Монтаж та ремонт об'єктів теплоенергетики
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.02.E.065
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Шепітчак Володимир Богданович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК5: здатність до застосування знань на практиці;
ЗК6: здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
ЗК9: уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення;
ЗК15: потенціал до подальшого навчання.
фахові компетентності:
ФК2: базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі теплоенергетики;
ФК3: базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання;
ФК8: здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності;
ФКС2.1: здатність застосовувати професійно-профільовані знання і практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації систем та обладнання теплових електростанцій;
ФКС2.2: здатність використовувати знання і уміння для розрахунку, дослідження, вибору,
впровадження, ремонту, та проектування теплоенергетичних систем та їх складових;
ФКС2.5: уміння проектувати системи та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію.
Результати навчання: • Знати:
- основні показники монтажу основного і допоміжного обладнання;
- конструкційні матеріали, які застосовують у процесі монтажу та ремонту та при проектуванні , теплових електричних станцій;
- основні вантажні механізми для виконання монтажних робіт;
- види випробувань обладнання, специфіку монтажу допоміжного обладнання об’єктів теплоенергетики;
- послідовність операцій перед пуском обертових механізмів після монтажу або ремонту.
• Вміти:
- складати графіки монтажних і ремонтних робіт (сіткові, лінійні);
- виконувати розрахунки канатів вантажних механізмів;
- центрувати ротори обертових механізмів, балансувати робочі диски механізмів, які обертаються;
- вальцювати труби теплообмінного обладнання;
- обирати основні вантажні механізми для встановлення того чи іншого обладнання ТЕЦ і ТЕС;
- працювати з довідковою літературою в процесі роботи, технічними умовами і технологічними процесами з ремонту, монтажу і проектування обладнання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• помпи, вентилятори, компресори
• теплові двигуни промислових підприємств
• котельні установки об’єктів теплоенергетики
кореквізити:
• основи реконструкції та модернізації об’єктів теплоенергетики
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття і вивчення курсу. Конструкційні матеріали і їх вибір під час проектування, монтажу і ремонту теплоенергетичних установок. Планування монтажних робіт. Графіки монтажних робіт. Технологія монтажу. Проектування технологічного процесу монтажу. Основні показники блочного монтажу. Вантажопідіймальні роботи. Організація монтажно-збиральних майданчиків. Складальні роботи. Монтаж котельних агрегатів. Виконання робіт з монтажу трубопроводів. Операції при випробуваннях механізмів. Монтажні роботи для турбінного обладнання. Виконання робіт при монтажі помп і підігрівників. Роботи з монтажу циліндрів турбіни. Встановлення підшипників. Ремонтні роботи для турбоагрегатів і котлів. Ремонтні роботи трубопровідних систем і арматури. Роботи з ремонту циліндрів турбіни. Види робіт при пуску і зупинці обертових механізмів.
Опис: Розглянуто основні технології проведення монтажних робіт об’єктів теплоенергетики. Наведено способи планування монтажних робіт та види графіків монтажу. Описано види вантажопідіймальних робіт та будову і принцип роботи вантажопідіймальних механізмів, а також наведено види та принцип роботи спеціального вимірювального інструменту, що використовується для монтажу та ремонту теплоенергетичних об’єктів. Детально розглянуто види та принципи виконання робіт з монтажу та ремонту теплоенергетичного устаткування ТЕС та ТЕЦ.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним та заліковим контролями.
Поточний контроль:
– підготовка, виконання та захист лабораторних робіт.
Заліковий контроль здійснюється в період екзаменаційної сесії в письмово-усній формі.
Поточний контроль лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності
студента до занять у таких формах:
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• фронтальна перевірка виконання попередньої лабораторної роботи;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень,
уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт? контрольна робота
• підсумковий контроль (60 %): контрольний захід, усна компонента
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Експлуатація теплоенергетичних установок і систем: підручник./Драганов Б.Х., Іщенко В.В., Шеліманова О.В.; за ред.проф. Б.Х. Драганова. – К. : Аграрна освіта, 2009. – 230 с.
2. Волощук В.А., Денісов А.К., Трофимчук І.П. Котельні установки промислових підприємств: навч. посіб. / В.А. Волощук, А.К. Денісов, І.П. Трофимчук. – Рівне: НУВГП, 2013. – 227 с.
3. Монтаж теплоенергетичного та теплотехнологічного
обладнання: електронний навчальний посібник / Н.Д. Степанова, Д.В. Степанов – Вінниця: ВНТУ, 2022. - 118 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).