Вища математика, частина 3
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Івасик Галина
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІК)
ІК 1. Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері теплоенергетики або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні Компетентності (ЗК)
ЗК 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні (фахові) компетентності:
ФК1 -- здатність застосовувати професійно-профільовані знання і
практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації систем та обладнання теплових електростанцій;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1)Знати і розуміти математику, фізику і хімію на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми.
2) Обирати і застосовувати придатні типові аналітичні, розрахункові та експериментальні методи; правильно інтерпретувати результати таких досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика.
Вища математика, частина 1.
Вища математика, частина 2. Фізика.
Теорія автоматичного керування.
Моделювання об’єктів керування.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Вища математика , частина 3» складається з розділів «Елементи теорії функцій комплексної змінної та операційне числення», «Теорія ймовірностей», «Випадкові процеси».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт, робота у ВНС.
Поточний контроль (ПК):
Розрахунково-графічна робота.Контрольна робота .Відвідування та робота на практичних заняттях. Робота у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Форми контролю:
1. Поточний контроль на практичних заняттях здійснюється з метою з’ясування готовності студентів до занять у таких формах:
– вибіркове усне опитування перед початком занять.
– фронтальна перевірка виконання домашніх завдань.
– виклик до дошки окремих студентів для самостійного розв’язування задач.
– оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей, тощо.
2. Екзаменаційний контроль здійснюється з метою з’ясування рівня засвоювання знань студентів у письмовій формі тривалістю 90 хв.
Разом за ПК - 30
Екзаменаційний контроль:
письмова компонента - 70
усна компонента - 0
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Елементи теорії функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є і Лапласа. Збірник задач і вправ: підручник // П.П.Костробій, Д.В.Уханська, Т.М.Сало, О.М.Уханська, О.М.Маркович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011, –200 с.
2. Теорія функцій комплексної змінної. Завдання до розрахунково-графічної роботи. -/Укладачі: Уханська Д.В., Мусій Р.С., Квіт Р.І. та інші.- Вид-во НУ “ЛП”, 2004.
3. Теорія функцій комплексної змінної. Методичні вказівки та завдання для самостійної роботи студентів інженерно-технічних спеціальностей // Укл.: Р.І.Квіт, І.П.Кшановський, Р.С.Мусій, Т.М.Сало, М.І.Сорокатий, Д.В.Уханська –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 52
4. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навчальний посібник ./Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, І.Я.Олексів та ін.-Львів: Вид-во Нац.Уніерситету «Львівська політехніка», 2003.
5. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навчальний посібник /Г.І.Білущак, І.О.Бобик, О.З.Ватаманюк та ін.- Серія «Дистанційне навчання».- №9.- Львів:Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2003.- 244 с.
6. Функції комплексної змінної. Перетворення Фур’є та Лапласа.- Редактори: П.І.Каленюк, Л.О.Новіков.- Львів: Вид-во ДУ “ЛП”, 1999.
7. Теорія функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є та Лапласа // Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, Д.В.Уханська, Т.М.Сало, О.М.Уханська, М.І.Сорокатий: Навчальний посібник –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. –230 с.
8. Теорія ймовірностей та математична статистика: навчальний посібник// Х.Т.Дрогомирецька, О.М.Рибицька, О.З.Слюсарчук та інші. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехнікка», 2012. – 396 с.
9. Рудавський Ю.К. та ін. Елементи теорії випадкових процесів. - Львів: Вид-во НУ “ЛП”, 2004.
10. Вища математика, частина 3 - електронний навчально-методичний комплекс розміщений у Віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).