Допоміжне устаткування теплових електростанцій
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.01.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н., Кузнецова Марта Ярославівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ІК1. Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері теплоенергетики або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК4: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
фахові компетентності:
ФК2: Здатність застосовувати і інтегрувати знання і розуміння інших інженерних дисциплін для вирішення професійних проблем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР4:Аналізувати і використовувати сучасні інженерні технології, процеси, системи і обладнання у сфері теплоенергетики.
ПР15. Розуміти основні властивості та обмеження застосовуваних матеріалів, обладнання та інструментів, інженерних технологій і процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни:
1. Гідрогазодинаміка
2. Тепломасообмін
3. Паливо та котельні установки
4. Помпи, вентилятори, компресори
5. Парові та газові турбіни
6. Установки захисту природи в теплоенергетиці
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Теплові електричні станції
2. Електрообладнання та його технологічні режими в енергетичних установках
3. Монтаж і ремонт теплових електростанцій
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні передбачено вивчення здобувачами освіти різновидів допоміжного устаткування сучасних промислово-опалювальних ТЕС, його характеристик та призначення, освоєння принципів з вибору і компоновки, а також методики розрахунків, необхідних для вибору цього обладнання.
Опис: 1.Класифікація допоміжного устаткування. Допоміжне устаткування котельної установки. Допоміжне устаткування паротурбіної установки. Вибір та розміщення допоміжного устаткування ТЕС.
2.Системи підготовки та подачі палива. Основні типи паливоподаючих систем. Механізми транспортування та підготовки вугілля, мазуту, газу.
3. Обладнання пилеприготувальних установок. Молоткові млини. Млини-вентилятори. Валкові середньоходові млини. Кульові барабанні млини. Живильники сирого палива скребкового типу.
4. Сепаратори пилу. Циклони. Пилові шнеки. Лопатеві живильники пилу. Млинові вентилятори.
5. Конструктивні вимоги до пилеприготувальних установок. Калориферні установки для підігріву дуттєвого повітря.
6. Системи шлаковидалення. Технології утилізації золи та шлаків.
7. Тягодуттєві машини ТЕС. Відцентрові димотяги. Осьові димотяги. Дуттєві вентилятори. Димові труби.
8. Допоміжне устаткування парових турбін. Системи мастила і охолодження турбогенераторів. Мастильні матеріали, їх властивості та функції. Охолоджувальні системи: водяне та повітряне охолодження.
9. Допоміжне устаткування теплофікаційних установок. Деаератори підживлюючої установки тепломережі. Баки-акумулятори. Мережеві і підживлюючі помпи. Редукційно-охолоджувальні і охолоджувальні установки.
10. Системи захисту та контролю допоміжного обладнання
Технології контролю температури, тиску, витрати та стану устаткування.
11. Трубопроводи ТЕС. Методика гідравлічного розрахунку трубопроводів. Теплові втрати і теплова ізоляція трубопроводів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
• усне опитування перед початком занять;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
• опитування під час практичного заняття.
Екзаменаційний контроль проводиться у формі письмового та усного опитування та/або тестового контролю.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та семестрового екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання:
Максимальна оцінка в балах (ПК+ЕК)(100 балів):
Поточний контроль (ПК) - 30 балів;
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 70 балів:
- письмова компонента - 60 балів;
- усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Маляренко В.А Енергетичні установки. Загальний курс. Навчальний посібник. – Харків: ХНАМГ, 2007.- 287с.
2. Сокур М.І. Барабанні млини самоподрібнення/ М.І. Сокур, В.С. Білецький. — Кривий Ріг: Видавничий дім, 2019. — 200 с.
3. Варламов Г.Б., Любчик Г.М, Маляренко В.А. Теплоенергетичні установки та екологічні аспекти виробництва енергії. Підручник. – Київ: „Політехніка”, 2003. – 232с.
4. Теплообмінники теплових схем паротурбінних установок. Ч.І. Поверхневі теплообмінники [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 144 «Теплоенергетика», спеціалізації «Теплові електричні станції та установки»/ Л.О.Кесова, Ю.М.Побіровський; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,11 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 115 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).