Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.011
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: КНЯЗЬ Святослав
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи покликана максимально підготувати майбутніх магістрів до практичної роботи, підвищити рівень їх професійної підготовки, закріпити навики практичної роботи, забезпечити набуття вмінь та навиків роботи у виробничих, наукових, бізнесових колективах, оволодіти професійним досвідом для їх підготовки до самостійної трудової діяльності. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи передує стану виконання кваліфікаційної роботи і передбачає збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи. Під час її проходження здобувач має ознайомитися з практичною роботою вибраного підприємства і, продовживши роботу над магістерською кваліфікаційною роботою, зробити попередні практичні кроки до її реалізації.
Завдання: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Результати навчання: РН1 Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН2 Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН4 Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН5 Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН6 Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. Лінія 1. Товарознавство та митна експертиза товарів РНС1.3 Здатність оцінювати характеристики товарів за допомогою сучасних методів, володіти засобами і методами проведення ідентифікації та виявлення фальсифікації товарів Лінія 2. Комерційна діяльність та міжнародний трансфер товарів РНС2.3 Здатність володіти методами вироблення оптимальних управлінських рішень щодо оптимізації трансферних потоків за допомогою інструментарію математичного моделювання Лінія 3. Інтернет–торгівля РНС3.3 Здатність здійснювати комплексну бізнес-діагностику підприємств інтернет-торгівлі, результати якої слугуватимуть основою для розроблення і впровадження ефективних господарських рішень ЗН1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей УМ1 Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності К1 Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються АВ1 Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування АВ2 Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Обов’язкові та вибіркові компоненти освітньо-професійної програми
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є завершальним етапом навчання за другим рівнем вищої освіти «магістр». Вона передує виконання студентами кваліфікаційної роботи і передбачає збір матеріалів для її виконання, а також узагальнення і удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь та навиків, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності. Практику студенти проходять після завершення повного теоретичного курсу, передбаченого навчальним планом.
Опис: Завдання практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи складається з загальної та індивідуальної частини. 1. Загальна частина завдання практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи безпосередньо пов’язана з написанням основної частини звіту, згідно з наступними розділами (аналіз ринку та галузі, аналіз споживачів продукції (послуг) підприємства, аналіз номенклатури, асортименту та споживчих властивостей товарів, аналіз фінансового стану підприємства (для здобувачів, що навчаються за лініями «Комерційна діяльність та міжнародний трансфер товарів»; «Інтернет торгівля»), аналіз системи товарознавчої експертизи на підприємстві, аналіз чинної практики підприємства щодо митного оформлення товарів під час їхнього перевезення через митний кордон України (для здобувачів, що навчаються за лінією «Товарознавство та митна експертиза товарів»). 2. Частина індивідуального завдання практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи – це підготовка випускника до написання магістерської кваліфікаційної роботи. Індивідуальне завдання здобувач отримує виходячи із змісту узгодженої теми перед початком проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка проходження практики складається із суми балів, які виставляються комісією на основі розгляду змісту звіту про практику та за підсумком усного захисту перед комісією основних положень, які входять до програми практики. Поточний контроль (100%): виконання звіту про проходження практики (60%); захист звіту про проходження практики (40%) Під час захисту звіту про практику комісія уважно розглядає зміст звіту про практику, виставляє бали за зміст кожного розділу, після чого задає здобувачеві усні запитання, які дозволяють оцінити розуміння здобувачем викладених у змісті звіту про практику положень . Виставлена загальна сума балів переводиться у традиційну оцінку і заноситься у відповідні документи як підсумкова оцінка з проходження практики. Критерії оцінювання змісту звіту з практики: - відповідність змісту представленого звіту поставленим завданням; - чіткість, повнота та послідовність розкриття кожного питання звіту; - особистий аналіз діяльності підприємства; - якість виконаного індивідуального завдання; -правильність оформлення та відповідність додатків до звіту; - відсутність орфографічних і синтаксичних помилок; - правильне оформлення роботи відповідно до стандартів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання звіту про проходження (максимум 60 балів): 1. Відповідність звіту з практики методичним рекомендаціям щодо його написання (5 балів): 0 балів - зміст не відповідає методичним рекомендаціям; 2 бали– зміст частково відповідає методичним рекомендаціям; 5 (балів) - зміст повністю відповідає методичним рекомендаціям. 2. Написання загальної частини практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи, правильність представлення даних підприємства та якість їх інтерпретації (25 балів) : 0 балів – представлений матеріал не відображають мету та завдання загальної частини практики; 10 балів - представлений матеріал частково відображають мету та завдання загальної частини з практики, але проведений аналіз поверховий; 15 балів- представлений матеріал відображають мету та завдання загальної частини звіту з практики, проте він не повний; 25 балів - представлений матеріал в повній мірі відображає мету та завдання загальної частини звіту з практики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 3. Написання індивідуального завдання практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи, правильність представлення даних підприємства та якість їх інтерпретації (25 балів) : 0 балів – представлений матеріал не відображають мету та завдання індивідуального завдання практики; 10 балів - представлений матеріал частково відображають мету та завдання індивідуального завдання з практики, але проведений аналіз поверховий; 15 балів - представлений матеріал відображають мету та завдання індивідуального завдання звіту з практики, проте він не повний; 25 балів - представлений матеріал в повній мірі відображає мету та завдання індивідуального завдання звіту з практики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 4. Відповідність оформлення звіту з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи встановленим вимогам (5 балів): 0 балів - текст звіту з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 2 бали - текст звіту з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи оформлено з незначними порушеннями; 5 балів - текст звіту з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи оформлено відповідно до вимог. Критерії оцінювання захисту звіту про проходження практики (40 балів): 1. Розуміння представлених загальної частини та індивідуального завдання звіту з практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи (30 балів): 0 балів- здобувач не може пояснити тему, мету дослідження; 10 балів- доцільність представленого матеріалу зрозуміла здобувачеві на поверхневому рівні; 20 балів –здобувач розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи; 30 балів- здобувач розуміє перспективність та актуальність проведеного дослідження та може грамотно охарактеризувати надані пропозиції 2. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання (10 балів): 0 балів - здобувач не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 балів- здобувач дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді; 10 балів- здобувач дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 від 20.12.94) «Про затвердження Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України». 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31-5/97. 3. Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затверджене наказом ректора від 23.01.2019 р. № 27-1-10. URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-ta-provedennia-potochnoho-i-semestrovoho-kontroliu-rezultativ 4. Положення про організацію проведення практики здобувачів вищої освіти Національного університету «Львівська політехніка» (Редакція 2), затверджене наказом ректора від 29.09.2022 р. № 462-1-03. URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-zdobuvachiv-vyshchoi-osvity 5. Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене Вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35. URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-akademichnu-dobrochesnist-u-natsionalnomu-universyteti-lvivska-politekhnika 6. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників, затверджене наказом ректора від 29.01.2019 р. № 26-1-10. URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-akademichnu-mobilnist 7. ДСТУ 8302:2015. Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання / Пап. стандарт України. Вид. офіц. Уведено вперше ; чинний від 2016-07-01. - Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016.- 17 с. 8.Підприємництво, торгівля та біржова діяльність: організаційно-методичні положення державної атестації Навчальний посібник / С. В. Князь, М. Т. Бець, О. В. Фарат, В. В. Косовська. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с. 9. ПРОГРАМА ПРАКТИКИ. ОК 2.8. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Другий (магістерський) рівень. Галузь знань: 07 "Управління та адміністрування", спеціальність 076 "Підприємництво та торгівля"/ Князь С.В., Фарат О.В., 2024 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).