Теоретичні основи хіміко-технологічних процесів атомних електростанцій, частина 2
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.02.E.063
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - здатність продемонструвати знання і розуміння наукових та математичних принципів, що лежать в основі атомної енергетики;
- здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області теорії ядерних реакторів; основ термодинаміки;
- уміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових;
- уміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Вища математика,
• Фізика,
• Технічна термодинаміка;
кореквізити:
• Водно-хімічні режими атомних електростанцій
• Технологія переробки радіоактивних відходів
Короткий зміст навчальної програми: Іонний обмін. Органічні іоніти. Закономірності іонного обміну у статичних умовах. Кінетика іонного обміну. Швидкість встановлення рівноваги іонного обміну. Загальні положення динаміки сорбції із потоку через зернистий сорбент.
Розрахунок складу водних розчинів і характеристик процесів хімічного і термічного знесолення води. Опис технологічних процесів. Розрахунок концентрації сильних електролітів за вимірюваннями електропровідності розчинів. Визначення еквівалентної електропровідності іонів. Розрахункові характеристики апаратів.
Основні поняття колоїдних розчинів. Коагуляція колоїдів. Поняття колоїдних розчинів. Стійкість колоїдних розчинів. Утворення колоїдних частинок. Електроосмос, електрофорез і електродіаліз. Коагуляція колоїдів. Коагуляція колоїдних домішок природних вод.
Кінетика хімічних реакцій у розчинах. Основні поняття формальної кінетики. Способи визначення порядку реакцій. Вплив температури на швидкість хімічної реакції. Ланцюгові реакції. Кінетика гетерогенних реакцій.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• Підсумковий контроль (70 %, екзамен): контрольні заходи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ларин Б.М. Теоретические основы химико-технологических процессов на ТЭС и АЭС: Учеб. Пособие / Иван. гос. энерг.ун-т. – Иваново, 2002. – 268 с.