Ініціювання інноваційних проєктів в підприємницькій та торговельній діяльності

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Святослав КНЯЗЬ, завідувач кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння необхідними теоретичними знаннями із ініціювання та обґрунтування інноваційних проектів та розроблення управлінських рішень, спрямованих на розробку інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. фахові компетентності: СК 3. Здатність до ефективного управління діяльністю суб’єктів господарювання в сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. СК 5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності РН2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення РН3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності РН9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності РН10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків РН11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН 2. Знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку підприємницької діяльності та наукових принципів і методів прогнозування її динаміки. УМ 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються АВ1 Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування АВ2 Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економічне прогнозування ефективності діяльності в сфері підприємництва і торгівлі Методи і моделі прийняття управлінських рішень Професійна та цивільна безпека Стратегія і тактика розвитку підприємницьких структур Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі Декларування товарів в комерційній діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «магістр». Дисципліна забезпечує формування у студентів знань і навичок, необхідних для ефективного створення, оцінки та реалізації інноваційних проектів у сфері підприємництва та торгівлі. Основна увага приділяється аналізу ринкових можливостей, генеруванню інноваційних ідей, розробці бізнес-планів, управлінню проектами. В результаті вивчення дисципліни студенти набувають вміння аналізувати ринкові можливості для створення інноваційних проектів, розробляти та презентувати бізнес-плани, управляти проектами з урахуванням фінансових, організаційних та ринкових ризиків, а також оцінювати вплив інновацій на розвиток підприємницької діяльності та торговельних операцій.
Опис: Бізнес-планування у системі інноваційного менеджменту Основні методологічні аспекти бізнес-планування інноваційних проєктів Джерела і методи вироблення бізнес-ідей Програмне забезпечення бізнес-планування інноваційних проєктів Об’єкти бізнес-планування інноваційних проєктів Визначення витрат і прибутку на період інвестування проєкту та показників ефективності інноваційного проєкту Технології бізнес-планування інноваційних проєктів Нормативне забезпечення, цілі та завдання аудиту інноваційних проєктів Організація проведення аудиту бізнес-плану інноваційного проєкту Етапи аудиту бізнес-плану інноваційного проєкту Результати аудиту бізнес-плану інноваційних проєктів Аудит державних інноваційних проєктів Механізм функціонування систем технологічного і цінового аудитів
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та семестрового контролів. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв; розв’язування тематичних практичних завдань захист виконаних лабораторних робіт. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв; захист виконаних лабораторних робіт, розв’язування тематичних практичних завдань. Семестровий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти» (Редакція 2), що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р. За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль (40%): Практичні заняття - максимальна кількість балів за кожну практичну роботу теми № 1-5 – 3 бали, за практичну роботу №6 – 4 бали. Лабораторні роботи - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-5 – 3 бали. Письмовий експрес-контроль - максимальна кількість балів за кожною темою – 0,5 балів (оцінювання проводиться в автоматичному режимі системи ВНС.) Порядок виставляння балів за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР: 0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР; 40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало; 60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог; 80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо); 100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР. У разі відпрацювання всіх ОІР студент отримує допуск до екзаменаційного контролю. Семестровий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%). Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: 100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно» 49-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Рекомендована література: 1. Абрамович М., Пилипенко І. М., Погребняк А. Т., Князь С. В., Русин-Гриник Р. Р., Ковальчук Ю. І. Визначення факторів впливу на систему управління інноваціями підприємств сфери е-бізнесу // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2022. - №10. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-10-8314 2. Князь С. В., Русин-Гриник Р. Р., Пилипенко І. М., Бахор* О. Р. ПРИНЦИПИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ У Е-БІЗНЕСІ // Інвестиції: практика та досвід. – 2023. – (9) 2023. – С. 47–52. 0,27 ум.д.ар. 3. Konovalyuk I., Knyaz S., Pavlenko*** O., Shauda O., Kosovska V., Moskvyak* Y., Kucher L. Developing a monitoring system of agricultural enterprises’ propension to bankruptcy // Scientific Papers. Series "Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development". – 2022. – Vol. 22, iss. 1. – P. 341–349. 4. Sokil O., Podolchak N., Knyaz S., Sokil*** Y., Kucher L. Sustainable development prediction of start-ups in Ukraine // Journal of Environmental Management and Tourism. – 2022. – Vol. 13, iss. 7(63). – P. 1901–1911. 5. Shpak N., Seliuchenko N., Dvulit Z., Kniaz S., Kucher L. Assessment of the impact of macroeconomic crises and war on the activities of JSC “Ukrzaliznytsia” // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики : збірник наукових праць / Університет банківської справи. – 2023. – Т. 6, № 53. – С. 260–272. 6. Kniaz S., Podolchak N., Dziurakh Yu., Karkovska V., Kucher A. Development of government regulation on investment activities in agriculture of Ukraine. Ikonomicheski Izsledvania. 2023. Vol. 32. No. 2. Pp. 136–150. 7. Сумець О., Георгіаді Н., Тиркало Ю., Вільгуцька Р., Пилипенко І. Моделювання системи інформаційного забезпечення суб’єктів управління агробізнесом // Agricultural and Resource Economics. – 2023. – Vol. 9, No. 2. – P. 63–87.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).