Аудит енерговикористання і програм енергоощадності
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.141.00.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Маліновський Антон Антонович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів
компетентностей:
загальні компетентності:
- знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для
освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
- здатність до використання іноземної мови у професійній діяльності;
- уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях;
- креативність, здатність до системного мислення;
- відповідальність за якість виконуваної роботи;
- ініціативність та підприємницький дух
фахові компетентності:
- знання і розуміння сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки
виробництва; технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і
правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного
устаткування та обладнання;
- здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування
для розв’язання типових завдань інженерної діяльності;
- здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в промисловості і
розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових
обов’язків;
- здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для
створення нових та під час обслуговування існуючих електроенергетичних,
електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових;
- здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати
використані технічні рішення та обладнання;
- здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та
враховувати нетехнічні аспекти під час розв’язання інженерних задач та проведення
досліджень;
- здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в
задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
- здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично
оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
- знання і розуміння сучасних енергоощадних технологій в промисловості, транспорті,
агропромисловому секторі, комунальній сфері;
- здатність застосовувати знання й практичні навички для створення нових систем
електроспоживання.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним
продемонструвати такі результати навчання:
знати:
1) завдання і мету дослідження використання енергетичних ресурсів на об’єкті;
2) методологію енергоаудиту;
3) прийоми визначення потенціалу заощадження енергії;
4) організаційно-технічні заходи зі зниження споживання енергії.
вміти:
1) вибирати методи і проводити енергетичне обстеження об’єктів;
2) аналізувати і критично оцінювати поточний стан енерговикористання;
3) досліджувати потоки енергії на об’єкті;
4) критично оцінювати показники функціонування систем енерговикористання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи енергетичної політики;
• Теоретичні основи електротехніки,
• Основи теплотехніки,
• Метрологія і електричні вимірювання.
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основи виконання енергетичного аудиту на об’єктах енергоспоживання як
важливої складової з заходів підвищення ефективності енерговикористання. Наведені
особливості всіх етапів енергоаудиту, опрацювання енергоощадних заходів та їхнього технікоекономічного обґрунтування, а також рекомендації з підготовлення звіту з енергоаудиту та його
презентації замовнику.
Опис: Функції й етапи енергетичного аудиту. Методи визначення обсягів і вартості споживання енергії і енергоносіїв на об’єкті аудиту. Тарифи на енергоносії. Аналіз і оцінювання стану використання енергії. Визначення потенціалу енергоощадності. Заходи з покращання енерговикористання у виробничих процесах та створенні мікроклімату в промислових та житлових будівлях. Складання та обґрунтування переліку енергоощадних заходів на об’єкті аудиту. Критерії оцінювання ефективності заходів. Вимоги до формування та змісту звіту з енергетичного аудиту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне
опитування; оцінка активності на практичних заняттях, оригінальність у виконанні РГР тощо.
Екзамен – тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з розрахункової роботи, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Енергетичний аудит. Навчальний посібник/ О.І.Соловей, В.П.Розен, Ю.Г.Лега, О.О.Ситник, А.В.Чернявський, Г.В.Курбака. – Черкаси:ЧДТУ, 2005. – 299с.
2. Енергетичний аудит об’єктів житлово-комунального господарства: Монографія/ В.П.Розен, О.І.Соловей, С.В.Бржестовський, А.В.Чернявський, П.В.Розен// Під заг.ред. В.П.Розена, О.І.Солов’я – К.: ПП ВКФ «ДЕЛЬТА ФОКС», 2007. -224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).