Загальна хімічна технологія

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: професор Знак Зеновій Орестович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами загальних закономірностей хімічної технології, на яких ґрунтуються хіміко-технологічні процеси і хімічні виробництва, та використати їх в процесі спеціальної підготовки і наступній практичній діяльності.
Завдання: ПР2 Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі. ПР9 Забезпечити безпеку персоналу та навколишнього середовища під час професійної діяльності у сфері хімічної інженерії. ПР12 Розуміти принципи права і правові засади професійної діяльності.
Результати навчання: • знати основні закономірності та вплив різних чинників на перебіг хіміко-технологічних процесів (ХТП); принципи побудови та організації хімічного виробництва; типові виробництва хімічної технології; • вміти виконувати технологічні розрахунки ХТП; аналізувати ХТП та існуючі виробництва як хіміко-технологічні системи (ХТС); синтезувати ХТС для реалізації конкретного хімічного виробництва; • мати уявлення про основні напрямки розвитку ХТП і ХТС.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Неорганічна хімія. • Органічна хімія, • Фізична і колоїдна хімія. • Процеси і апаати хімічних виробництв. • Вища математика.
Короткий зміст навчальної програми: Хіміко-технологічні процеси і системи. Основи теорії хімічних процесів і хімічних реакторів. Загальні принципи розроблення хіміко-технологічних систем. Технологія коксу та продуктів нафтоперероблення. Технології основної неорганічної та органічної хімічної продукції. Технологія неметалевих виробів з хімічної та мінеральної сировини. Виробництво та перероблення полімерів і композитів.
Опис: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти та головне апаратурне оформлення для здійснення типових та інноваційних хіміко-технологічних процесів в галузях неорганічних та органічних продуктів, водопідготовлення та енергетичних ресурсів; аналіз структури, принципи та концепції синтезу а також функціонування хіміко-технологічних систем. 1.Основні поняття хімічної технології. Хіміко-технологічні процеси і хіміко-технологічні системи. 2.Основи теорії хімічних процесів. 3.Основи теорії хімічних реакторів. 4.Загальні принципи розроблення хіміко-технологічних систем.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист розрахунково-графічних робіт, семестровий іспит, який проводять у письмово-усній формі; екзамен перед комісією з фіксацією питань та відповідей на них.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загальна хімічна технологія: Підручник. 3-є вид. / В.Т. Яворський, Т.В. Перекупко, З.О. Знак, Л.В. Савчук. – Львів: Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2014. – 540 с. 2. Теорія процесів виробництв неорганічних речовин /За ред. проф. А.К.Запольського. - Київ: Вища школа, 1992. -399 c. 3. Яворський В.Т. Основи теоретичної хімії: Підручник. 2-е вид. - Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2010. – 348 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).