Інформаційні технології електронного бізнесу

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Доктор філософії, доцент Русин-Гриник Роман
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування професійних компетенцій і надання знань з методології та інструментарію застосування Internet-технологій у бізнесі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у вивченні сучасних технологій електронного бізнесу, що передбачає ефективне та безпечне управління процесами купівлі (продажу) товарів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій глобальної мережі Інтернет.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей. Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління комерційними ризиками Методи і моделі оптимізації трансферних потоків торговельної організації Стратегія і тактика поведінки на товарних ринках
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові теоретичні і практичні питання організації електронного бізнесу, інструментарій електронної комерції на базі глобальної мережі Інтернет, сфери та основні принципи ведення електронного бізнесу, дають характеристику основних форм і видів електронних платежів.
Опис: Тема 1. Сутність та концептуальні основи електронного бізнесу в умовах цифрової трансформації. Тема 2. Концептуальні основи та класифікація віртуальних підприємств у контексті цифрових трансформацій. Тема 3. Електронні платіжні системи: концептуальні засади, типологія та стратегічні виклики в умовах цифрової економіки. Тема 4. Електронна підтримка покупців у споживчому секторі: інноваційні технології та їх вплив на клієнтський досвід. Тема 5. Тактичні прийоми в електронній комерції: інноваційні підходи до управління продажами та адаптація до цифрових ринків. Тема 6. Інтернет-аудиторія України: демографічний аналіз та поведінкові тренди в умовах цифрової трансформації. Тема 7. Інтеграція штучного інтелекту в електронну комерцію: перспективи автоматизації бізнес-процесів та підвищення ефективності.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною шкалою на основі результатів поточного та семестрового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення лабораторних занять і має на меті перевірку рівня засвоєння здобувачами освіти навчального матеріалу дисципліни: виконання та захист лабораторних робіт. Семестровий контроль (60%) проводиться з метою оцінювання підсумкових результатів навчання і включає семестровий контроль у формі письмового семестрового екзамену: письмова компонента у тестовій формі (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань під час лабораторних завдань здійснюється за такою методикою: лабораторні заняття – 40 балів. На кожну лабораторну роботу, а їх є три, виділяється по 5 балів на кожну. Оцінювання знань під час лабораторних завдань здійснюється за такою методикою: 7-8 балів, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій та вміло дав відповіді на додаткові питання, які торкаються виконання лабораторної роботи. 5-6 бали, коли студент повністю вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, проте давав частко невірно відповіді на додаткові питання. 3-4 бали, коли студент частково вірно виконав лабораторну роботу згідно методичних рекомендацій, давав поверхневі відповіді на додаткові питання. 1-2 бали, коли студент поверхнево описав пункти лабораторної роботи та не дав жодної відповіді на додаткові питання. 0 - балів, коли студент повністю не виконав лабораторну роботу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Інформаційні технології електронного бізнесу» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15146 2. Методичні вказівки для проведення лабораторних робіт з дисципліни «Інформаційні технології електронного бізнесу» для студентів освітнього рівня «магістр», спеціалізації «Інтернет–торгівля». Укл.: Русин-Гриник Р.Р. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2024. – 16 с. 3. Методичні вказівки для проведення самостійних занять з дисципліни «Інформаційні технології електронного бізнесу» для студентів освітнього рівня «магістр», спеціалізації «Інтернет–торгівля». Укл.: Русин-Гриник Р.Р. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2024. – 16 с. Базова 1. Електронна комерція: конспект лекцій / Г.Р.Кісь. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ. 2020. 109 с. 2. Вилкова Е. (2018). Пример кейса: “Алибаба: стратегические вызовы и решения Джека Ма”. Учись просто. URL: https://prostoucheba.ru/кейс-алибабаджек-ма. 3. Електронна комерція: курс лекцій. О.І. Лисак, Л.О. Андрєєва., В.М. Тебенко – Мелітополь: Люкс, 2020. – 225 с. 4. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2019). Newest digital technology in management of national economic system. Advances in Economics, Business and Management Research, vol. 95. URL: https://www.atlantispress.com/proceedings/smtesm-19/125917609. 5. Kraus K., Kraus N., Manzhura O. (2021). Digitalization of Business Processes of Enterprises of the Ecosystem of Industry 4.0: Virtual-Real Aspect of Economic Growth Reserves. WSEAS Transactions on Business and Economics, Vol. 18, Art. #57. 569-580. URL: https://www.wseas.org/multimedia/journals/economics/2021/b165107- 021(2021).pdf. DOI: 10.37394/23207.2021.18.57 6. Global E-Commerce Industry 2021-2024. URL: https://www.reportlinker.com/reportsummary/E-Commerce/160142/Global-E-Commerce-Industry.html. 7. Teaching Guidelines For Digital Entrepreneurship, eds. Kateryna Kraus, Nataliia Kraus, Olena Shtepa, Cracow University of Economics, Kiev-Cracow 2021, 71 p. ISBN: 978-83-959463-6-3. (https://ted.uek.krakow.pl/output-1-teachingguidelines/) Допоміжна 1. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Говда Д. О. Торговельне підприємництво як специфічне середовище розвитку інформаційних систем // Київський економічний науковий журнал. – 2023. – № 3. – С. 62–68. 2. Кучер Л. Ю., Русин-гриник Р. Р., Парасюк О. В. Сутність і види ритейлу як середовища розвитку е-комерції [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2023. – № 11. 3. Русин-гриник Р. Р., Гриновець М. В., Борсук О. О., Фтемов Е. Ю., Круглов С. В. Сутність та види інформаційного забезпечення підприємства // SWorldJournal. – 2023. – Iss. 22, pt. 3. – С. 7–15. 4. Русин-гриник Р. Р., Яворський С. В., Фалдина В. В. Теоретичні аспекти вибору технологій електронної комерції // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2021. – № 6 (123). – С. 87–90. 5. Князь С. В., Русин-гриник Р. Р., Тимняк З. С. Ідентифікація конкурентних переваг підприємницьких структур методом експертних оцінок // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. – 2020. – Вип. 25. – С. 48–53. 6. Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Павленко О. П., Русин-гриник Р. Р. Раціоналізація інтегрованих систем управління підприємствами // Право та науки. – 2019. – № 1/2. – С. 23–29. 7. Марусей Т. В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні //Економіка і суспільство. – 2018. – С. 111-115. 8. Андрощук Г. COVID-19: вплив на електронну комерцію. URL: https://uz.ligazakon.ua/ua/magazine_ article/EA013716.2/ Інформаційні ресурси 1. Електронна комерція в Україні: конкурентний дисбаланс і податкові виклики (2018). URL: http://reforms.in.ua/news/elektronna-komerciya-v-ukrayinikonkurentnyy-dysbalans-i-podatkovi-vyklyky. 2. Про електронний цифровий підпис: Закон України від 22.05.2003 р. №852-IV. 3. Про електронні документи та електронний документообіг: Закон України від 22.05.2003 р. №851-IV. 4. Про електронну комерцію: Проєкт Закону від 17.06.2013 р. №2306а. 5. Про платіжні системи та переказ грошей в Україні: Закон України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ www.zakon.rada.gov.ua. 6. ТОП трендів електронної комерції у 2020 році. 2020. URL: https://psm7.com/uk/e-commerce/top-trendovelektronnoj-kommercii-v-2020-godu.html 7. Почути український бізнес в умовах пандемії. URL: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/ blog/2020/get-ukrainian-business-heard-during-the-covid-crisis.html. 8. Ринок електронної комерції 2022: тренди, інструменти та потреби онлайн-покупців. URL: https://blog.liga.net/user/astorozhuk/article/42890 . 9. Електронна комерція-2022: на що варто звернути увагу українським компаніям. URL: https://interfax.com.ua/news/blog/793857.html .
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).