Практикум з науково-дослідної роботи у галузі кримінального права
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.047
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Марисюк Костянтин Богданович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях
загальні компетентності:
ЗК1. Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики
ЗК3.Здатність представляти та обговорювати наукові результати власного дослідження українською та іноземною мовою у відповідності до специфіки напряму дослідження, використовувати іншомовні джерела у професійній сфері.
ЗК4. Здатність знаходити, відбирати, інтегрувати й систематизувати інформацію за певним напрямом і розробляти на її основі нові ідеї
Спеціальні фахові компетентності:
ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції.
ФК2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права
ФК 8. Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій.
ФК 9. Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
1. Глибинні знання методологічного забезпечення єдності судової практики у процесі застосування адміністративного, кримінального та кримінально-процесуального права.
2. Глибинні знання правового забезпечення входження України до єдиного європейського наукового та інноваційного простору.
•
вміти:
1. Застосовувати одержані знання з різних предметних сфер права для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження.
2. Застосовувати сучасні методи аналізу для встановлення єдності прав людини, демократії та верховенства права як основоположних цінностей сучасного світу.
3. Уміння планувати і проводити порівняльно-правові дослідження, виявляти сучасні тенденції і напрями розвитку правової системи України.
4. Застосовувати знання про закономірності взаємозв’язку національного та міжнародного права.
5. Вести наукову бесіду та дискусію українською та англійською мовами на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальне право
Основи кримінально-правової кваліфікації
Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінального права
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Практикум з науково-дослідної роботи у галузі кримінального права» – спеціальна юридична дисципліна, яка передбачена навчальним планом для обов’язкового вивчення, що вивчає законодавство, практику й науку про злочин і покарання в системі юридичних дисциплін та належить до фундаментальних і профілюючих. Вона передбачає вивчення комплексу кримінально-правових інститутів та теоретичних положень та значного масиву як національних, так і міжнародно-правових актів, постанов Пленуму Верховного Суду України. Актуальні питання теорії та практики в галузі кримінального права – одна з найважливіших і базових дисциплін, яка викладається в Національному університеті «Львівська політехніка». Досконале знання кримінального законодавства нашої держави є необхідною умовою успішної роботи в правоохоронних органах чи при зайнятті юридичною практикою. Спираючись на раніше отриманні знання про основні правові інститути, категорії та поняття кримінального права, аспіранти повинні не тільки розуміти, але й аналізувати проблемні питання з курсу “ Практикум з науково-дослідної роботи у галузі кримінального права”, а також пропонувати свої обґрунтовані пропозиції в кримінальне законодавство. Допомогою в цій роботі повинні стати матеріали науково-практичних конференції, виступи практичних працівників правоохоронних органів, розробки і наукові праці вчених академії, а також праці інших провідних дослідників як вітчизняних, так і закордонних. Кримінальне право структурно поділяється на дві тісно взаємопов’язані частини – Загальну та Особливу. До Загальної частини входять норми, що визначають завдання, принципи та основні інститути кримінального права. Особлива частина складається з сукупності норм, в яких містяться основні ознаки конкретних діянь, що визнаються злочином, та встановлені певні види й міра покарань за їх вчинення.
Опис: Тема 1. Розмежування кримінальних правопорушень у ході кримінально-правової кваліфікації
Тема 2. Кваліфікація кримінальних правопорушень, вчинених за наявності кваліфікуючих та привілеюючих ознак складу кримінального правопорушення
Тема 3. Особливості кваліфікації так-званих «ускладнених» кримінальних правопорушень
Тема 4. Кваліфікація посткримінальної поведінки
Тема 5. Кваліфікація діянь, вчинених при відсутності всіх ознак складу кримінальних правопорушень
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є:
- усне опитування на практичних (семінарських) заняттях;
- виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу;
- письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо);
- захист індивідуального письмового завдання;
- виконання домашнього письмового завдання,
- форма підсумкового контролю: залік.
Критерії оцінювання результатів навчання аспірантів
Поточна успішність – 40
Науково-дослідні завдання – 60
Підсумкова оцінка - 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточна успішність – 40
Науково-дослідні завдання – 60
Підсумкова оцінка - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антипов В.В. Обставини, які виключають застосування кримінального покарання : монографія / В.В. Антипов, В.І. Антипов. - К.: Атіка, 2004. - 208 с
2. Антонов А.Д. Принципы криминализации общественно-опасных деяний в уголовно- правовой науке / А.Д. Антонов // Вестник МГУ. Сер. 11. Право. – 2000. – № 4. – С. 79–90.
3. Антонюк Н.О. Кримінальна відповідальність за заподіяння майнової шкоди шляхом обману або зловживання довірою: Монографія. – Львів, ПАІС, 2008. – 216 с.
4. Багрий-Шахматов Л.В. Социально-правовые проблемы уголовной ответственности и форм ее реализации. - О.: Юридична література, 2000. – 412 с.
5. Бажанов М.И. Множественность преступлений по уголовному праву Украины / М.И. Бажанов. – Харьков: Право, 2000. – 128 с.
6. Баулін Ю.В. Звільнення від кримінальної відповідальності: Монографія. – К.: Атіка, 2004. – 296 с.
7. Бачинин В.А. Философия преступления и наказания. - Харьков, Фоліо, 1999. – 607 с.
8. Беккария Ч. О преступлениях и наказании. - М.: Стелс, 1995. - 303 с.
9. Книженко О.О. Санкції у кримінальному праві: монографія /О.О. Книженко. – Харків: НикаНова, 2011. - 336 с.
10. Кривоченко Л.М. Класифікація злочинів за ступенем тяжкості у Кримінальному кодексі України: монографія /Л.М. Кривоченко. – К.: Юрінком Інтер, 2010. – 120 с.
11. Трубников В.М. Человек, наука и законы развития в новом гражданском обществе //Від громадянського суспільства – до правової держави: Тези доповідей ІУ Міжнародної науково-практичної конференції. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2009. – 455 с.
12. Трубников В.М. Деякі концептуальні напрями вдосконалення кримінального і кримінально-виконавчого права України //Вісник Харк. нац. ун-т. імені В.Н. Каразіна. № 872. Серія: Право. Збірник наукових праць. Випуск № 6. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2009. – 305 с.
13. Трубников В.М. Кримінальне право як знаряддя справедливості //Від громадянського суспільства – до правової держави: Тези доповідей У Міжнародної науково-практичної конференції. – Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2010. – 400 с.
14. Трубников В.М. Свобода воли или судьба? //Від громадянського суспільства – до правової дерави: Теорія та практика протидії злочинності: УІ Міжнародна науково- практична конференція, 15 квітня 2011 р., м. Харків: Збірник тез доповідей. – Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2011. – 246 с.
15. Трубников В.М. Система мер уголовно-правового воздействия вместо системы наказаний // Вісник Харк. нац. ун-т. імені В.Н. Каразіна. № 945. Серія: Право. Збірник наукових праць. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2011. – 356 с.
16. Фесенко Є.В. Об’єкт злочину під кутом зору теорії цінностей, а також опонентів цієї концепції / Є.В. Фесенко // Адвокат. – 2003. – № 6. – С. 9.
17. Зінченко І. Кваліфікація злочинів при їх множинності та конкуренції кримінально-правових норм. Харків : Право, 2017. 114 с.
18. Иванов А. Квалификация преступления как обязательный элемент установления объективной истины. Расследование преступлений: проблемы и пути их решения : сб. науч.-практ. тр. М., 2013. Вып. 1. С. 71-75.
19. Орловський Р. Диференціація кримінальної відповідальності при співучасті. Питання боротьби зі злочинністю : зб. наук. пр. Харків : Право, 2013. Вип. 26. С. 53-63.
20. Орловський Р. Кримінальна відповідальність за невдалу співучасть. Вісник
21. Созанський Т. Кваліфікація сукупності злочинів. Львів : ЛУВС, 2012. 240 с.
22. Тацій В. Об’єкт і предмет злочину у кримінальному праві. Харків : Право, 2016. 256 с.
23. Тихий В. Злочин, його види та стадії. Київ : Промені, 2007. 40 с.
24. Ус О. Кваліфікація злочинів : сутність та поняття. Вісник Харківського національного університету ім. В. Каразіна. №1106. Серія «Право». 2014. Вип. 17. С. 171-175.
25. Ус О. Кримінальна відповідальність за підбурювання до злочину. Харків : Видавництво ФОП Вапнярчук Н.М., 2007. 264 с.
26. Ус О. Кримінально-правова оцінка вчиненого діяння за ознаками об’єкта складу злочину. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Право». 2016. Вип. 41, т. 2. С. 139-144.
27. Ус О. Критерії класифікацій та види кримінально-правової кваліфікації. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Юридичні науки». 2015. Вип. 5. С. 15-19.
28. Шевченко Є. Злочини з похідними наслідками. Харків : Видавництво СПД-ФО Вапнярчук Н. М., 2005. 216 с.
29. Яремко Г. Бланкетні диспозиції в статтях Особливої частини Кримінального кодексу України. Львів : ЛДУВС, 2011. 432 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).