Теорія ядерних реакторів, частина 2
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.00.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: докт. фіз.-мат. наук проф. Лукіянець Богдан Антонович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: На основі вивченого курсу "Теорія ядерних реакторів, частина 1", студент отримає знання про класифікацію граток, нестаціонарні процеси в реакторах, фізичні властивості та розрахунки енергетичних характеристик різного типу реакторів - водо-водяних, графітових, реакторів на швидких нейтронах. Такі знання стануть придатними для практичної діяльності майбутнього фахівця.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Фізика
Ядерні енергоустановки
Короткий зміст навчальної програми: Теорія критичних розмірів. Теорія гратки. Нестаціонарні процеси в реакторах. Фізичні та констркційзі особливості різного типу реаторів - водо-водяних, графітових, реакторів на швидких нейтронах. Розрахунки енергетичних характеристик реакторів
Методи та критерії оцінювання: усне опитування в ході практичних занять, оцінка виконання домашніх практичних завдань, контрольна робота (30%);
підсумковий контроль (70 %, контрольний захід - іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основы теории и методы расчета ядерых энергетических реакторов (под ред. Г.А.Батя). – М.: Энергоиздат, 1982. – 507 с.
2. Широков С. В. Ядерні енергетичні реактори. К. 1997, с. 280.
3. Мерзликин Г.Я. Основы теории ядерных реакторов. Курс для эксплуатационного персонала АЭС. – Севастополь: СИЯЭиП, 2001.