Монтаж та ремонт об'єктів теплоенергетики

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.02.E.065
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Шепітчак Володимир Богданович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з основними положеннями і принципами виготовлення монтажних вузлів та деталей, методами монтажу та ремонту систем і обладнання теплоелектроцентралей, розвинення навичок і вміння творчого використання знань при монтажі і ремонті теплотехнічного обладнання об’єктів теплоенергетики.
Завдання: загальні компетентності: ЗК5: здатність до застосування знань на практиці; ЗК6: здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК9: уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; ЗК15: потенціал до подальшого навчання. фахові компетентності: ФК2: базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі теплоенергетики; ФК3: базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання; ФК8: здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності; ФКС2.1: здатність застосовувати професійно-профільовані знання і практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації систем та обладнання теплових електростанцій; ФКС2.2: здатність використовувати знання і уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування теплоенергетичних систем та їх складових; ФКС2.5: уміння проектувати системи та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію.
Результати навчання: • Знати: - основні показники монтажу основного і допоміжного обладнання; - конструкційні матеріали, які застосовують у процесі монтажу та ремонту та при проектуванні , теплових електричних станцій; - основні вантажні механізми для виконання монтажних робіт; - види випробувань обладнання, специфіку монтажу допоміжного обладнання об’єктів теплоенергетики; - послідовність операцій перед пуском обертових механізмів після монтажу або ремонту. • Вміти: - складати графіки монтажних і ремонтних робіт (сіткові, лінійні); - виконувати розрахунки канатів вантажних механізмів; - центрувати ротори обертових механізмів, балансувати робочі диски механізмів, які обертаються; - вальцювати труби теплообмінного обладнання; - обирати основні вантажні механізми для встановлення того чи іншого обладнання ТЕЦ і ТЕС; - працювати з довідковою літературою в процесі роботи, технічними умовами і технологічними процесами з ремонту, монтажу і проектування обладнання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • помпи, вентилятори, компресори • теплові двигуни промислових підприємств • котельні установки об’єктів теплоенергетики кореквізити: • основи реконструкції та модернізації об’єктів теплоенергетики
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і вивчення курсу. Конструкційні матеріали і їх вибір під час проектування, монтажу і ремонту теплоенергетичних установок. Планування монтажних робіт. Графіки монтажних робіт. Технологія монтажу. Проектування технологічного процесу монтажу. Основні показники блочного монтажу. Вантажопідіймальні роботи. Організація монтажно-збиральних майданчиків. Складальні роботи. Монтаж котельних агрегатів. Виконання робіт з монтажу трубопроводів. Операції при випробуваннях механізмів. Монтажні роботи для турбінного обладнання. Виконання робіт при монтажі помп і підігрівників. Роботи з монтажу циліндрів турбіни. Встановлення підшипників. Ремонтні роботи для турбоагрегатів і котлів. Ремонтні роботи трубопровідних систем і арматури. Роботи з ремонту циліндрів турбіни. Види робіт при пуску і зупинці обертових механізмів.
Опис: Розглянуто основні технології проведення монтажних робіт об’єктів теплоенергетики. Наведено способи планування монтажних робіт та види графіків монтажу. Описано види вантажопідіймальних робіт та будову і принцип роботи вантажопідіймальних механізмів, а також наведено види та принцип роботи спеціального вимірювального інструменту, що використовується для монтажу та ремонту теплоенергетичних об’єктів. Детально розглянуто види та принципи виконання робіт з монтажу та ремонту теплоенергетичного устаткування ТЕС та ТЕЦ.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним та заліковим контролями. Поточний контроль: – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт. Заліковий контроль здійснюється в період екзаменаційної сесії в письмово-усній формі. Поточний контроль лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальна перевірка виконання попередньої лабораторної роботи; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт? контрольна робота • підсумковий контроль (60 %): контрольний захід, усна компонента
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Експлуатація теплоенергетичних установок і систем: підручник./Драганов Б.Х., Іщенко В.В., Шеліманова О.В.; за ред.проф. Б.Х. Драганова. – К. : Аграрна освіта, 2009. – 230 с. 2. Волощук В.А., Денісов А.К., Трофимчук І.П. Котельні установки промислових підприємств: навч. посіб. / В.А. Волощук, А.К. Денісов, І.П. Трофимчук. – Рівне: НУВГП, 2013. – 227 с. 3. Монтаж теплоенергетичного та теплотехнологічного обладнання: електронний навчальний посібник / Н.Д. Степанова, Д.В. Степанов – Вінниця: ВНТУ, 2022. - 118 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).