Конкурентоспроможність бізнесу

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглиблення теоретичних знань, оволодіння методичним інструментарієм та набуття практичних навичок щодо обґрунтування конкурентоспроможного розвитку підприємства в сучасних умовах господарювання.
Завдання: ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем.
Результати навчання: ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН7. Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень. ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем; Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем та процесів; Діяльність суб’єктів економіки на зовнішніх ринках; Фінансовий менеджмент у бізнесі Кореквізити: Економіка інтегрованих бізнес-структур; Інноваційний розвиток бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування й поглиблення у студентів теоретичних знань щодо системних характеристик конкурентоспроможного розвитку бізнесу, форм економічної конкуренції, закономірностей формування конкурентних переваг та стратегії конкурентоспроможності підприємства, набуття практичних навиків з використання методів, моделей та технологій обґрунтування конкурентоспроможності бізнесу.
Опис: Сучасні теорії конкуренції. Державне регулювання конкуренції. Діагностика конкурентного середовища підприємства. Визначення потенціалу конкурентоспроможності підприємства та його складових. Формування конкурентних переваг підприємства. Методи забезпечення конкурентних переваг підприємства. Технологія забезпечення конкурентних переваг підприємства. Особливості управління конкурентоспроможністю продукції. Управління конкурентоспроможністю підприємства. Розроблення і реалізація програм підвищення конкурентоспроможності. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління конкурентоспроможністю.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (30 балів): - вибіркове усне опитування на початку заняття; - участь у дискусіях та розв’язанні ситуаційних завдань з проблемних питань у межах дисципліни; - оцінювання виконання та захисту індивідуальної розрахункової (контрольної) роботи. 2. Екзаменаційний контроль (70 балів): оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: практичні заняття - 10 розрахункова робота- 20 Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 55 усна компонента - 15
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конкурентоспроможність підприємства: підручник / За заг. Ред. Д. е. н., професора, академіка НААН України А. С. Даниленка. Автори: Юхименко П.І., Даниленко А.С., Батажок С.Г. та ін. – Київ: Центр учбової літератури, 2020. – 320 с. 2. Цибульська Е. І. Конкурентоспроможність підприємства : навч. Посіб. Для студентів, які навчаються за спец. 051 – Економіка / Е. І. Цибульська ; Нар. Укр. Акад. – Харків : Вид-во НУА, 2018. – 320 с. 3. Конкурентоспроможність підприємства: навчальний посібник / І.А. Дмитрієв, І.М. Кирчата, О.М. Шершенюк - Х.: ФОП Бровін О.В., 2020. – 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Конкурентоспроможність бізнесу (курсовий проєкт)

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглиблення теоретичних знань, оволодіння методичним інструментарієм та набуття практичних навичок щодо обґрунтування конкурентоспроможного розвитку підприємства в сучасних умовах господарювання.
Завдання: ЗК1.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК6.Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК8.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ФК3.Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки. ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем. ФКС 1.1. Здатність розробляти й обгрунтовувати рішення щодо управління конкурентоспроможністю підприємства.
Результати навчання: ПРН1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. ПРН7. Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень. ПРН8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань. ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами. ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. ПРН14. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем. ПРНС 1.1. Оцінювати рівень конкурентоспроможності підприємства, ідентифікувати його конкурентні переваги, розробляти й обгрунтовувати програми підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексними діями або проєктами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем; Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем та процесів; Діяльність суб’єктів економіки на зовнішніх ринках; Фінансовий менеджмент у бізнесі Кореквізити: Економіка інтегрованих бізнес-структур; Інноваційний розвиток бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування й поглиблення у студентів теоретичних знань щодо системних характеристик конкурентоспроможного розвитку бізнесу, форм економічної конкуренції, закономірностей формування конкурентних переваг та стратегії конкурентоспроможності підприємства, набуття практичних навиків з використання методів, моделей та технологій обґрунтування конкурентоспроможності бізнесу.
Опис: Сучасні теорії конкуренції. Державне регулювання конкуренції. Діагностика конкурентного середовища підприємства. Визначення потенціалу конкурентоспроможності підприємства та його складових. Формування конкурентних переваг підприємства. Методи забезпечення конкурентних переваг підприємства. Технологія забезпечення конкурентних переваг підприємства. Особливості управління конкурентоспроможністю продукції. Управління конкурентоспроможністю підприємства. Розроблення і реалізація програм підвищення конкурентоспроможності. Оцінювання ефективності сучасних моделей управління конкурентоспроможністю.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання виконання та захисту курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсового проекту - 50% Захист курсового проекту - 50%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конкурентоспроможність підприємства: підручник / За заг. Ред. Д. е. н., професора, академіка НААН України А. С. Даниленка. Автори: Юхименко П.І., Даниленко А.С., Батажок С.Г. та ін. – Київ: Центр учбової літератури, 2020. – 320 с. 2. Цибульська Е. І. Конкурентоспроможність підприємства : навч. Посіб. Для студентів, які навчаються за спец. 051 – Економіка / Е. І. Цибульська ; Нар. Укр. Акад. – Харків : Вид-во НУА, 2018. – 320 с. 3. Конкурентоспроможність підприємства: навчальний посібник / І.А. Дмитрієв, І.М. Кирчата, О.М. Шершенюк - Х.: ФОП Бровін О.В., 2020. – 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).