Парогенератори атомних електричних станцій, частина 2

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Кузнецова Марта Ярославівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань про енергетичну роль АЕС у паливно-енергетичному комплексі країни, вивчення принципу роботи парогенераторів АЕС, конструкцій парогенераторів АЕС, що використовуються в світовій та вітчизняній ядерній енергетиці, призначення окремих елементів парогенератора, ознайомлення з основними конструктивними рішеннями, закріплення знань з гідродинаміки та теплообміну однофазних та двофазних потоків, які мають значення для розуміння процесів, що відбуваються в парогенераторі та визначають конструктивні рішення по забезпеченню надійної та безпечної роботи парогенераторів; формування теоретичних та практичних знань в галузі розрахунків та конструювання парогенераторів в цілому і окремих його елементів.
Завдання: загальні компетентності: - здатність розв’язувати спеціалізовані задачі і практичні проблеми в галузі атомної енергетики, що характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів математики, фізики, хімії та інженерних наук - здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. фахові компетентності: - здатність продемонструвати систематичне розуміння ключових аспектів та концепції розвитку галузі атомної енергетики. - здатність розробляти та впроваджувати заходи з підвищення надійності та ядерно-радіаційної безпеки при проектуванні та експлуатації обладнання атомно-енергетичного комплексу. - здатність виявляти, класифікувати і описувати ефективність систем атомних електричних станцій та їх компонентів. - здатність використовувати знання характеристик специфічних матеріалів, обладнання, процесів та продуктів у професійній діяльності в галузі атомної енергетики. - здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів.
Результати навчання: • Знати: - гідродинамічні процеси у парогенераторах з водяним теплоносієм; - теплообмінні процеси у парогенераторах з водяним теплоносієм: теплообмін з однофазних середовищ, теплообмін при зміні агрегатного струму, криза тепловіддачі; - методики гідравлічного, теплового розрахунків парогенераторів; - основи методики розрахунків на міцність елементів парогенераторів; - теплові та гідравлічні умови роботи поверхонь теплообміну; - основи проектування парогенераторів: методики теплового, гідродинамічного та конструкційного розрахунків; - основні режими роботи парогенераторів: пуск, робота при номінальному навантаженні, зупинка; - основні проблеми та аварій, що виникали під час експлуатації парогенераторів. • Вміти: - розрахувати водний режим і здійснювати заходи для його підтримки; - робити техніко-економічні розрахунки з метою оптимізації парогенеруючої установки; - використовувати нормативно-технічну документацію, каталоги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • вищаматематика • фізика • хімія • технічна термодинаміка • тепломасообмін • гідрогазодинаміка • матеріалознавство • парогенератори АЕС, Ч.1 кореквізити: • теплообмінні апарати АЕС • атомні електричні станції
Короткий зміст навчальної програми: Основи конструювання і розрахунків парогенераторів АЕС. Вимоги до парогенераторів АЕС. Види і завдання розрахунків парогенераторів АЕС. Вибір матеріалу для виготовлення ПГ АЕС. Загальна характеристика процесів, що протікають в парогенераторах.Гідродинаміка і теплообмін. Фізико-хімічні процеси. Теплообмін в парогенераторах. Гідродинамічні порцеси в парогенераторах. Теплові і гідродинамічні умови роботи поверхонь теплообміну. Закономірності переходу домішок води в пару. Водний режим парогенераторів АЕС. Розрахунок водного режиму і пристроїв сепарації. Конструкційні матеріали і розрахунок деталей парогенераторів на міцність.
Опис: 1. Основи конструювання і розрахунків парогенераторів АЕС 2. Загальна характеристика процесів, що протікають в парогенераторах 3. Теплообмін в парогенераторах 4. Гідродинамічні процеси в парогенераторах 5. Теплові і гідродинамічні умови роботи поверхонь теплообміну 6. Закономірності переходу домішок води в пару 7. Водний режим парогенераторів АЕС 8. Розрахунок водного режиму і пристроїв сепарації 9. Конструкційні матеріали і розрахунок деталей парогенераторів на міцність
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним та екзаменаційним контролями. Поточний контроль: – підготовка та виконання практичних занять. Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Екзаменаційний контроль проводиться у формі письмового та усного опитування та/або тестового контролю. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та семестрового екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 20 балів Екзаменаційний контроль (ЕК) – 80 балів - письмова компонента - 70 балів; - усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Лукесевич Б.И., Трунов Н.Б., Драгунов Ю.Г., Давиденко С.Е. Парогенераторы реакторных установок ВВЭР для атомных электростанций.-М.: ИКЦ «Академкнига», 2004.-391с.; 2. Чулкін О.О. Теплообмінне обладнання АЕС. Конспект лекцій для студентів і магістрів спеціальності «Атомна енергетика». – Одесса: Наука і техніка, 2005 – 80с.; 3. Трунов Н.Б., Логвинов С.А., Драгунов Ю.Г «Гидродинамические и теплохимические процессы в парогенераторах АЭС с ВВЭР» . -М.: Энергоатомиздат, 2001 – 354с. 4. Титов В.Ф., Рассохин Н.Г., Федоров В.Г. «Парогенераторы атомных электростанций» -М.: Атомиздат, 1998г.-390с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).