Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.013
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Козик Василь Васильович, к.е.н., професор
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 7. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ФК 1. Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень.
ФК 2. Здатність до професійної комунікації в сфері економіки іноземною мовою.
ФК 3. Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки.
ФК 4. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК 11. Здатність планувати, проводити та публічно презентувати результати наукових досліджень.
ФК 13. Здатність самостійно здобувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки.
Результати навчання: ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН 8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
ПРН 10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН 15. Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, робити обґрунтовані висновки за результатами досліджень, презентувати результати, аргументувати свою думку.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем та процесів
Кореквізити:
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Навчально-дослідницька практика
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок, необхідних для: дослідження методів та методології наукового дослідження; етапів процесу наукового дослідження; формування та обґрунтування наукових гіпотез; процесу та етапів підготовки наукової публікації, матеріалів конференцій та презентації наукової доповіді; інформаційного забезпечення процесу наукового дослідження; оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у практику.
Опис: Актуальність вивчення дисципліни та її місце в системі підготовки магістра. Мета і завдання курсу. Вибір теми наукового дослідження. Представлення результатів наукових досліджень у магістерських кваліфікаційних роботах. Вітчизняні та міжнародні інформаційні бази наукових досліджень та підготовки публікацій. Об’єкт і предмет дослідження. Наукова новизна. Форми оприлюднення результатів наукових досліджень. Академічна доброчесність. Плагіат і самоплагіат. Етапи розроблення та оформлення наукових публікацій. Підготовка наукової статті. Підготовка тез наукової доповіді. Підготовка презентації наукових досліджень. Підсумкове заняття. Публічне представлення результатів наукового дослідження державною та іноземною мовами.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання передбачає:
оцінювання відповідей на лабораторних заняттях;
оцінювання виконання та захисту лабораторних робіт;
оцінювання виконання та захисту індивідуального науково-дослідного завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100):
усне експрес-опитування (20%);
виконання та захист лабораторних робіт (10%);
виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мальська М., Паньків Н.. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. – Львів: Видавництво ЛНУ імені Івана Франка, 2020. - 226 с.
2. Гуторов О.І. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посібник / О.І. Гуторов; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва – Х.: ХНАУ, 2017. – 272 с.
3. Важинський С. Є., Щербак Т. І. Методика та організація наукових досліджень: навч. посіб. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с.
4. Швець Ф. Д. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб. Віче: НУВГП, 2016. – 151 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).