Управління бізнес-процесами

Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.051.05.E.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: к.е.н. Яневич Наталія Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набути знання і практичні навички у сфері управління бізнес-процесами.
Завдання: ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ФК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. ФК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання. ФКС 2.3. Здатність обґрунтовувати пропозиції та управлінські рішення щодо оптимізації бізнес-процесів задля досягнення стратегічних цілей розвитку підприємства.
Результати навчання: ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами. ПРН12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. ПРНС 2.2. Ідентифікувати та оцінювати ключові параметри трансформації бізнесу, розробляти й обґрунтовувати рішення щодо вибору оптимального способу перетворення підприємства на засадах використання методів та інструментів економічного управління. ПРНС 2.3. Ідентифікувати систему бізнес-процесів, які дозволяють досягти визначених стратегічних цілей, реалізовувати її формалізований опис та проводити оптимізацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Стратегії розвитку соціально-економічних систем Кореквізити: Контролінг для бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення дисципліни студенти будуть уміти: ідентифікувати систему бізнес-процесів, які дозволяють досягти визначених цілей; реалізовувати формалізований опис цієї системи бізнес-процесів, використовуючи систему міжнародних стандартів, представлених у формі відповідних нотацій; практично реалізовувати формалізований опис бізнес-процесів у середовищі спеціалізованих програмних систем, а саме: AllFusion Process Modeler; оптимізувати систему бізнес-процесів досягнення стратегічних цілей розвитку підприємства, використовуючи методи функціонально-вартісного аналізу, імітаційного моделювання, фінансового менеджменту та спеціалізовані програмні системи: AllFusion Process Modeler, FMS Damond і Аrena.
Опис: Теоретико-прикладні засади управління бізнес-процесами. Принципові підходи до моделювання діяльності підприємства у контексті цільового управління. Моделювання та оптимізація бізнес-процесів. Системи цілей і показників. Система збалансованих показників (СЗП) та інструментальні засоби представлення їх реалізації. Поопераційний облік витрат. Методики функціонально-вартісного аналізу. Побудова імітаційних моделей на основі бізнес-моделі підприємства. Проектування фінансової структури підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань передбачає оцінювання виконання та захисту лабораторних робіт та контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): - виконання та захист лабораторних робіт (70%); - виконання та захист контрольної роботи (30%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Маклаков.С. В. Моделирование бизнес-процессов с BPwin 4.0. – Москва: ДИАЛОГМИФИ, 2002. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.rulit.me/books/modelirovanie-biznes-processov-s-bpwin-4-0-read-164487-1.html 2.Нетепчук В.В. Управління бізнес-процесами: навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2014 – 158 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ep3.nuwm.edu.ua/8812/ 3.Пономаренко В.С., Мінухін С. В., Знахур С.В. Теорія та практика моделювання бізнес-процесів: монографія. Вид. ХНЕУ, 2013. – 244 с. 4.Робсон М. Реинжиниринг бизнес-процессов: практ. Руководство / М Робсон, Ф. Уллах; [пер. с англ., под. ред. Н.Д. Эрнашвили]. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 222 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).