Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.141.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Стахів Петро Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • Знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін.
• здатність до аналізу та синтезу;
• уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
• уміння опрацьовувати та представляти результати наукових досліджень знання і розуміння наукових понять, теорій і методів,
необхідних для розв’язання задач в електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування;
• здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльності та виконання наукових досліджень;
• здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні
експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень;
• здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати
системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень;
• здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
• здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та
захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльності;
• здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових;
• здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень;
• здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання;
• здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • вища математика;
• фізика;
• математичне моделювання в електроенергетиці;
• математичні задачі електроенергетики;
• програмування та програмне забезпечення для інженерних розрахунків.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються наукові засади та методи здійснення наукових досліджень зі спеціальності. З практичного погляду питання макромоделювання динамічних систем, принципи, методи й алгоритми побудови неперервних та дискретних макромоделей складних динамічних електромеханічних та електроенергетичних систем, розроблення та використання програмного забезпечення на їх основі.
Дисципліна враховує особливості підготовки магістрів усіх спеціалізацій, які відповідають спеціальності “Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка”.
Опис: Тема 1. Послідовність проведення наукових досліджень та розробок. Загальнонаукові методи досліджень. Конкретно-наукові методи дослідження. Методи емпіричного і теоретичного рівнів дослідження. Методи планування наукових досліджень. Ефективність наукових досліджень та її критерії.
Тема 2. Математичне моделювання, його суть та етапи.. Динамічні системи та їх моделювання.
Тема 3. Аналіз існуючих чисельних методів для розрахунку перехідних процесів.
Тема 4. Асоційовані дискретні моделі та їх застосування до розрахунку перехідних процесів
Тема 5. Методи побудови математичних моделей та макромоделей.
Тема 6. Математичне й імітаційне моделювання й макромоделювання в електроенергетиці та електромеханіці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт (40%);
Заліковий контроль здійснюється в період сесії в письмово-усній формі (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та семестровим контролем. Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт. Заліковий контроль здійснюється в період сесії в письмово-усній формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Стахів П. Г. Дискретне макромоделювання в електротехніці та суміжних областях. Монографія / П. Г. Стахів, Ю. Я. Козак, О. П. Гоголюк; Нац. ун-т “Львів. політехніка”. – Л.: Вид-во Нац. ун-ту “Львів. політехніка”, 2014. – 260 с.
2. Матвійчук Я. М. Математичне макромоделювання динамічних систем: теорія та практика.–Львів: Видавн. центр Львів. нац. ун–ту ім. Івана Франка, 2000. – 215 с.
3. Льюнг Л. Индефикация систем. Теория для пользователя /Льюнг Л. – М.: Наука, 1991. – 432 с.
4. Кириленко О. В. Математичне моделювання в електроенергетиці: підручник / О. В. Кириленко, М. С. Сегеда, О. Ф. Буткевич, Т.А. Мазур. – Львів: Вид-во Національного університету "Львівська політехніка", 2010. – 608 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).