Технологія переробки радіоактивних відходів

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.02.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Матіко Гадина Федорівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • здатність демонструвати знання і розуміння проблеми ядерної безпеки, зокрема, знати основні методи та технології захоронення радіоактивних відходів; • здатність демонструвати знання проблеми безпечного поводження з радіоактивними відходами. • вміти застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; • вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Ядерна та нейтрона фізика; • Ядерні енергетичні реактори, кореквізити: • Атомні електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Оцінка стану екологічної безпеки у сфері поводження з відходами. Екологічна безпека в сфері поводження з відходами у населених пунктах. Екологічна безпека в сфері поводження з відходами на підприємствах. Забезпечення екологічної безпеки при роботі в галузі поводження з відходами. Відповідальність та контроль в сфері управління та поводження з відходами.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування (30%) • підсумковий контроль (70 %, залік): контрольна робота
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій з дисципліни «Екологічна безпека управління відходами» / О. В. Хандогіна. – ХНУМГ ім. О. М. Бекетова; – Харків: 2018. – 28 с. 2. Поводження з радіоактивними відходами / А. В. Носовський, З. М. Алексєєва, Г. П. Борозенець та ін.; За ред. А. В. Носовського. – К.: Техніка, 2007. – 368 с. 3. Поводження з радіоактивними відходами при експлуатації АЕС ДП «НАЕК «Енергоатом»: звіт за 2013 рік 4. INTERNATIONAL ATOMIC ENERGY AGENCY, Handling and Treatment of Radioactive Aqueous Wastes, IAEA TECDOC-654, Vienna (1992). 5. INTERNATIONAL ATOMIC ENERGY AGENCY, Treatment and Conditioning of Radioactive Organic Liquids, IAEA-TECDOC-656, Vienna (1992).