Теоретичні основи хіміко-технологічних процесів атомних електростанцій, частина 1
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.02.E.058
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - здатність продемонструвати знання і розуміння наукових та математичних принципів, що лежать в основі атомної енергетики;
- здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області теорії ядерних реакторів; основ термодинаміки;
- уміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових;
- уміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Вища математика,
• Фізика,
• Технічна термодинаміка;
кореквізити:
• Водно-хімічні режими атомних електростанцій
• Технологія переробки радіоактивних відходів
Короткий зміст навчальної програми: Хімічна термодинаміка. Рівновага у розчинах. Фазові рівноваги у однокомпонентних системах. Термодинаміка розчинів. Хімічна рівновага.
Теорія розчинів електролітів. Основи кондуктометрії. Електролітична дисоціація. Електропровідність розчинів електролітів. Рухомість іонів.
Електрохімія розчинів електролітів. Основи потенціометрії. Явище на межі розділу «метал – розчин електроліту». Термодинаміка електрохімічних процесів. Корозія металів.
Поверхневі явища і адсорбція. Поверхневий натяг. Термодинаміка поверхневих явищ. Адсорбція газів і парів. Адсорбція із розчинів. Поверхнево активні речовини. Їх застосування для захисту металів від корозії.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• Підсумковий контроль (70 %, екзамен): контрольні заходи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ларин Б.М. Теоретические основы химико-технологических процессов на ТЭС и АЭС: Учеб. Пособие / Иван. гос. энерг.ун-т. – Иваново, 2002. – 268 с.