Підготовка, контроль палива і мастила на атомних електростанціях

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.02.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • здатність демонструвати знання і розуміння проблеми ядерної безпеки, зокрема, знати особливості перевантаження і контролю за роботою тепловиділяючих збірок, обліку ядерного палива, особливості експлуатація трансформаторних мастил; • вміти застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; • вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Ядерна та нейтронна фізика; • Ядерні енергетичні реактори, кореквізити: • Атомні електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Конструкції основних типів тепловиділяючих збірок. ТВЗ реактора ВВЕР-440. ТВЗ реактора ВВЕР-1000. Замовлення, отримання, схеми руху і облік ядерного палива. Організація замовлення. Отримання і схеми руху тепловиділяючих збірок. Облік ядерного палива. Розрахунок паливних завантажень. Способи удосконалення використання ядерного палива. Перевантаження і контроль за роботою тепловиділяючих збірок. Перевантаження ядерного палива. Контроль за роботою ТВЗ в реакторі. Контроль герметичності оболонок ТВЕЛів. Поводження на АЕС з відпрацьованими тепловиділяючими збірками. Зберігання відпрацьованих ТВЗ. Відправлення відпрацьованого ядерного палива. Питання економії експлуатації ядерного палива. Паливні витрати. Особливості планування термінів перевантаження і розрахунку економічного ефекту від зниження витрати ядерного палива. Властивості трансформаторного мастила. Розчинність газів в трансформаторному мастилі. Дифузія газів в трансформаторному мастилі. Методи і пристрої визначення характеристик трансформаторного мастила. Хроматографічний аналіз розчинених газів в трансформаторних мастилах. Експлуатація трансформаторних мастил.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування (30%) • підсумковий контроль (70 %, екзамен): письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зверков В.В. Эксплуатация ядерного топлива на АЭС с ВВЭР. – М.: Энергоатомиздат, 1989. – 96 с. 2. Сидоренко В.А. Вопросы безопасной работы реакторов ВВЭР. М.: Атомиздат, 1977. 3. Зверков В.В., Игнатенко Е.И. Ядерная паропроизводящая установка. М.: Энергоатомиздат, 1987 4. Михеев Г.М. Трансформаторное масло: Учеб. пособие. Чебоксары: Изд-во Чуваш. Ун-та, 2003. – 148 с.

Підготовка, контроль палива і мастила на атомних електростанціях (курсовий проєкт)

Спеціальність: Атомна енергетика
Код дисципліни: 6.143.02.E.064
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Римар Тетяна Іванівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • здатність демонструвати знання і розуміння проблеми ядерної безпеки, зокрема, знати особливості перевантаження і контролю за роботою тепловиділяючих збірок, обліку ядерного палива; • вміти застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; • вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Ядерна та нейтронна фізика; • Ядерні енергетичні реактори, кореквізити: • Атомні електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Розробити схеми руху ядерного палива. Розробити схему руху тепловиділяючих збірок. Виконати розрахунок паливних завантажень. Перевантаження ядерного палива.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування (30%) • підсумковий контроль (70 %, залік): захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зверков В.В. Эксплуатация ядерного топлива на АЭС с ВВЭР. – М.: Энергоатомиздат, 1989. – 96 с. 2. Сидоренко В.А. Вопросы безопасной работы реакторов ВВЭР. М.: Атомиздат, 1977. 3. Зверков В.В., Игнатенко Е.И. Ядерная паропроизводящая установка. М.: Энергоатомиздат, 1987