Автоматизовані електроприводи гірничовидобувної промисловості
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.141.11.E.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: проф. Маляр Андрій Васильович, доц. Цяпа Володимир Богданович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання про основні тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в гірничовидобувній промисловості.
• Знання і розуміння технічних процесів, методів аналізу і синтезу електромеханічних систем кар'єрних екскаваторів, бурових і нафтовидобувних установок.
• Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички під час обслуговування та модернізації існуючих електромеханічних систем кар'єрних екскаваторів, бурових і нафтовидобувних установок.
• Здатність критично аналізувати основні показники функціонування систем автоматизованих приводів гірничовидобувної промисловості та оцінювати прийняті технічні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія автоматичного керування.
• Автоматизований електропривід загальнопромислових механізмів.
• Системи керування електроприводами.
Короткий зміст навчальної програми: Технологія будівництва нафтових та газових свердловин. Автоматизація процесів буріння. Оптимізація процесів буріння. Електропривод і автоматизація підіймальної системи бурової установки. Електропривод роторного стола. Електропривод бурових помп. Технологічні процеси видобування нафти. Основні відомості про електричні одноківшові екскаватори і режими їх роботи. Екскаваторні електроприводи з приводом на постійному струмі. Схеми керування одноківшевими екскаваторами.
Методи та критерії оцінювання: Захист звітів з лабораторних робіт, усне опитування, розрахунково-графічна робота (40%)
Підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Маляр А.В., Калужний Б.С. Системи автоматизованого керування і моніторингу процесом видобування нафти. Монографія. – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2012. – 272 с.
2. Вадецкий Ю.В. Бурение нефтяных и газових скважын. Учебник. – М.: Академия, 2003. -353с.
3. Бариев Н.В. Электрооборудование одноковшовых экскаваторов. – М.: Энергия, 1980. - 296 с.