Автоматизоване проєктування хімічного обладнання, частина 2

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.E.096
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: к.т.н., с.н.с., доцент Іващук Олександр Сергійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з сучасними системами автоматизованого проектування (САПР) хімічного обладнання для здійснення хіміко-технологічних процесів, освоєння навиків роботи з програмним забезпеченням Autodesk AutoCAD, проектування на його основі типового обладнання, створення моделей в 3D просторі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК3. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними. ЗК4. Здатність планувати та керувати часом. фахові компетентності: ФКС1.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій мономерів та високомолекулярних речовин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Знання можливостей сучасного програмного забезпечення автоматизованого проектування хіміко-технологічного обладнання, методів створення комп’ютерних моделей апаратів хімічної технології, етапів 3D моделювання хімічної апаратури у програмному забезпеченні Autodesk AutoCAD. 2. Уміння оформлення створених моделей згідно стандартів ЄСКД.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія та графіка Процеси та апарати хімічної технології Автоматизоване проектування хімічного обладнання, частина 1 Інженерний аналіз та підготовка виробництва хімічного обладнання, частина 1 Інженерний аналіз та підготовка виробництва хімічного обладнання, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє опанувати основи автоматизованого проектування апаратів хімічної технології за допомогою програмного забезпечення Autodesk AutoCAD.
Опис: Особливості тривимірного моделювання хімічного обладнання в Autodesk AutoCAD. Тривимірні координати. Поняття рівня та висоти в Autodesk AutoCAD. Тривимірні полілінії. Інтерактивний перегляд проектованих моделей. Команди масштабування робочого простору. Види і видові екрани в Autodesk AutoCAD. Створення каркасних моделей та поверхонь в Autodesk AutoCAD. Команди для роботи із сітками. Команди для роботи із складними поверхнями в Autodesk AutoCAD. Способи побудови поверхонь 3D об’єктів. Твердотільні моделі в Autodesk AutoCAD. Побудова стандартних тривимірних тіл. Створення тіл видавлюванням і обертанням двовимірних об’єктів. Побудова складних тіл в Autodesk AutoCAD. Команди булеанових операцій. Редагування твердотільних 3D моделей. Побудова перетинів і розрізів 3D тіл. Редагування граней 3D тіл. Редагування ребер 3D тіл. Таврування 3D тіл. Команди для спрощення та перевірки цілісності 3D об’єктів. Поворот об'єктів в тривимірному просторі Autodesk AutoCAD. Створення масивів та відзеркалення об’єктів у 3D просторі. Візуалізація 3D об’єктів в Autodesk AutoCAD. Режими фарбування об’єктів. Джерела освітлення та їх встановлення. Нанесення текстури. Управління сценами в просторі моделі. Виведення 3D моделей на друк. Засоби оформлення аркушів креслення.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль, семестровий контроль, усне опитування, виконання практичних, лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 Екзаменаційний контроль 70 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Іващук О.С., Атаманюк В.М. Методичні вказівки до лабораторної роботи №9 «Технічне креслення деталі в середовищі 3D графічної системи Autodesk AutoCAD» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.2 для студентів базового напрямку 6.051302 «Хімічна інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 6730 від 29.02.2016 р.) – Львів. – 2016. – 31 с. 2. Іващук О.С., Атаманюк В.М., Гаврилів Р.І. Методичні вказівки до лабораторної роботи №10 «Виконання складального креслення з кількох деталей в середовищі 3D графічної системи Autodesk AutoCAD» з дисципліни «Основи автоматизованого проектування обладнання хімічних виробництв», ч.2 для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія». – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ 7600 від 12.09.2017 р.) – Львів. – 2017. – 47 с. Рекомендована література Базова 1. Інженерна комп’ютерна графіка: навч. посіб. / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш ; за заг. ред. Р. А. Шмига. – Львів: Український бестселер, 2012. – 600 с. 2. Михайленко В.Є., Ванін В.В., Ковальов С.М. Інженерна та комп'ютерна графіка: Підручник / За ред. В.Є. Михайленка. - К.: Каравела, 2010. – 360 с. Допоміжна 1. Методичні вказівки і контрольні завдання до виконання вправ з Autodesk AutoCAD для студентів усіх форм навчання / Укл.: О.В. Бабков. – К.:НТУ, 2004. – 33 с. 2. Ванін В.В., Бліок А.В., Гнітецька Г.О. Оформлення конструкторської документації: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2003. – 160 с. 3. «Iнженерна графіка з елементами будівельного креслення» Навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.060101 «Будівництво» / Т.С. Савельєва, О.C.Жовтяк, О.В. Федоскiна, Г.С.Тен – Д.: НГУ, 2014. – 103 с. 4. Антонович Є. А. Креслення: навчальний посібник / Є. А. Антонович, Я.В. Василишин, В.А. Шпільчак; за редакцією професора Є. А. Антоновича. – Львів: Світ, 2006. – 512 с.: іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).