Наукові дослідження та семінари за їх тематикою

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.141.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Стахів Петро Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни “Наукові дослідження та семінари за їх тематикою” сформувати у магістрів системні знання у сфері методів дослідження у сфері електроенергетики та електромеханіки на основі класичної теорії математичного моделювання й макромоделювання динамічних систем, ознайомитись з принципами, методами й алгоритмами побудови неперервних та дискретних макромоделей складних динамічних електромеханічних і електроенергетичних систем на основі методів оптимізації, експертного аналізу та розпаралелення обчислень.
Завдання: • Знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. • здатність до аналізу та синтезу; • уміння працювати як індивідуально, так і в команді; • уміння опрацьовувати та представляти результати наукових досліджень знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для розв’язання задач в електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх устаткування; • здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльності та виконання наукових досліджень; • здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень; • здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень; • здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем; • здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльності; • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем та їх складових; • здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень; • здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; • здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • вища математика; • фізика; • математичне моделювання в електроенергетиці; • математичні задачі електроенергетики; • програмування та програмне забезпечення для інженерних розрахунків.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються наукові засади та методи здійснення наукових досліджень зі спеціальності. З практичного погляду питання макромоделювання динамічних систем, принципи, методи й алгоритми побудови неперервних та дискретних макромоделей складних динамічних електромеханічних та електроенергетичних систем, розроблення та використання програмного забезпечення на їх основі. Дисципліна враховує особливості підготовки магістрів усіх спеціалізацій, які відповідають спеціальності “Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка”.
Опис: Тема 1. Послідовність проведення наукових досліджень та розробок. Загальнонаукові методи досліджень. Конкретно-наукові методи дослідження. Методи емпіричного і теоретичного рівнів дослідження. Методи планування наукових досліджень. Ефективність наукових досліджень та її критерії. Тема 2. Математичне моделювання, його суть та етапи.. Динамічні системи та їх моделювання. Тема 3. Аналіз існуючих чисельних методів для розрахунку перехідних процесів. Тема 4. Асоційовані дискретні моделі та їх застосування до розрахунку перехідних процесів Тема 5. Методи побудови математичних моделей та макромоделей. Тема 6. Математичне й імітаційне моделювання й макромоделювання в електроенергетиці та електромеханіці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт (40%); Заліковий контроль здійснюється в період сесії в письмово-усній формі (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та семестровим контролем. Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт. Заліковий контроль здійснюється в період сесії в письмово-усній формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Стахів П. Г. Дискретне макромоделювання в електротехніці та суміжних областях. Монографія / П. Г. Стахів, Ю. Я. Козак, О. П. Гоголюк; Нац. ун-т “Львів. політехніка”. – Л.: Вид-во Нац. ун-ту “Львів. політехніка”, 2014. – 260 с. 2. Матвійчук Я. М. Математичне макромоделювання динамічних систем: теорія та практика.–Львів: Видавн. центр Львів. нац. ун–ту ім. Івана Франка, 2000. – 215 с. 3. Льюнг Л. Индефикация систем. Теория для пользователя /Льюнг Л. – М.: Наука, 1991. – 432 с. 4. Кириленко О. В. Математичне моделювання в електроенергетиці: підручник / О. В. Кириленко, М. С. Сегеда, О. Ф. Буткевич, Т.А. Мазур. – Львів: Вид-во Національного університету "Львівська політехніка", 2010. – 608 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).