Економіка (освітньо-наукова програма)
3.051.00.00 Економіка (освітньо-наукова програма)
Кваліфікація: Магістр з економіки
Рік вступу: 2024
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 1 рік 9 місяців
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Кількість кредитів: 120 кредитів ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Cьомий рівень НРК (другий цикл РК ЄПВО, сьомий рівень ЄРК)
Галузь знань: Соціальні та поведінкові науки
Особливі умови вступу: Немає
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Повне виконання навчальної програми, проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи та захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Характеристика освітньої програми: Об’єкт вивчення та/або діяльності сучасні економічні процеси та явища, наукові методи нормативного, кількісного та інституційного аналізу, інструментарій формування міжнародної, національної, регіональної, секторальної економічної політики та економіки підприємства.
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих професіоналів з економіки, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і прикладними навичками, здатних розв’язувати складні дослідницькі, інноваційні й управлінські задачі та проблеми функціонування економічних систем різного рівня, що характеризуються невизначеністю умов та вимог.
Теоретичний зміст предметної області: загальні закони та тенденції економічного розвитку, мотивація та поведінка суб’єктів ринку; теорії мікро- , макро- і міжнародної економіки; сучасні кількісні методи аналізу економічних процесів; інституціональний і міждисциплінарний аналіз; закономірності сучасних соціально-економічних процесів; теорії економічного управління для різних виробничих систем і секторів економіки.
Методи, методики та технології: загальнонаукові та специфічні методи пізнання і дослідження; математичні, статистичні, якісні методи економічного аналізу; соціологічні, експертного оцінювання, анкетування; економіко-математичне моделювання, прогнозування; інформаційно-комунікаційні технології, спеціальне програмне забезпечення; методи дослідницької діяльності та презентації результатів досліджень.
Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в економічній діяльності.
Програмні результати навчання: 1.Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
2.Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
3.Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
4.Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень.
5.Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
6.Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
7.Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень.
8.Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
9.Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень.
10.Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
11.Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів.
12.Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
13.Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
14.Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
15.Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, робити обґрунтовані висновки за результатами досліджень, презентувати результати, аргументувати свою думку.
16.Здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти, розробляти навчально-методичні матеріали.
17.Використовувати сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки.
18.Формулювати нові гіпотези та наукові проблеми у сфері економіки, пропонувати належні підходи та методи їх перевірки.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2.Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1.Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 2.Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
АіВ 3.Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Лінія 1. Економічне обгрунтування бізнес-рішень
– виявляти та оцінювати конкурентні переваги бізнесу, розробляти й обгрунтовувати програми підвищення рівня його конкурентоспроможності;
– оцінювати рівень інноваційного розвитку та інноваційний потенціал бізнес-структур, розробляти стратегії та бізнес-моделі інноваційного розвитку бізнесу;
– розробляти та обгрунтовувати варіанти проектного фінансування.
Лінія 2. Економічне управління бізнесом
– проектувати та обгрунтовувати систему контролінгу для бізнесу;
– розробляти та обґрунтовувати рішення щодо трансформації бізнесу на засадах використання методів та інструментів економічного управління;
– розробляти та обгрунтовувати управлінські рішення щодо підвищення ефективності бізнес-процесів.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та університетами України і вищими навчальними закладами зарубіжних країн-партнерів.
Практика/стажування: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Керівник освітньої програми, контактна особа: Гарант освітньої програми – Селюченко Надія Євстахіївна, e-mail: nadiia.y.seliuchenko@lpnu.ua
Професійні профілі випускників: Робота за фахом і кваліфікацією у сфері економіки. Робочі місця у державному, приватному та громадському секторах економіки. Посади відповідно до ДК 003:2010: 1231 головний економіст, директор з економіки, начальник (лабораторії техніко-економічних досліджень, планово-економічного бюро цеху, планово-економічного відділу); 1238 керівник проектів та програм у сфері матеріального (нематеріального) виробництва; 2310 викладачі університетів та вищих навчальних закладів; 2414.2 аналітик з питань фінансово-економічної безпеки; 2419.1 науковий співробітник, науковий співробітник-консультант (ефективність господарської діяльності); 2441.1 науковий співробітник, науковий співробітник-консультант (економіка); 2441.2 аналітик з інвестицій, економіст, економіст з планування, економічний радник, консультант з економічних питань, оглядач з економічних питань.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття третього (освітньо-наукового /освітньо-творчого) рівня
Інші особливості програми: Програма реалізовується українською та частково англійською мовою