Правова статистика у кримінологічних та кримінально-правових дослідженнях
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Лектор: професор Гумін Олексій Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток таких компетентностей:
інтегральних: ШТ
здатність продукувати інноваційні наукові ідеї,
оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності,
вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної
діяльності,
проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях
загальних:
ЗКІ-здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних
світоглядних та прикладних проблем - юридичної науки та практики;
зкз -здатність представляти та обговорювати наукові результати власного дослідження
української та іноземною мовою у відповідності до специфіки напряму дослідження,
використовувати іншомовні джерела у професійній сфері;
ЗК4-здатність знаходити, відбирати, інтегрувати й систематизувати інформацію за певним
напрямком і розробляти на її основі нові ідеї.
фахових:
• ФКІ-професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини,
світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в конз^ексті глобалізації та
євроінтеграції;
• ФК2-розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до
європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права;
• ФК8 -здатність виробляти правові позиції для розв'язання правових проблем та практичних
ситуацій ;
• ФК9 -здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі
міжнародного рівня , у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості,
правозастосування;
Результати навчання даної дисципліни «Правова статистика у кримінологічних та
кримінально-правових дослідженнях» деталізують такі програмні результати навчання:
• УН 1- збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи
системи права у межах обраної спеціалізації;
• УН 2- Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації,
пропонувати варіанти побудови аргументації;
• КОМ 1 - Взаємодіяти з фахівцями інших галузей при розробці та реалізації необхідних актів
застосування права, правових, процесуальних документів;
• КОМ2- організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх
складових елементів;
КОМЗ- брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості,
правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору;
КОМ4-ДОНОСИТИ до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та
власний ДОСВІД з актуальних питань права;
АІВ1- професійно захищати, представляти інтереси клієнтів у різних правових ситуаціях у
судах, органах прокуратури, нотаріальних органах, поліції, органах державної влади,
місцевого самоврядування, дипломатичних представництвах, перед фізичними, юридичними
особами незалежно від організаційно-правової форми та підпорядкування;
АІВ2-демонструвати здатність до подальших наукових досліджень з високим рівнем
автономності (формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації;
АІВЗ-здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані наукові
результати дослідження;
АІВ4 -оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий
професійний розвиток;
АІВ5-приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних
правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером,
відповідати за командну роботу.
Результати навчання: Результати навчання:
• глибинні знання методологічного забезпечення єдності судової практики у процесі застосування адміністративного, кримінального та кримінально-процесуального права;
• глибинні знання правового забезпечення входження України до єдиного європейського наукового та інноваційного простору;
• застосовувати одержані знання з різних предметних сфер права для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження;
• застосовувати сучасні методи аналізу для встановлення єдності прав людини, демократії та верховенства права як основоположних цінностей сучасного світу;
• уміння планувати і проводити порівняльно-правові дослідження, виявляти сучасні тенденції і напрями розвитку правової системи України;
• застосовувати знання про закономірності взаємозв’язку національного та міжнародного права;
• здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення;
• здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації;
• здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані результати дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі:
• Профілактика злочинів,
• Кримінальне право,
• Кримінологія.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст навчального модуля:
Предмет, метод та значення правової статистики у кримінологічних та кримінально-правових дослідженнях. Статистичне спостереження й облік злочинів у правоохоронних органах. Статистичні зведення, групування та аналіз у кримінологічних та кримінально-правових дослідженнях. Абсолютні, відносні, середні величини та їх використання у кримінологічних і кримінально-правових дослідженнях. Динамічні ряди та їх використання у кримінологічних і кримінально-правових дослідженнях. Загальна характеристика стану злочинності та кримінологічних аналіз окремих видів злочинів в Україні. Методика розроблення прогнозів криміногенної ситуації та підготовки типових планів профілактики злочинів
Опис: Предмет, метод та значення правової статистики кримінологічних і
кримінально-правових дослідженнях
2 Статистичне спостереження й облік злочинів у правоохоронних органах .
3.Статистичні зведення, групування та аналіз у кримінально-правових і
кримінологічних дослідженнях
4.Вибіркове спостереження у кримінально-правових і кримінологічних
дослідженнях
5 Абсолютні, відносні, середні величини та їх використання у кримінологічних і кримінально-правових дослідженнях
6. Динамічні ряди та їх використання у кримінологічних і кримінальноправових дослідженнях 1
7 Загальна характеристика стану злочинності га кримінологічний аналіз окремих видів злочинів в Україні
8 Методика розроблення прогнозів криміногенної ситуації та підготовки
типових планів профілактики кримінальних правопорушень
Методи та критерії оцінювання: Форми та методи навчання: лекції, семінарські, практичні заняття, самостійна робота
Методи і критерії оцінювання:
• усне та псиьмове опитування (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Форми та методи навчання: лекції, семінарські, практичні заняття, самостійна робота
Методи і критерії оцінювання:
• усне та псиьмове опитування (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Правова статистика: Підруч. для студ. юрид. спец. вищ.навч. закл. / За ред. В. В. Голіни. – Х.: Право, 2008. – 196 с.
2. Правова статистика: Підручник / Моісеєв Є. М., Джужа О. М., Василевич В. В. та ін.; За заг. О. М. Джужи.- К.: Атіка, 2008.- 392 с.
3. Кальман О. Г. Статистичний облік і звітність у правоохоронних органах України : наук.-практ. посіб. / Кальман О. Г., Христич І. О. – Х.: ІВПЗ АПрН України : Гимназия, 2002. – 140 с.
4.Правовая статистика и статистическая юриспруденция
2015 / Матвеев Илья Викторович, Савченко Дмитрий Александрович, Ульянова Вера Владимировна
5.Предмет правовой статистики и статистической юриспруденции
2015 / Савченко Д.А.
6.Характеристики Статистичні методи на основі Microsoft Excel 2016. Навчальний посібник
7. Маргарита Акуліч Статистика в таблицах, формулах и схемах
2009 128 с
8.Анатолій Мармоза Практикум з правової статистики.Центр навчальної літератури 2019 с. 316
9.Шехавцов Р.М., Хавронюк М.І. Звіт щодо кримінальної статистики в
Україні. - К., 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).