Теплообмінні апарати атомних електричних станцій
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.01.E.047
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати конструкції основних теплообмінних установок атомних електростанцій;
• знати конструктивні матеріали, які застосовуються в теплообмінних апаратах; послідовність конструкторського та теплового розрахунку теплообмінних апаратів;
• вміти виконувати конструкторський та тепловий розрахунок теплообмінних апаратів; підбирати конструктивні розміри теплообмінного апарату; запроектувати і підібрати теплотехнологічний апарат; виконувати розрахунки на міцність апарату; працювати з довідковою літературою в процесі роботи.
• мати уявлення про основні напрямки енергозбереження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Інженерна та комп'ютерна графіка,
• Технічна термодинаміка,
• Тепломасообмін в енергетичному обладнанні атомних електричних станцій;
• Парогенератори атомних електростанцій,
кореквізити:
• Атомні електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Теплообмінні апарати регенеративного підігріву живильної води. Типи регенеративних підігрівників, конструктивні схеми. Деаератори. Основи процесу термічної деаерації. Типи деаераторів та їх конструкції. Випарні апарати та установки АЕС. Типи випарників та їх конструкції. Включення випарних установок в теплову схему АЕС. Охолоджувачі оливи. Конденсаційні пристрої турбоустановок. Конструкційні особливості конденсаторів, схеми підключення. Сепаратори-пароперегрівники, схеми включення потоків пари і води. Конструкційні особливості СПП.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• Підсумковий контроль (70 %, екзамен): контрольні заходи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конструювання та розрахунок кожухотрубчастих теплообмінних апаратів // Іванченко В.В., Барвін О.І., Штонда Ю.М. - Луганськ: СНУ ім. В.Даля. – 2006.
2. Тепловые электрические станции (расчёт и проектирование рекуперативных теплообменных аппаратов ТЕС) // Бойко Е.А. Красноярск: ИПЦ КТГУ. – 2006.
3. Тепло и массообменные апараты ТЭС и АЭС. // Ильченко О.Т. - К.: Высшая школа., 1992.
4. Теплоиспользующие установки промышленных предприятий. // Ильченко О.Т. - Харьков. - Высшая школа, 1985.
Теплообмінні апарати атомних електричних станцій (курсовий проєкт)
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.01.E.049
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати конструкції основних теплообмінних установок атомних електростанцій;
• знати конструктивні матеріали, які застосовуються в теплообмінних апаратах; послідовність конструкторського та теплового розрахунку теплообмінних апаратів;
• вміти виконувати конструкторський та тепловий розрахунок теплообмінних апаратів; підбирати конструктивні розміри теплообмінного апарату; запроектувати і підібрати теплотехнологічний апарат; виконувати розрахунки на міцність апарату; працювати з довідковою літературою в процесі роботи.
• мати уявлення про основні напрямки енергозбереження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Інженерна та комп'ютерна графіка,
• Технічна термодинаміка,
• Тепломасообмін в енергетичному обладнанні атомних електричних станцій;
• Парогенератори атомних електростанцій,
кореквізити:
• Атомні електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Загальні принципи конструювання і розрахунку теплообмінних апаратів. Тепловий розрахунок теплообмінних апаратів. Гідравлічний розрахунок теплоообмінних апаратів. Розрахунок на міцність теплообмінних апаратів. Розрахунок товщини ізоляції теплообмінних апаратів.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (70 %, залік): захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конструювання та розрахунок кожухотрубчастих теплообмінних апаратів // Іванченко В.В., Барвін О.І., Штонда Ю.М. - Луганськ: СНУ ім. В.Даля. – 2006.
2. Тепловые электрические станции (расчёт и проектирование рекуперативных теплообменных аппаратов ТЕС) // Бойко Е.А. Красноярск: ИПЦ КТГУ. – 2006.
3. Тепло и массообменные апараты ТЭС и АЭС. // Ильченко О.Т. - К.: Высшая школа., 1992.
4. Теплоиспользующие установки промышленных предприятий. // Ильченко О.Т. - Харьков. - Высшая школа, 1985.