Апаратно-технічне забезпечення силікатних виробництв

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: Доцент Роман СЕМЕГЕН
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни – підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій у виробництві силікатних і тугоплавких матеріалів і речовин, апаратного-технічного забезпечення на профільних заводах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти здатність вирішувати складні задачі та практичні проблеми, пов’язані з технологією та вибором обладнання у виробництві силікатних матеріалів, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та характеризуються комплексністю умов і передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: інтегральна компетентність: – здатність вирішувати складні задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов; загальних: – знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; – Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; фахових: – здатність використовувавти професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій силікатних і тугоплавких матеріалів і речовин; – здійснювати підбір апаратурно-технічного обладнання на підприємствах профільного напрямку.
Результати навчання: 1. Знання існуючих технологій для переробки сировини. 2. Знання їх номенклатури, властивостей і економічної ефективності застосування. 3. Розуміння зв'язку властивостей сировинних матеріалів та вибору апаратурного обладнання для їх переробки. 4. Ознайомлення з сучасними машинами для переробки сировини.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Матеріалознавство силікатів; Технологія кераміки; Технологія в’яжучих матеріалів; Технологія і обладнання виробництва скла.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення механізмів руйнування сировинних матеріалів, вивчення будови, конструкції та особливостей роботи технологічного обладнання в умовах силікатних виробництв.
Опис: Роль механічного обладнання у технологічному циклі підготовки сировини. Загальні поняття про дроблення матеріалів. Способи дроблення, класифікація машин для дроблення Дробильно-розмелювальні машини. Призначення, будова та особливості конструкції. Механічне сортування матеріалів. Апарати для зневоднення і сушіння силікатних матеріалі. Призначення, будова та особливості конструкції. Обладнання для перемішування матеріалів. Призначення, будова та особливості конструкції. Живильники для дозування сировини. Машини для транспортування сировинних матеріалів
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання здійснюється на основі тестів, виконання лабораторних робіт та семестрового контрольного тесту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи 30 Контрольна робота 15 Залікове тестування 55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дубинін А.І. Обладнання хімічних виробництв та підприємств Будівельних матеріалів: навч. посібник/ А.І.Дубинін, В.М.Атаманюк, В.П.Дулеба, Д.М.Симак; за ред.. проф.- А.І.Дубиніна. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013.- 292 с. 2. Дубинін А.І. Обладнання для подрібнення матеріалів : Навч. посібник/ А.І.Дубинін, Я.М.Ханик, В.М.Атаманюк.- Серія «Дистанційне навчання «.-№ 35.- Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005.- 140 с. 3. Дубинін А.І. Обладнання хімічних і силікатних виробництв: Навч. посібник/ А.І.Дубинін, Я.М.Ханик, В.М.Атаманюк.- Серія «Дистанційне навчання «.-№ 37.- Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2005.- 196 с. 4. Бережний М.М., МовчанВ.П. Збагачення та окусковування сировини. Кривий Ріг:Інститут сучасних професій, 200. 365 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).