Допоміжне устаткування теплових електростанцій
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.01.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н., Кузнецова Марта Ярославівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ІК1. Здатність розв’язувати складні загальні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері теплоенергетики або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електричної інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
ЗК4: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
фахові компетентності:
ФК2: Здатність застосовувати і інтегрувати знання і розуміння інших інженерних дисциплін для вирішення професійних проблем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР4:Аналізувати і використовувати сучасні інженерні технології, процеси, системи і обладнання у сфері теплоенергетики.
ПР15. Розуміти основні властивості та обмеження застосовуваних матеріалів, обладнання та інструментів, інженерних технологій і процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни:
1. Гідрогазодинаміка
2. Тепломасообмін
3. Паливо та котельні установки
4. Помпи, вентилятори, компресори
5. Парові та газові турбіни
6. Установки захисту природи в теплоенергетиці
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Теплові електричні станції
2. Електрообладнання та його технологічні режими в енергетичних установках
3. Монтаж і ремонт теплових електростанцій
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні передбачено вивчення здобувачами освіти різновидів допоміжного устаткування сучасних промислово-опалювальних ТЕС, його характеристик та призначення, освоєння принципів з вибору і компоновки, а також методики розрахунків, необхідних для вибору цього обладнання.
Опис: 1.Класифікація допоміжного устаткування. Допоміжне устаткування котельної установки. Допоміжне устаткування паротурбіної установки. Вибір та розміщення допоміжного устаткування ТЕС.
2.Системи підготовки та подачі палива. Основні типи паливоподаючих систем. Механізми транспортування та підготовки вугілля, мазуту, газу.
3. Обладнання пилеприготувальних установок. Молоткові млини. Млини-вентилятори. Валкові середньоходові млини. Кульові барабанні млини. Живильники сирого палива скребкового типу.
4. Сепаратори пилу. Циклони. Пилові шнеки. Лопатеві живильники пилу. Млинові вентилятори.
5. Конструктивні вимоги до пилеприготувальних установок. Калориферні установки для підігріву дуттєвого повітря.
6. Системи шлаковидалення. Технології утилізації золи та шлаків.
7. Тягодуттєві машини ТЕС. Відцентрові димотяги. Осьові димотяги. Дуттєві вентилятори. Димові труби.
8. Допоміжне устаткування парових турбін. Системи мастила і охолодження турбогенераторів. Мастильні матеріали, їх властивості та функції. Охолоджувальні системи: водяне та повітряне охолодження.
9. Допоміжне устаткування теплофікаційних установок. Деаератори підживлюючої установки тепломережі. Баки-акумулятори. Мережеві і підживлюючі помпи. Редукційно-охолоджувальні і охолоджувальні установки.
10. Системи захисту та контролю допоміжного обладнання
Технології контролю температури, тиску, витрати та стану устаткування.
11. Трубопроводи ТЕС. Методика гідравлічного розрахунку трубопроводів. Теплові втрати і теплова ізоляція трубопроводів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
• усне опитування перед початком занять;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
• опитування під час практичного заняття.
Екзаменаційний контроль проводиться у формі письмового та усного опитування та/або тестового контролю.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та семестрового екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання:
Максимальна оцінка в балах (ПК+ЕК)(100 балів):
Поточний контроль (ПК) - 30 балів;
Екзаменаційний контроль (ЕК) - 70 балів:
- письмова компонента - 60 балів;
- усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Маляренко В.А Енергетичні установки. Загальний курс. Навчальний посібник. – Харків: ХНАМГ, 2007.- 287с.
2. Сокур М.І. Барабанні млини самоподрібнення/ М.І. Сокур, В.С. Білецький. — Кривий Ріг: Видавничий дім, 2019. — 200 с.
3. Варламов Г.Б., Любчик Г.М, Маляренко В.А. Теплоенергетичні установки та екологічні аспекти виробництва енергії. Підручник. – Київ: „Політехніка”, 2003. – 232с.
4. Теплообмінники теплових схем паротурбінних установок. Ч.І. Поверхневі теплообмінники [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 144 «Теплоенергетика», спеціалізації «Теплові електричні станції та установки»/ Л.О.Кесова, Ю.М.Побіровський; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові данні (1 файл: 2,11 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 115 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).