортивних команд Аутсорсинг бізнес-процесів ТЕМА 6. ФОРМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ТРАНСФЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПОТОКІВ Комерціалізація інноваційних ідей Комерціалізація результатів наукових досліджень Комерціалізація трансферу технології на етапі розробки технології Продаж заснованого на технології виробництва Продаж виробленої за розробленою технологією продукції Механізми комерціалізації технологій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (70 балів): виконання курсового проекту, підсумковий контроль (30 балів): захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти» (Редакція 2), що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р Оцінювання виконання курсового проекту (максимум 70 балів) 1. Відповідність змісту курсового проекту темі та затвердженому плану (10 балів): 0 - зміст жодного із розділів курсового проекту не відповідає затвердженому плану; 5 - зміст одного розділу курсового проекту відповідає затвердженому плану; 10 - зміст усіх розділів курсового проекту відповідає затвердженому плану. 2. Правильність представлення результатів та якість їх інтерпретації (30 балів): 0 - використані методи не відображають мету та завдання курсового проекту; 10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики; 20 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний; 30 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 3. Відповідність оформлення курсового проекту встановленим вимогам (10 балів): 0 - текст курсового проекту оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 5 - текст курсового проекту оформлено з незначними порушеннями; 10 - текст курсового проекту оформлено відповідно до вимог. 4. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки (20 балів): 0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки; 10 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку; 20 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка. Оцінювання захисту курсового проекту (максимум 30 балів): 1. Розуміння основних складових, етапів курсового проекту 0- студент не може пояснити тему, мету дослідження; 5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента; 8 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи 10 - усі розділи курсового проекту відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів. 2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу (10 балів): 0 - виступ студента без презентації; 5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика; 8 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час; 10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин. 3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання (10 балів) 0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді; 10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Голіков В.І. Трансфер технологій: Навч.посібник. — Миколаїв: НУК, 2019. — 362 с. 2. Інновації і трансфер технологій: методи, моделі та механізми управління: колективна монографія / за ред. д.е.н. В.А. Омельяненка. Суми: Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань, 2023. 370 с. 3. Князь С.В. Трансферний потенціал інноваційного розвитку машинобудівних підприємств: [монографія] / С.В. Князь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 332 с. 4. Краус Н.М., Краус К.М., Марченко О.В. Актуальні проблеми фінансів та економіки: навчальний посібник. – Київ: Аграр Медіа Груп, 2023. – 286 с. 5. Корнілова І. М., Розбейко К. К. Конкурентний аналіз інтелектуального капіталу підприємства: методичні підходи //Економіка і управління підприємствами: теорія, методика, практика: колективна монографія / Кол. авторів. Полтава: ПП «Астрая», 2020. 240 с. 64-72. 6. Право інтелектуальної власності: підручник / за заг. ред. О.І. Харитонової. Київ: Юрінком Інтер, 2019. 539 с. 7. Інтелектуальна власність та патентознавство [Електронний ресурс] : підручник для студ., які навчаються за програмами підготовки магістрів / Н. О. Білоусова, Н. В. Гаврушкевич, М. А. Данильченко, М. В. Дубняк, Н. Д. Когут, О. В. Литвин, А. С. Ромашко, П. М. Цибульов, О. Я. Юрчишин ; КПІ ім. Ігоря Сікорського ; за ред. П. М. Цибульова, А. С. Ромашко. - Електронні текстові дані (1 файл: 6,03 Мбайт). - Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 377 с. 8. Фарат О. В. Трансфер у підприємництві: навчальний посібник / О. В. Фарат, В. В. Косовська, О. Є. Шайда. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 300 c. 9. Форнальчик, Є. Ю. Моделювання транспортних потоків [Електронний ресурс] : навчальний посібник / Є. Ю. Форнальчик, В. В. Гілевич, І. А. Могила ; за заг. ред. Є. Ю. Форнальчика . - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2020 . - 216 с. - режим доступу: http://elib.chdtu.edu.ua/e-books/4244 10. Шевченко Н. В., Мельник С. І.Фінансовий менеджмент : навчальний посібник у схемах і таблицях. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. 224 с. 11. Фарат О. В., Ковальчук Ю. І. Характеристика ознак, що впливають на розвиток механізмів тактичного управління в діяльності суб’єктів е-бізнесу [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2023. – Вип. 54. 12. Farat O., Lyvdar M. Elaboration of technology for implementing organizational solutions on innovative clusters development // Baltic Journal of Economic Studies. – 2019. – Vol. 5, No. 3. – P. 207–212. 13. Olexandra Farat, Mariana Bets. Formation of the information support for the entities of management by the development of innovation clusters // Baltic Journal of Economic Studies. – 2018. – Vol. 4, No. 2. – P. 249–253. 14. Результати діяльності головних розпорядників бюджетних коштів у сфері трансферу технологій у 2023 році: Науково-аналітична доповідь [Електронний ресурс] / Т.В. Писаренко, С.В. Мариніна, Т.К. Кваша, Л.В. Рожкова, Н.І. Шабранська, за заг. редакцією Т.В. Писаренко. – К.: УкрІНТЕІ, 2024. – 63 с. 15. Фарат О. В., Косовська В. В., Козак І. І. Дослідження законодавчих змін трансферного ціноутворення в Україні [Електронний ресурс] // Економіка та суспільство. – 2022. – Вип. 44.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).