Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінально-виконавчого права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: професор Гумін Олексій Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1. Засвоєння аспірантами змісту та суті кримінально-виконавчого права загалом її характерних особливостей зокрема; 2. Ознайомлення з науковими досягненнями кримінально-виконавчого права та особливостями правового регулювання процесу виконання та відбування кримінальних покарань в Україні.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях Загальні компетентності: ЗК1. Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики Спеціальні фахові компетентності: ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції. ФК2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права ФК 8. Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій. ФК 9. Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: реалізувати вимоги держави щодо формування у працівників правового напряму високої професійної майстерності; самостійно працювати з навчальною та спеціальною літературою, нормативно-правовими актами; формувати власну точку зору, дотримуватись логічної послідовності у професійній діяльності; використовувати свої теоретичні знання та практичні навики для підвищення ефективності професійної діяльності; здійснювати аналітичну роботу. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: УН 1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації УН 2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. КОМ 1. Взаємодіяти з фахівцями інших галузей при розробці та реалізації необхідних актів застосування права, правових, процесуальних документів. КОМ 2. Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів. КОМ 3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору. КОМ 4. Доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права. АіВ 4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток. АіВ 5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальне право Актуальні питання теорії та практики у галузі кримінального права
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни “Актуальні питання теорії та практики в галузі кримінально-виконавчого права” є складовою частиною загального завдання по підготовці висококваліфікованих фахівців-юристів. Навчальна дисципліна передбачає ознайомлення з предметом, методом, принципами, джерелами, системою норм кримінально-виконавчого права, поняттям кримінально-виконавчих правовідносин, питаннями виправлення і ресоціалізації засуджених, правовим статусом засуджених, системою органів і установ виконання покарань, а також вивчення порядку і умов виконання покарань не пов'язаних з позбавленням волі та пов'язаних з позбавленням волі, вивчення підстав та порядку звільнення від відбування покарання та соціальної адаптації осіб, звільнених від відбування покарання. Заняття навчальної дисципліни “Актуальні питання теорії та практики в галузі кримінально-виконавчого права” проводиться на основі раціонального поєднання активних форм і методів навчання з практичною спрямованістю занять. Завершується вивчення цієї навчальної дисципліни складанням іспиту.
Опис: Тема 1. Кримінально-виконавча політика України Тема 2. Міжнародне співробітництво з проблем виконання кримінальних покарань і поводження з засудженими
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: - усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; - виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо); - тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; - письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо); - захист індивідуального письмового завдання; - виконання домашнього письмового завдання, - форма підсумкового контролю: іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 40 балів (практичні (семінар) заняття, доповідь, участь у ділових, імітаційних іграх), реферат, робота у ВНС -20; Індивідуальне наукове дослідне завдання (наукові публікації, участь у конференціях, олімпіадах та інше - 20). Екзаменаційний контроль 60 балів ( письмова компонента -50; усна компонента-10) Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Відповідно до «Положення про рейтингове оцінювання досягнень здобувачів освітиів Національного університету «Львівська політехніка»: «5» балів – («відмінно») виставляється за знання навчального матеріалу, включаючи: аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння аналізувати феномени, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач (казусів), коректне застосування відповідних норм вітчизняного законодавства, міжнародного та/або окремих іноземних держав, слідчої, судової практики, статистичних платформ, тощо; «4» бали – («добре») виставляється за, загалом, правильне розуміння навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання задач (казусів), коректне застосування відповідних норм вітчизняного законодавства; «3» бали – («посередньо») виставляється за фрагментарні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, не повне застосування теоретичних положень та відповідних норм вітчизняного законодавства, під час розв’язання задач (казусів); «2» бали – («задовільно») виставляється за фрагментарні знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за недостатнє застосування теоретичних положень під час розв’язання задач (казусів); проблематичність використання відповідних норм вітчизняного законодавства; «1» бал – («незадовільно») виставляється за незнання більшої частини навчального матеріалу, істотні помилки, прогалини у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання задач (казусів), невміння орієнтуватися у пошуку відповідних норм вітчизняного законодавства, посилатися на них; «0» балів – виставляється за неготовність до заняття.
Рекомендована література: 1. Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції:постанова Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 20. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1252-2020-%D0%BF#Text 2. Європейська конвенція про нагляд за умовно засудженими або умовно звільненими правопорушниками. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_007#Text 3. Європейські пенітенціарні правила (Рекомендація № R (2006)2 Комітету Міністрів держав-учасниць). URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_032#Text. 4. Загальна Декларація прав людини. Документ ООНА/РЕ 2/7А. Прийнятий 10.12.1948р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_015#Text 5. Інструкція про порядок здійснення міжнародного співробітництва з питань взаємної правової допомоги, видачі правопорушників (екстрадиції), передачі (прийняття) засуджених осіб, виконання вироків та інших питань міжнародного судового співробітництва у кримінальному провадженні під час судового провадження: наказ Міністерства юстиції України від 19.08.2019. № 2599/5. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0956-19. 6. Конвенція проти катувань та інших жорстоких нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження й покаранняURL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_085#Text. 7. Конституція України. Прийнята Верховною радою України 28 червня 1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. №30. Ст. 141. 8. Кримінальний кодекс України: URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text. 9. Кримінальний процесуальний кодекс України. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4651-17#Text. 10. Кримінально-виконавчий кодекс України: URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1129-15#Text 11. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_043#Text 12. Мінімальні стандартні правила поводження з в'язнями. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_212#Text.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Кодексу корпоративної культури Національного університету «Львівська політехніка»»(затвердженого наказом ректора19.03.2020 № 149-1-10).