Навчально-дослідницька практика
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.00.O.014
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Мусійовська Оксана Богданівна, к.е.н., доцент
Козик Василь Васильович, к.е.н., професор
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1.Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК5.Здатність працювати в команді.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК8.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ФК3.Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки.
ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
ФК11.Здатність планувати, проводити та публічно презентувати результати наукових досліджень.
ФК12.Здатність застосовувати основи педагогіки і психології в освітньому процесі у закладах вищої освіти.
ФК13.Здатність самостійно здобувати нові знання, використовуючи сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки.
ФК14.Здатність визначати та критично оцінювати ключові тренди соціально-економічного розвитку та застосовувати їх для формування нових моделей економічних систем та процесів у науковій роботі.
Результати навчання: ПРН1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів.
ПРН15. Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, робити обґрунтовані висновки за результатами досліджень, презентувати результати, аргументувати свою думку.
ПРН16. Здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти, розробляти навчально-методичні матеріали.
ПРН17. Використовувати сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки.
ПРН18. Формулювати нові гіпотези та наукові проблеми у сфері економіки, пропонувати належні підходи та методи їх перевірки.
Комунікації (КОМ):
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
АіВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Стратегії розвитку соціально-економічних систем
Економічні інструменти управління проектами і програмами розвитку соціально-економічних систем
Фінансовий менеджмент у бізнесі
Економіка інтегрованих бізнес-структур
Діяльність суб’єктів економіки на зовнішніх ринках
Кореквізити:
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дослідницька складова навчально-дослідницької практики зорієнтована на закріплення теоретико-методологічних знань, одержаних студентами під час навчання, освоєння сучасних дослідницьких технологій та методики проведення всіх етапів науково-дослідних робіт сфері економіки – від постановки завдань дослідження до апробації його результатів. У результаті проходження цієї складової навчально-дослідницької практики здобувачі мають визначати структуру та логіку дослідницької частини магістерської кваліфікаційної роботи.
Навчальна складова спрямована на формування знань, практичних умінь і навичок викладацької діяльності, зокрема щодо розроблення навчально-методичних матеріалів, використання сучасних освітніх технологій.
Опис: Ознайомлення з навчально-методичними матеріалами кафедри та використанням сучасних освітніх технологій у навчальному процесі.
Обгрунтування актуальності дослідження, постановка проблеми, формулювання мети і завдань, визначення об'єкта та предмета наукового дослідження.
Пошук теоретичних джерел та збір статистичних матеріалів за напрямом наукового дослідження.
Узагальнення результатів теоретичного дослідження.
Аналіз статистичної інформації з метою виявлення загальних тенденцій розвитку досліджуваних показників.
Висунення наукової гіпотези і обгрунтування методів дослідження.
Проведення дослідження з використанням вибраних методів.
Аналізування отриманих результатів.
Розроблення структури та формулювання тез наукової статті (доповіді). Підготування наукової статті (доповіді), подання її для рецензії науковому керівнику.
Оформлення звіту про практику.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання письмового звіту про проходження практики та його захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмовий звіт про проходження практики (80%)
захист звіту (20 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації з проходження навчально-дослідницької практики, для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-наукової програми (ОНП) за спеціальністю 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» всіх форм навчання / Укл.: В.В. Козик, Н.Є. Селюченко, О.Б. Мусійовська – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 25 с.
2. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація) : навч. посіб. / за ред. А. А. Мазаракі. К.: КНЕУ, 2010. 280 с.
3. Кічор В. П. Статистичне моделювання бізнес-процесів: навчальний посібник / В. П. Кічор, В. В. Козик, Н. Є. Селюченко, Д. І. Скворцов. – Львів: «Растр-7», 2024. – 238 c.
4. Краус Н.М. Методологія та організація наукових досліджень: навч.-метод. посібник. Полтава: Оріяна, 2012. 183 с.
5. Мальська М., Паньків Н.. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Львів: Видавництво ЛНУ імені Івана Франка, 2020. - 226 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).