Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.022
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор Скворцов Ігор Борисович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК 8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
фахових:
ФК3. Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки
ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК13.Здатність самостійно здобувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки.
ФК14.Здатність визначати та критично оцінювати ключові тренди соціально-економічного розвитку та застосовувати їх для формування нових моделей економічних систем та процесів у науковій роботі.
Результати навчання: ПРН 1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН 8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
ПРН 10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН 15. Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, робити обґрунтовані висновки за результатами досліджень, презентувати результати, аргументувати свою думку.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
АіВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем
Фінансовий менеджмент у бізнесі
Конкурентоспроможність бізнесу
Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем
Короткий зміст навчальної програми: Опанування дисципліни передбачає використання загальнонаукового та конкретно-наукового методологічного інструментарію досліджень в економіці, яким забезпечується досягнення мети дослідження і вирішення наукової проблеми.
Опис: Лабораторна робота 1. «Економічні інструменти та важелі в управлінні розвитком соціально-економічних систем»
Лабораторна робота 2. «Використання баз знань у дослідженні соціально-економічних систем та процесів»
Лабораторна робота 3. «Дослідження динаміки соціально-економічних процесів з використанням процесного моделювання»
Лабораторна робота 4. «Економічне обґрунтування інвестиційних проектів»
Лабораторна робота 5. «Оптимізація бізнес-процесів підприємств»
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Поточний контроль передбачає оцінювання:
участі у дискусіях щодо проблематики наукового дослідження;
виконання та захист лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Участь у дискусіях - 16
Лабораторна робота № 1 - 8
Лабораторна робота № 2 - 18
Лабораторна робота № 3 - 18
Лабораторна робота № 4 - 20
Лабораторна робота № 5 - 20
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методологія наукових досліджень: навч. посібник / А.П. Ладанюк, Л.О. Власенко, В.Л. Кишенько. – К.: Ліра – К, 2018. – 352 с.
2. Основи наукових досліджень / М. Корягін, В.Чік. – К.: Алерта, 2019. – 492 с.
3. Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А.Є.Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.027
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор Скворцов Ігор Борисович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК 8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
фахових:
ФК3. Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки
ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК13.Здатність самостійно здобувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки.
ФК14.Здатність визначати та критично оцінювати ключові тренди соціально-економічного розвитку та застосовувати їх для формування нових моделей економічних систем та процесів у науковій роботі.
Результати навчання: ПРН 1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН 8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
ПРН 10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН 15. Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, робити обґрунтовані висновки за результатами досліджень, презентувати результати, аргументувати свою думку.
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
АіВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем
Фінансовий менеджмент у бізнесі
Конкурентоспроможність бізнесу
Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем
Короткий зміст навчальної програми: Опанування дисципліни передбачає використання загальнонаукового та конкретно-наукового методологічного інструментарію досліджень в економіці, яким забезпечується досягнення мети дослідження і вирішення наукової проблеми.
Опис: Лабораторна робота 1. «Економічні інструменти та важелі в управлінні розвитком соціально-економічних систем»
Лабораторна робота 2. «Використання баз знань у дослідженні соціально-економічних систем та процесів»
Лабораторна робота 3. «Дослідження динаміки соціально-економічних процесів з використанням процесного моделювання»
Лабораторна робота 4. «Економічне обґрунтування інвестиційних проектів»
Лабораторна робота 5. «Оптимізація бізнес-процесів підприємств»
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Поточний контроль передбачає оцінювання:
участі у дискусіях щодо проблематики наукового дослідження;
виконання та захист лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Участь у дискусіях - 16
Лабораторна робота № 1 - 8
Лабораторна робота № 2 - 18
Лабораторна робота № 3 - 18
Лабораторна робота № 4 - 20
Лабораторна робота № 5 - 20
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методологія наукових досліджень: навч. посібник / А.П. Ладанюк, Л.О. Власенко, В.Л. Кишенько. – К.: Ліра – К, 2018. – 352 с.
2. Основи наукових досліджень / М. Корягін, В.Чік. – К.: Алерта, 2019. – 492 с.
3. Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А.Є.Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).