Практикум з науково-дослідної роботи у галузі філософії права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Сливка Степан Степанович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: «Практикум з науково-дослідної роботи у галузі філософії права» – ознайомлення аспірантів з філософськоправовими проблемами деонтології права, поглиблення знань щодо засобів та методів підвищення ефективності наукових досліджень.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1 (Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики); ЗК4 (Здатність знаходити, відбирати, інтегрувати й систематизувати інформацію за певним напрямом і розробляти на її основі нові ідеї); ЗК5 Здатність застосовувати закони формальної логіки в процесі інтелектуальної діяльності; ЗК6 Здатність діяти відповідно до загального культурного світогляду, сформованого на основі морально-етичних норм та позитивних соціально-орієнтованих ціннісних переконань. Фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК2 (Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права; ФК5 (Розуміння сутності теоретичних основ та практичних підходів, специфіки правових інститутів та їх впливу на сучасне громадянське суспільство; ФК8 (Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій; ФК9 (Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування; ФК11 (Здатність здійснювати розробку правових актів та тлумачення права, надавати рекомендації щодо їх удосконалення).
Результати навчання: Знання (ЗН): ЗН 1 Показати фундаментальні знання, набуті у процесі навчання в межах обраної спеціалізації щодо теоретичних основ складових елементів права, їх правової природи, основ методології, функцій, принципів, структури, форм реалізації; ЗН 2 Відтворити глибокі знання в межах спеціалізації щодо еволюції думки про окремі елементи системи права з позначенням новацій і осучаснення; ЗН 3 Визначити правову проблематику практичної ситуації, критично осмислити наявні умови, окреслити наявні кола правовідносин; ЗН 4 Демонструвати знання професійних підходів, основ практичних прийомів правової роботи у межах обраної спеціалізації в праві. Уміння (УМ): УН 1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації; УН 2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. Комунікація (КОМ): КОМ 2 Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів; КОМ 3 (Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору; КОМ 4 Доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 2 Демонструвати здатність до подальших наукових досліджень з високим рівнем автономності (формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації; АіВ 3 Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані наукові результати дослідження; АіВ 4 Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток; АіВ 5 Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:Філософія права. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Теорія та філософія права, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Українське правознавство, в сучасному розумінні відомих особистостей та суспільства в цілому, звертає свій погляд до національних витоків та традицій народу, що в подальшому сприяє його відроджунню та ефективному існуванню. Національні елементи юриспруденції досить слабкі перед масштабними процесами суспільної чи державної глобалізації, що мають місце у світі. Але, не втрачаючи своєї національної індивідуальності та елементів, які притаманні тільки українському середовищу можна, досліджуючи минуле, вплинути на формування та вдосконалення правової сфери заради майбутніх поколінь.
Опис: 1.Завдання та предмет практикуму з науководослідної роботи у галузі філософії права. Наукові пошуки методологічних проблем у філософсько-правових дослідженнях. Методологічна структура. 2.Філософсько-енциклопедичні категорії у праві. Принципи та їх співвідношення між філософсько-правовими науками. Функції філософсько-правових наук. 3.Першість філософії права. Філософсько-правові проблеми будови людини. Типізація філософських антропологічно-правових проблем. 4.Метафізика й онтологія з науково-дослідної роботи у галузі філософії права. Проблеми реалізації онтологічно-правових догматів. Канонічно-правові проблеми. 5.Великі метафізичні парадигми з науково-дослідної роботи у галузі філософії права. Витоки деонтологічно-позитивістських проблем філософії права. Філософська терапія юридичної практики. 6.Вихідна точка метафізики з науково-дослідної роботи у галузі філософії права. Проблеми реалізації природно-державних процесів. Наслідки розв’язання державотворчих процесів у філософії права. 7.Критика метафізики з науково-дослідної роботи у галузі філософії права. Філософські засади архаїчного права. Перспективи філософсько-правової технології. 8.Герменевтика правових принципів буття. Реалізація онтологічно-правових догматів. Онтологічно-релігійні проблеми.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на семінарських заняттях; виконання і захист контрольної роботи та підсумкової контрольної роботи, підготовка тематичних рефератів, стандартизований контроль (тести). Загальне значення цих методів полягає в тому, щоб найкращим чином забезпечити своєчасний і всебічний зворотний зв’язок між студентами і викладачем.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів, яку можна набрати під час практичних занять складає 40 балів. Екзамен проводиться у письмовій формі у вигляді тестових запитань двох складностей та описового питання (50 балів) + усна компонента (10 балів). Таким чином, за результатами навчання студент за семестр може отримати – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сливка С. С., Романова А. С. Філософія права: навчальний посібник. Львів : Ліга-прес, 2018. 250 с. 2. Сливка С. С., Романова А. С., Коваль І. М. Філософія права: визначники у термінах та сентенціях. Навч. посібник. Львів : Растр-7, 2020. 212 с. 3. Сливка С. С., Романова А. С., Коваль І. М. Філософія права у схемах і таблицях і поняттях. Навч. посібник. Львів : Растр-7, 2020. 176 с. 4. Антропологія права: професійна аргументація. Монографія. С. С. Сливка, А. С. Романова, О. Л. Чорнобай, І. М. Коваль. Львів : Ліга-прес, 2018. 212 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).