Неорганічна хімія, частина 1

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Буклів Роксоляна Любомирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: інтеграція одержаних знань про хімічні елементи та неорганічні сполуки хімічних елементів на єдиній теоретичній основі з врахуванням сучасного наукового рівня.
Завдання: Загальні компетентності: здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.. Фахові компетентності: Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій неорганічних речовин і водоочищення.
Результати навчання: • знати основні факти, концепції, принципи і теорії, що відносяться до хімії, теоретичні основи технологій виробництва неорганічних речовин; • вміти застосувати знання і розуміння з хімії для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві, оцінювати вплив технологічних чинників на склад кінцевого продукту; • мати уявлення про механізми і принципи хімічних перетворень речовин і перетворення енергії в них.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика, • Вища математика.
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і закони хімії. Будова атома. Періодичний закон і періодична система елементів. Хімічний зв’язок. Енергетика хімічних процесів. Хімічна кінетика. Хімічна рівновага. Властивості розчинів неелектролітів. Електролітична дисоціація. Рівновага у розчинах електролітів. Гідроліз солей. Окисно-відновні реакції. Електрохімія. Комплексні сполуки.
Опис: Висвітлено найважливіші теоретичні положення хімії як науки, яка займає центральне місце у системі природничих наук, та її значення у хімічних і нехімічних технологіях, енергетиці, медицині, системах захисту довкілля тощо. Викладено основні поняття, терміни, визначення та закони хімії; питання теорії будови атома та хімічного зв’язку; енергетичні, термодинамічні та кінетичні закономірності перебігу хімічних реакцій та стану рівноваги. Розглянуто властивості розчинів, теорію електролітичної дисоціації речовин, гідроліз солей, окисно-відновні та електрохімічні процеси, корозію металів та захист від неї. Систематизовано дані про комплексні сполуки. Наведено приклади розрахунку важливих показників перебігу хімічних процесів.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів Екзаменаційний контроль - 70 балів Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. В.Т.Яворський. Основи теоретичної хімії: підручник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 378 с. 2. В.Т.Яворський. Неорганічна хімія: підручник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 278 с. 3. Н.В. Романова. Загальна та неорганічна хімія. – К.: Вид-во “Перун”, 1998. – 480 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).