Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Професор, доктор економічних наук Мрихіна Олександра Борисівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглиблення теоретичних знань, оволодіння методичним інструментарієм та набуття практичних навичок з організування та проведення наукових досліджень спеціальності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні; фахових: ФК1. Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. ФК3.Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки. ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК5.Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку. ФК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. ФК9. Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері. ФК11. Здатність планувати, проводити та публічно презентувати результати наукових досліджень. ФК13. Здатність самостійно здобувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки. ФК14. Здатність визначати та критично оцінювати ключові тренди соціально-економічного розвитку та застосовувати їх для формування нових моделей економічних систем та процесів у науковій роботі.
Результати навчання: ПРН1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань. ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. ПРН17. Використовувати сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки. ПРН18. Формулювати нові гіпотези та наукові проблеми у сфері економіки, пропонувати належні підходи та методи їх перевірки. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальна відповідальність і соціальна безпека; Стратегії розвитку соціально-економічних систем; Статистичний аналіз і моделювання соціально-економічних систем та процесів Кореквізити: Наукові дослідження та семінари за їх тематикою; Навчально-дослідницька практика; Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на поглиблення у студентів теоретичних знань, оволодіння методичним інструментарієм та набуття практичних навичок з організування та проведення наукових досліджень спеціальності. У межах навчання студент повинен: освоїти функції наукового пізнання та роль наукової методології; вивчити основні поняття, концепції та методи проведення наукового дослідження спеціальності; навчитися ідентифікувати наукову проблему, формулювати мету та завдання з її розв’язання, моделювати й оцінювати сценарії розвитку об’єкта наукового дослідження, систематизувати й узагальнювати результати наукових досліджень, правильно оформляти отримані результати тощо. Упродовж здійснення наукових досліджень спеціальності студент оволодіє технологіями і методиками наукового пошуку та оброблення його результатів, підходами до обґрунтування авторських наукових положень та їх апробації.
Опис: Вивчення дисципліни спрямоване на поглиблення у студентів теоретичних знань, оволодіння методичним інструментарієм та набуття практичних навичок з організування та проведення наукових досліджень спеціальності. У межах навчання студент повинен: освоїти функції наукового пізнання та роль наукової методології; вивчити основні поняття, концепції та методи проведення наукового дослідження спеціальності; навчитися ідентифікувати наукову проблему, формулювати мету та завдання з її розв’язання, моделювати й оцінювати сценарії розвитку об’єкта наукового дослідження, систематизувати й узагальнювати результати наукових досліджень, правильно оформляти отримані результати тощо. Упродовж здійснення наукових досліджень спеціальності студент оволодіє технологіями і методиками наукового пошуку та оброблення його результатів, підходами до обґрунтування авторських наукових положень та їх апробації.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі заліку. Поточний контроль передбачає: - вибіркове усне опитування на початку лабораторного заняття; - обговорення та виконання лабораторних робіт; - участь у дискусіях з проблемних питань у межах дисципліни; - підсумкове контрольне тестування. Залік виставляється на основі поточних оцінок. Оцінювання знань на лабораторних заняттях здійснюють за такими критеріями: - вибіркове усне опитування на початку лабораторного заняття (коректність та повнота відповіді); - обговорення та виконання лабораторних робіт (обґрунтованість гіпотез, оригінальність та новизна роботи, правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи); - участь у дискусіях з проблемних питань у межах дисципліни (активність, лаконічність представлення думки, аргументованість позиції у вирішенні наукової проблеми); - підсумкове контрольне тестування (15 тестових питань - по 2 бали за кожну правильну відповідь).
Критерії оцінювання результатів навчання: Вибіркове усне опитування на початку лабораторного заняття - 10 Лабораторна робота № 1 - 10 Лабораторна робота № 2 - 10 Лабораторна робота № 3 - 10 Лабораторна робота № 4 - 10 Лабораторна робота № 5 - 10 Участь у дискусіях з проблемних питань у межах дисципліни - 10 Підсумкове контрольне тестування - 30 Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гальків Л. І., Мрихіна О. Б. Організування і проведення наукових досліджень: 1001 тест для магістрів (Спецкурс для спеціальностей 051 "Економіка", 073 "Менеджмент"): навчальний посібник. – Львів: Растр-7, 2020. – 198 c. 2. Данько Ю. І., Медвідь В. Ю., Коблянська І. І. Методологія та організація наукових досліджень: у структурно-логічних схемах і таблицях: навчальний посібник. – Суми: Університетська книга, 2020. – 219 c. 3. Супрун Л. В., Супрун В. М. Методика та організація наукових досліджень: навчально-методичні вказівки. Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К» [електронний ресурс] – Доступно з: https://drive.google.com/file/d/1OMp5GtI5wI3wE29A_uqYumDKBBi4sesr/view?usp=sharing 4. Kelly M. A. The Fundamentals of Scientific Research: An Introductory Laboratory Manual / M. A. Kelly. – Wiley-Blackwell, 2020. – 208 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).