Вища математика, частина 2

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Коляса Любов Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з математичним апаратом лінійної та векторної алгебри, теорії диференціального та інтегрального числення, теорії рядів, допомогти їм засвоїти необхідний матеріал для вивчення інших курсів фундаментальних та спеціальних дисциплін.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: •інтегральні: 1)ІК1: Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні пробле-ми у сфері теплоенергетики або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. • загальні компетентності: 1)ЗК 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 2)ЗК 9. Здатність приймати обґрунтовані рішення. •фахові компетентності: ФК1: здатність застосовувати відповідні кількісні математичні методи, методи природничих та технічних наук і комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань в теплоенергетичній галузі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: володіння математичною мовою і фундаментальними поняттями, їх основними властивостями й практичними навичками використання. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР1: знати і розуміти математику, фізику і хімію на рівні, необхідному для досягнення результатів освітньої програми. ПР5: обирати і застосовувати придатні типові аналітичні, розрахункові та експериментальні методи; правильно інтерпретувати результати таких досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика, ч. 1 (Лінійна алгебра та аналітична геометрія); Фізика, частина 1 Фізика, частина 2 Основи програмування та програмного забезпечення для інженерних розрахунків Технічна механіка
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: В навчальній дисципліні Вища математика, ч.2 розглядаються наступні теми: - Числові та функціональні ряди, - Диференціальне числення функції декількох змінних, - Кратні інтеграл, - Криволінійні інтеграли, - Поверхневі інтеграли, - Елементи теорії поля.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт. Форми контролю: 1. Поточний контроль на практичних заняттях здійснюється з метою з’ясування готовності студентів до занять у таких формах: – вибіркове усне опитування перед початком занять. – фронтальна перевірка виконання домашніх завдань. – виклик до дошки окремих студентів для самостійного розв’язування задач. – оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей, тощо. 2. Екзаменаційний контроль здійснюється з метою з’ясування рівня засвоювання знань студентів у письмовій формі тривалістю 90 хв.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30 балів: Екзаменаційний контроль – 70 балів; Разом за дисципліну – 100 балів Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ: Робота на практичних заняттях, у тому числі: 1)-усне опитування, тестування, розв’язок індивідуальних практичних задач. За кожну правильно розв’язану індивідуальну задачу максимальна оцінка – 1 бал. 2) - розрахунково-графічна робота, яка містить 20 завдань, за кожне правильно розв’язане завдання максимальна оцінка – 0,5 бала. ПІДСУМКОВИЙ КОНТРОЛЬ (екзамен): Екзамен проводиться у письмовій формі – письмова екзаменаційна робота. Білет містить 8 питань – 8 практичних задач. Оцінка залежить від повноти розкриття питання, підготовки студента до відповіді та демонстрації своїх знань – максимум 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Зайцева Л.Л., Нетреба А.В. Аналітична геометрія в прикладах і задачах. .– К.: ВПЦ “Київсякий університет”, 2008. 2. Яковець В.П., Боровик В.Н., Ваврикович Л.В. Аналітична геометрія. Навч. посібн. Суми: Університетська книга 2004. 3. Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част. 1, Львів, НУ “ЛП”, 2001. 4. Рудавський Ю.К., Коломієць В.О. та ін. Збірник задач з математичного аналізу. Част.2, Львів, НУ “ЛП”, 2004. 5. Овчинников П.П. Вища математика: підручник. У 2 кн./ Овчинников П.П., Яремчук Ф.П., Михайленко В.М. .– К.: Техніка, 2003. 6. Вища математика: підручник. У 2 кн./ Призва Г.Й., Плахотник В.В., Гординський Л.Д. та ін.; за ред. Кулініча Г.Л.– К.: Либідь, 2003. 7. Рудавський Ю.К., Костробій П.П.., Луник Х.П., Уханська Д.В. Лінійна алгебра та аналітична геометрія. – Львів, 2002. 8. Понеділок Г.В. та інші. Лінійна алгебра та аналітична геометрія Львів, 2003. 9. Рудавський Ю.К. та ін. Математичний аналіз. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту “Львівська політехніка”, 2002. 10. Рудавський Ю.К. та ін. Збірник задач з лінійної алгебри та аналітичної геометрії. Львів ДУ “ЛП”, 1999. 11. Шкіль В.П. Курс математичного аналізу. – К.: Наук. думка, 1995. 12. Математичний аналіз: Навчальний посібник.– Ч.1.– / під ред. Ю.К.Рудавського.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003.– 404 с. 13. Математичний аналіз: Навчальний посібник / Ю.К.Рудавський, Г.В.Понеділок, І.О.Бобик, О.З.Ватаманюк, Х.Т.Дрогомирецька, О.М.Рибицька, О.З.Слюсарчук.– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002.– 308 с. 14. Герасимчук В.С., Васильченко Г.С., Кравцов В.І. Вища математика. Повний курс у прикладах і задачах: навч. посіб. Ч.2. Невизначений, визначений та невласні інтеграли. Звичайні диференціальні рівняння. Прикладні задачі. .– К.: Книги України ЛТД, 2010. 15. Дубовик В.П., Юрик І.І. Вища математика: навч. посіб. .– К.:А.С.К., 2006 16. Лінійна алгебра та аналітична геометрія. Завдання до розрахунково-графічної роботи для студентів інженерно-технічних спеціальностей / Укл. П. П. Костробій, Д. В. Уханська, Т. М. Сало, Н. Б. Гіссовська, О. М. Дудник, М. І. Сорокатий. – Львів. Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. .– 40 с. ДУ “ЛП”, 2000. 17. Вступ до математичного аналізу. Методичні вказівки та завдання до самостійної роботи з курсу “Математичний аналіз” для студентів інженерно-технічних спеціальностей. / Укл. Ю. К. Рудавський, В. М. Колісник, І. М. Зашкільняк, М. А. Сухорольський, І. О. Бобик, О. М. Рибицька, М. І. Копич.– Львів: Видавництво ДУЛП, 1998. – 67 с. 18. Інтегральне числення. Методичні вказівки та індивідуальні завдання до розрахунково-графічної роботи для студентів інженерно-технічних спеціальностей / Укл. М. І. Вовк, Х. Т. Дрогомирецька, Р. І. Квіт, Н. В. Пабирівська, О. М. Рибицька, Т. М. Сало, У. В. Жидик, М. І. Клапчук. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2012. .– 48 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).