Вища математика, частина 1
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.002
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Коляса Любов Іванівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
•інтегральні:
1)ІК1: Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та
практичні пробле-ми у сфері теплоенергетики або у процесі навчання,
що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії і
характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
• загальні компетентності:
1)ЗК 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
2)ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
•фахові компетентності:
ФК1: здатність застосовувати відповідні кількісні математичні методи,
методи природничих та технічних наук і комп’ютерне програмне
забезпечення для вирішення інженерних завдань в теплоенергетичній
галузі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: володіння математичною мовою і фундаментальними поняттями, їх основними властивостями й практичними навичками використання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР1:
знати і розуміти математику, фізику і хімію на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми.
ПР5:
обирати і застосовувати придатні типові аналітичні, розрахункові та експериментальні методи; правильно інтерпретувати результати таких досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика, частина 1
Фізика, частина 2
Основи програмування та програмного забезпечення для інженерних розрахунків
Технічна механіка
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна “Вища математика, частина 1” складається з розділів “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” та “Математичний аналіз”.
У розділі “Лінійна алгебра та аналітична геометрія” розглядаються наступні теми: “Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь”, “Елементи векторної алгебри”, “Основні задачі аналітичної геометрії на площині та в просторі”.
Розділ “Математичний аналіз” складається з тем: “Функції однієї змінної”, “Функції багатьох змінних”, “Первісна та невизначений інтеграл”.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Форми контролю:
1. Поточний контроль на практичних заняттях здійснюється з метою з’ясування готовності студентів до занять у таких формах:
– вибіркове усне опитування перед початком занять.
– фронтальна перевірка виконання домашніх завдань.
– виклик до дошки окремих студентів для самостійного розв’язування задач.
– оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей, тощо.
2. Екзаменаційний контроль здійснюється з метою з’ясування рівня засвоювання знань студентів у письмовій формі тривалістю 90 хв.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів:
Екзаменаційний контроль – 70 балів;
Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ:
Робота на практичних заняттях, у тому числі: 1)-усне опитування, тестування, розв’язок індивідуальних практичних задач. За кожну правильно розв’язану індивідуальну задачу максимальна оцінка – 1 бал.
2) - розрахунково-графічна робота, яка містить 20 завдань, за кожне правильно розв’язане завдання максимальна оцінка – 0,5 бала.
ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ (екзамен):
Екзамен проводиться у письмовій формі – письмова екзаменаційна робота.
Білет містить 8 питань – 8 практичних задач. Оцінка залежить від повноти розкриття питання, підготовки студента до відповіді та демонстрації своїх знань – максимум 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Зайцева Л.Л., Нетреба А.В. Аналітична геометрія в прикладах і задачах. .– К.: ВПЦ “Київсякий університет”, 2008.
2. Яковець В.П., Боровик В.Н., Ваврикович Л.В. Аналітична геометрія. Навч. посібн. Суми: Університетська книга 2004.
3. Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част. 1, Львів, НУ “ЛП”, 2001.
4. Рудавський Ю.К., Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част.2, Львів, НУ “ЛП”, 2004.
5. Овчинников П.П. Вища математика: підручник. У 2 кн./ Овчинников П.П., Яремчук Ф.П., Михайленко В.М. .– К.: Техніка, 2003.
6. Вища математика: підручник. У 2 кн./ Призва Г.Й., Плахотник В.В., Гординський Л.Д. та ін.; за ред. Кулініча Г.Л.– К.: Либідь, 2003.
7. Рудавський Ю.К., Костробій П.П.., Луник Х.П., Уханська Д.В. Лінійна алгебра та аналітична геометрія. – Львів, 2002.
8. Понеділок Г.В. та інші. Лінійна алгебра та аналітична геометрія Львів, 2003.
9. Рудавський Ю.К. та ін. Математичний аналіз. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2002.
10. Рудавський Ю.К. та ін. Збірник задач з лінійної алгебри та аналітичної геометрії. Львів ДУ “ЛП”, 1999.
11. Шкіль В.П. Курс математичного аналізу. – К.: Наук. думка, 1995.
12. Математичний аналіз: Навчальний посібник.– Ч.1.– / під ред. Ю.К.Рудавського.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003.– 404 с.
13. Математичний аналіз: Навчальний посібник / Ю.К.Рудавський, Г.В.Понеділок, І.О.Бобик, О.З.Ватаманюк, Х.Т.Дрогомирецька, О.М.Рибицька, О.З.Слюсарчук.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002.– 308 с.
14. Герасимчук В.С., Васильченко Г.С., Кравцов В.І. Вища математика. Повний курс у прикладах і задачах: навч. посіб. Ч.2. Невизначений, визначений та невласні інтеграли. Звичайні диференціальні рівняння. Прикладні задачі. .– К.: Книги України ЛТД, 2010.
15. Дубовик В.П., Юрик І.І. Вища математика: навч. посіб. .– К.:А.С.К., 2006
16. Лінійна алгебра та аналітична геометрія. Завдання до розрахунково-графічної роботи для студентів інженерно-технічних спеціальностей / Укл. П. П. Костробій, Д. В. Уханська, Т. М. Сало, Н. Б. Гіссовська, О. М. Дудник, М. І. Сорокатий. – Львів. Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. .– 40 с.
ДУ “ЛП”, 2000.
17. Вступ до математичного аналізу. Методичні вказівки та завдання до самостійної роботи з курсу “Математичний аналіз” для студентів інженерно-технічних спеціальностей. / Укл. Ю. К. Рудавський, В. М. Колісник, І. М. Зашкільняк, М. А. Сухорольський, І. О. Бобик, О. М. Рибицька, М. І. Копич.– Львів: Видавництво ДУЛП, 1998. – 67 с.
18. Інтегральне числення. Методичні вказівки та індивідуальні завдання до розрахунково-графічної роботи для студентів інженерно-технічних спеціальностей / Укл. М. І. Вовк, Х. Т. Дрогомирецька, Р. І. Квіт, Н. В. Пабирівська, О. М. Рибицька, Т. М. Сало, У. В. Жидик, М. І. Клапчук. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2012. .– 48 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).