Економіка інтегрованих бізнес-структур
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Доктор філософії Мищишин Ольга Львівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1. ЗК3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
2. ЗК4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
3. ЗК7. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
фахові компетентності:
1. ФК 6. Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси;
2. ФК 7. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання;
фахові компетентності професійного спрямування:
1. ФКС 2.3. Здатність обґрунтовувати пропозиції та управлінські рішення щодо оптимізації бізнес-процесів задля досягнення стратегічних цілей розвитку підприємства.
Результати навчання: ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН7. Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень.
ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів.
ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
ПРНС 2.3. Ідентифікувати систему бізнес-процесів, які дозволяють досягти визначених стратегічних цілей, реалізовувати її формалізований опис та проводити оптимізацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: стратегії розвитку соціально-економічних систем; діяльність суб’єктів економіки на зовнішніх ринках; фінансовий менеджмент у бізнесі
- кореквізит: конкурентоспроможність бізнесу; контролінг для бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення дисципліни у студентів мають бути сформовані:
1. Знання сучасних напрямів економічної теорії щодо особливостей функціонування корпоративних форм організації господарської діяльності (об’єднань підприємств).
2. Знання сутності об’єднань підприємств, закономірностей їх розвитку і трансформації в сучасних умовах.
3. Знання факторів, які визначають ефективність функціонування об’єднання підприємств.
4. Знання системи управління об’єднаннями підприємств.
5. Знання змісту організації діяльності об’єднання підприємств.
6. Знання ролі та функцій об’єднань підприємств у сучасній економічній системі.
7. Вміння орієнтуватися в основних теоретичних позиціях щодо суті об’єднань підприємств, сучасних напрямах економічної теорії щодо функцій об’єднань підприємств.
8. Вміння узагальнювати інформацію про об’єднання підприємств.
9. Вміння аналізувати ефективність функціонування різних видів об’єднань підприємств.
10. Вміння класифікувати витрати та доходи об’єднань підприємств.
11. Вміння враховувати особливості розвитку об’єднань підприємств та системи їх управління.
12. Вміння розв’язувати завдання регулювання об’єднань підприємств.
13. Вміння самостійно обґрунтовувати та виробляти рішення щодо фінансування об’єднань підприємств, стимулювання їхньої інноваційної діяльності.
Опис: Сутність та особливості корпоративної економіки. Учасники корпоративних відносин та органи корпоративного управління. Об’єднання підприємств як провідні суб’єкти корпоративної економіки. Особливості функціонування та ефективність управління корпоративними організаціями. Державне регулювання діяльності об'єднань підприємств. Холдингова організація корпоративного бізнесу. Особливості організація внутрішньої системи управління об'єднань підприємств. Організація інноваційної діяльності в об'єднаннях підприємств. Фінансування діяльності об'єднань підприємств. Міжнародне регулювання діяльності суб’єктів корпоративної економіки. Ефективність та якість корпоративної економіки.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль: самостійні роботи, контрольні роботи та індивідуальні завдання, усне опитування
- екзаменаційний контроль: письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%)
- екзаменаційний контроль (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Формування і розвиток взаємодії учасників інноваційної інфраструктури: теоретичні та прикладні аспекти: монографія /Козик В.В, Ємельянов О.Ю., Мрихіна О.Б. та ін.; За наук. ред. проф.. В.В.Козика. – Львів: Растр-7, 2017.– 280 с. /Довбенко В.І. Проблеми управління вартістю підприємства за умов глобалізації ринків. – с.198-214.
2. Довбенко В.І. Формування умов ефективного розвитку підприємств регіону на інноваційній основі: монографія /В.І.Довбенко, Львів: ТзОВ ВТС, 2013. – 270 с.
3. Економіка та організація інноваційної діяльності : навч. посіб. / П.М. Куліков, Д.О. Тишенко, Н.В. Кулєшова ; Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України, Харків. нац. економічний ун-т. - Харків : Видавництво ХНЕУ, 2013. - 246 с.
4. Довбенко В.І. Економіка та організація діяльності об’єднань підприємств. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво ТзОВ «ВТС», 2012. - 176 с.
5. Економіка та організація діяльності об`єднань підприємств : конспект лекцій для студ. спец. "Економіка підприємства" денної й заочної форм навчання та студ. ФПФ / О.І. Карінцева, М.О. Харченко, О.В. Люльов та ін. - Суми: СумДУ, 2011. - 58 с.
6. Економіка та організація діяльності об'єднань підприємств: Підручник / І.В. Щелкунов, О.П. Овсак, О.М. Кириленко та ін.; під заг.ред. В.І. Щелкунова. – К.: НАУ, 2010. – 400 с.
7. Момот Т. В. Вартісно-орієнтований організаційно-економічний механізм корпоративного управління холдинговими компаніями: стратегія отримання комбінаторних переваг: монографія // Т. В. Момот, М. В. Кадничанський, О. А. Лобанов, Н. В. Рудь. – Х.: Фактор, 2010. – 220 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економіка інтегрованих бізнес-структур (курсовий проєкт)
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Доктор філософії Мищишин Ольга Львівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1.Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК6.Здатність розробляти та управляти проєктами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ФК3.Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки.
ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання.
ФК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем.
Результати навчання: ПРН1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН7. Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень.
ПРН8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
ПРН13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: стратегії розвитку соціально-економічних систем; діяльність суб’єктів економіки на зовнішніх ринках; фінансовий менеджмент у бізнесі
- кореквізит: контролінг для бізнесу; управління бізнес-процесами
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок виконання курсового проєкту студент повинен бути здатним продемонструвати такі вміння:
узагальнювати інформацію про об’єднання підприємств;
аналізувати ефективність функціонування різних видів об’єднань підприємств;
класифікувати витрати та доходи об’єднань підприємств;
ураховувати особливості розвитку об’єднань підприємств та системи їх управління;
розв’язувати завдання регулювання об’єднань підприємств;
обґрунтовувати та виробляти рішення щодо фінансування об’єднань підприємств;
стимулювання їхньої інноваційної діяльності.
Опис: Оцінювання особливостей функціонування та ефективності управління корпоративними організаціями. Організація внутрішньої системи управління об'єднання підприємств. Оцінювання системи фінансування діяльності об'єднання підприємств.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання знань є оцінювання правильності виконання поставлених завдань та усних відповідей під час захисту курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: - виконання курсового проекту (50%);
- захист курсового проекту (50%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Формування і розвиток взаємодії учасників інноваційної інфраструктури: теоретичні та прикладні аспекти: монографія /Козик В.В, Ємельянов О.Ю., Мрихіна О.Б. та ін.; За наук. ред. проф.. В.В.Козика. – Львів: Растр-7, 2017.– 280 с. /Довбенко В.І. Проблеми управління вартістю підприємства за умов глобалізації ринків. – с.198-214.
2. Довбенко В.І. Формування умов ефективного розвитку підприємств регіону на інноваційній основі: монографія /В.І.Довбенко, Львів: ТзОВ ВТС, 2013. – 270 с.
3. Економіка та організація інноваційної діяльності : навч. посіб. / П.М. Куліков, Д.О. Тишенко, Н.В. Кулєшова ; Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України, Харків. нац. економічний ун-т. - Харків : Видавництво ХНЕУ, 2013. - 246 с.
4. Довбенко В.І. Економіка та організація діяльності об’єднань підприємств. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво ТзОВ «ВТС», 2012. - 176 с.
5. Економіка та організація діяльності об`єднань підприємств : конспект лекцій для студ. спец. "Економіка підприємства" денної й заочної форм навчання та студ. ФПФ / О.І. Карінцева, М.О. Харченко, О.В. Люльов та ін. - Суми: СумДУ, 2011. - 58 с.
6. Економіка та організація діяльності об'єднань підприємств: Підручник / І.В. Щелкунов, О.П. Овсак, О.М. Кириленко та ін.; під заг.ред. В.І. Щелкунова. – К.: НАУ, 2010. – 400 с.
7. Момот Т. В. Вартісно-орієнтований організаційно-економічний механізм корпоративного управління холдинговими компаніями: стратегія отримання комбінаторних переваг: монографія // Т. В. Момот, М. В. Кадничанський, О. А. Лобанов, Н. В. Рудь. – Х.: Фактор, 2010. – 220 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).