Атомні електричні станції
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.00.O.036
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Ялечко Володимир Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати:
- типи атомних електростанцій, енергетичні показники конденсаційних атомних електростанцій, теплоелектроцентралей;
- початкові параметри і проміжний перегрів пари, баланси пари і води, на АЕС;
- деаераторні і живильні установки, енергетичні характеристики обладнання АЕС.
вміти:
- виконувати розрахунок принципової схеми паротурбінної атомної електростанції;
- розробити основні положення теплової схеми атомної електростанції;
- вибрати технічне водопостачання та інше допоміжне устаткування АЕС.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технічна термодинаміка
• Теорія ядерних реакторів
• Турбіни атомних електростанцій, ч.2
• Парогенератори АЕС ч.1.
Короткий зміст навчальної програми: Випарні і теплофікаційні установки. Реакторні установки та їх водний режим. Парогенераторні установки АЕС. Турбінні установки АЕС. Редукційні установки, трубопроводи і арматура АЕС. Генеральний план АЕС. Дезактивуючі установки АЕС. Теплові схеми АЕС і методика їх розрахунку. Компоновка головного корпусу АЕС із водяним теплоносієм. АЕС з газовим та рідко металічним теплоносіями.
Методи та критерії оцінювання: • звіти лабораторних робіт, усне опитування, (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід - іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Атомные электрические станции. Т.Х. Маргулова - М.: Высшая школа, 1974, 359с.
2. В.Я.Рыжкин. „Тепловые электрические станции”. Энергоиздат, М., 1987.
3. Турбины тепловых и атомных электрических станций. А.Г. Костюк, В.В. Фролов – М.: Издательство МЭИ, 2001. – 488с.
4. Аркадьев Б.А. Режими работы турбоустановок АЭС - М.: Электроатомиздат, 1986, 264с.
5. Сепарация влаги в турбинах АЭС. Г.А. Филиппов, О.А. Поваров - М.: Энергия, 1980, 320с.
Атомні електричні станції (курсовий проєкт)
Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна