Основи автоматики та автоматизації енергетичних об'єктів
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.00.O.041
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Доцент, к.т.н., Брилинський Р. Б.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ - Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі і практичні проблеми в галузі атомної енергетики, що характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів математики, фізики, хімії та інженерних наук.
загальні компетентності:
ЗК13- Здатність до аналізу та синтезу;
фахові компетентності:
ФК7- Здатність досліджувати та визначати проблему і ідентифікувати обмеження, включаючи ті, що пов’язані з питаннями законодавства, охорони природи, сталого розвитку, здоров'я і безпеки та оцінками ризиків в галузі атомної енергетики; ФК9 - Здатність враховувати ширший міждисциплінарний інженерний контекст у професійній діяльності.
Результати навчання: ПР7 - Використовувати наукову і технічну літературу, бази даних та інші відповідні джерела інформації для розробки і обґрунтування технічних та управлінських рішень в атомній енергетиці
ПР13 - Розуміти нетехнічні (суспільство, здоров'я і безпека, навколишнє середовище, економіка і промисловість) наслідки інженерної практики
ПР14 - Управляти проектами в одному з напрямів атомної енергетики, беручи на себе відповідальність за прийняття рішень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Вища математика ч.1, ч.2, ч.3
Фізика ч.1, ч.2
Теоретичні основи теплотехніки
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Математичне моделювання в атомній енергетиці
Атомні електричні станції
Тепломасообмін в енергетичному обладнанні атомних електричних станцій
Короткий зміст навчальної програми: «Основи автоматики і автоматизації енергетичних об’єктів» є однією з важливих дисциплін спеціальності "Атомна енергетика" з підготовки бакалаврів для забезпечення ефективної та надійної роботи теплоенергетичних установок, зокрема на АЕС. Даний предмет дає змогу студентам засвоїти основи автоматики і автоматизації, насамперед енергетичних об’єктів, отримати знання про елементи систем автоматичного регулювання (САР), про класифікацію САР, перехідні процеси в САР, в тому числі типові, основні закони регулювання та поняття про вибір закону регулювання та розрахунок параметрів настроювання автоматичних регуляторів на базі часових характеристик об’єктів регулювання.
Опис: Основні поняття про автоматику, автоматизацію та механізацію, автоматичні та автоматизовані системи керування. Ступені (стадії) автоматизації: часткова, повна, комплексна. Структура систем автоматичного контролю, регулювання, сигналізації, захисту, блокування та керування.
Методи та критерії оцінювання: Під час викладання даної дисципліни, використовуються наступні методи діагностики знань:
- усне та фронтальне опитування студентів на лекціях та лабораторних заняттях;
- на завершальних лекційних заняттях кожного з розділів курсу здійснюється поточний контроль у вигляді перевірки знань студентів з пройденого матеріалу в розділі.
- перевірка письмових робіт (захист звітів до лабораторних робіт);
- усна та письмова складова на іспиті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання, оформлення та захист лабораторних робіт – 30 балів
Виконання розрахунково-графічної роботи – 20 балів
Тестовий контроль лекційного матеріалу – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи автоматики та автоматизації: навч. посібник / Євген Пістун, Іван Стасюк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 336 с.
2. Лисенко В.П., Головінський Б.Л., Голуб Б.Л., Руденський А.А. Методи і засоби сучасного автоматизованого управління. Навчальний посібник, - Київ, НАУ, 2007. – 76 с.
3. Бобух А.О. Автоматизовані системи керування технологічними
процесами : Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2006. - 185 с.
4. Автоматизація і моделювання технологічних процесів АЕС і ТЕС / В.А. Демченко. – Одеса : «Астропринт», 2001. – 305 с.
5. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного
керування: Навчальний посібник /Барало О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 557 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).